پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۵۶۹
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
کارگردان مجموعه عروسکی انیمیشن «پیم و پم» گفت: این سریال تلفیقی از عروسک و انیمیشن است که در 90 قسمت 18 دقیقه‌ای برای شبکه نهال تولید می‌شود.

به گزارش دیباچه، «آزاده مویدی فرد» طراح و کارگردان مجموعه تلویزیونی «پیم و پم» گفت:‌ مجموعه تلویزیونی «پیم و پم» تلفیقی از عروسک و انیمیشن است که در 90 قسمت 18 دقیقه‌ای برای شبکه نهال تولید می‌شود و آموزشی غیرمستقسیم به خردسالان ایرانی خواهیم داشت.

«پیم و پم» در شبکه نهال

وی ادامه داد: این اثر برای گروه سنی خردسال است. دو عروسک به نام پیم و پم با یکدیگر خواهر و برادر هستند و از طریق آنها آموزش رفتار کردن با برادر بزگتر و خواهر کوچکتر را به بچه‌ها ارائه می‌دهیم. در هر قسمت سه کلمه به بچه‌ها آموزش داده شده و از آنها می‌خواهیم که با آن سه کلمه نقاشی کشیده و قصه بنویسند و برای ما بفرستند. همچنین در بخش تصویرسازی سه کاراکتر موش و ماش و ماهی داریم و قصه‌ها به صورت انیمیشن تعریف می‌شوند.

مویدی فرد با اشاره به اینکه آیا آموزش‌هایتان به حروف الفبانی فارسی منحصر می‌شود یا نه گفت: اصولا آموزش غیرمستقیم را بیشتر می‌پسندم و به لحاظ موسیقایی یزدان بهمنی را انتخاب کردم که از نوازندگان گروه دالوند است چراکه دوست داشتم با استفاده از ساز کوبه‌ای به بچه‌ها نت درست را یاد دهیم و باعث شویم گوش بچه‌ها با موسیقی صحیح آشنا شود.

صداپیشه عروسک «چرا» ادامه داد: «پیم و پم» تلفیقی از عروسک و انیمیشن است که با صدای خودم و عروسک‌گردانی نگار شهبازی و محمد لقمانیان اجرا می‌شود. همچنین حسین صیفی نیز راوی این کار است. از همان ابتدا از علی رادمند عروسک ساز خواستم تا روی صدای من دو شخصیت طراحی کند و بعد از آن به 6 طرح رسیدیم و طی نظرسنجی میدانی که داشتم، به این دو شخصیت رسیدیم.

وی درباره طراحی و ساخت عروسک‌های این برنامه تلویزیونی نیز گفت:‌ در این اثر فضای آشتی کنانی را با بچه‌ها برقرار کردیم. همانطور که از عکس‌ها پیدا است شکل عروسک‌ها خوشگل و بی عیب نیست و بیشتر شبیه به موجود هستند تا انسان که بچه‌ها راحت‌تر بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند و از این طریق روی احساسات بچه‌ها کار می‌کنیم. در ادامه به این دلیل که خطوط منحنی از لحاظ تصویری بچه را آرام می‌کند، دوست داشتم تا عروسک‌ها گرد باشند و از سرزمینی بیایند که فانتزی بالایی داشته باشد تا بتوانند در رفتارهایشان آزمون و خطا کنند.

این کارگردان با بیان اینکه رنگ یکی از عناصر مهم در برنامه‌های کودک خواهد بود،‌ گفت: هم در بخش عروسکی و هم در بخش تصویری ‌به سمت رنگ پاستیلی رفتیم چراکه بچه‌ها در این سن تعریفی از پررنگی و کم رنگی ندارند و ما در حقیقت رنگی نرمال را برایشان در نظر گرفتیم. در این بین شاید فقط نتوانستیم روی حس لامسه بچه‌ها کار کنیم، اما اگر همه چیز درست پیش رود، می‌توانیم از طریق فلش کارت، عروسک و .. روی قدرت لامسه بچه‌های خردسال نیز کار کنیم.

وی در ادامه افزود:‌ این سه کلمه لزوما عنصری است که بچه‌ها توسط آنها نکات بیشتری یاد بگیرند. معمولا کودکان در این سن برخی کلمات را اشتباه تلفظ می‌کنند و ما می‌خواهیم بگوییم اگر کلمه‌ای را اشتباه تلفظ می‌کنید اشکالی ندارد و عروسکی هم وجود دارد که مثل شما صحبت می‌کند. در اصل هدف اصلی‌ام از تولید این برنامه ارتباط خوبی است که مخاطب خردسال با دیدنش برقرار می‌کند. دوست دارم خردسال بعد ازدیدن این برنامه با خود فکر کند که بالاخره یکی هم شبیه به من پیدا شد و بگوید: اِ مثل من! و به عبارتی با تلویزیون آشتی کند.

صداپیشه برنامه عروسکی «شکرستان» ادامه داد: دوست دارم از نقاشی‌هایی که بچه‌ها برایمان می‌فرستند کاغذ کادو تولید کنم و آنها را به نفع خودشان بفروشم و حتی با تائید حمزه صالحی از قصه‌هایشان طرح‌هایی را برای آینده تولید کنم.

مویدی فرد که در این برنامه بعد از 17 سال فعالیت در مجموعه‌های عروسکی، رویاهای خود را به تصویر کشیده است، ادامه داد: در تمام این مدت به این فکر کردم که بهترین خوراکی که می‌شود به بچه‌ها داد،‌چیست؟ با تمام بضاعتی که داشتم این اثر را ساختم. اینها تمام رویاهای من است که بابت تک تک شان می‌ایستم تا اتفاق بیفتند.

این کارگردان و نویسنده درباره پخش این برنامه در شبکه نمایش خانگی نیز بیان داشت: همیشه روی پخش اینگونه آثار تاکید دارم چراکه شاید همه بچه‌هایی که در ایران زندکی می‌کنند نتوانند از طریق ستاب باکس به شبکه‌ها دسترسی داشته باشند، اما همان‌ها به راحتی می‌توانند دی وی دی‌های اثری فرهنگی را خریداری کرده و تماشا کنند. به همین خاطر دوست دارم تا بعد از پخش و شاید هم همزمان با پخش از تلویزیون این برنامه در شبکه نمایش خانگی نیز توزیع شود.

عروسک گردان ها

محمد لقمانیان

نگار شهبازی

صداپیشه

ازاده مویدی فرد

راوی

حسین صیفی

موسیقی

یزدان بهمنی

طراح صحنه

شیما میر حمیدی

طراح کاراکتر عروسک

علی رادمند

طراح و ساخت عروسک

علی اعتصامی فر

تصویرساز

سولماز مالک

انیماتور انیماتور

فراز اسکندری رامین بهادری

منشی صحنه

مریم اسدپور

دستیار کارگردان و برنامه ریز

حامد زحمتکش

مشاور هنری

کیوان خانبگی

مدیر صدابرداری

فرید نوایی

مدیر تصویر برداری

هومن جهرمی

مدیر تولید

حسین صیفی

سرپرست نویسندگان

حمزه صالحی

مجری طرح و تهیه کننده

سمیه عبدالله زاده

طراح وکارگردان

ازاده مویدی فرد

 «پیم و پم» به کارگردانی آزاده مویدی فرد به زودی هر روز از شبکه نهال پخش خواهد شد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳