شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۴۱۹
تاریخ انتشار : ۵۱ : ۱۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
گفتگو با یک بازیگر
مسعود میرطاهری بازیگر نمایش «شعله2» که به تازگی در تالار حافظ به روی صحنه رفته است از چند و چون نمایش و نقشش می گوید.

مسعود میر طاهری بازیگری است که سابقه زیادی در عرصه تئاتر دارد و در آثار کارگردان هایی چون محمد یعقوبی، سیما تیرانداز و پارسا پیروزفر، بازی کرده است. میرطاهری که این روزها با نمایش «شعله2» در تالار حافظ به روی صحنه می رود درباره چگونگی پیوستنش به این نمایش گفت: مسعود میر طاهری بازیگری است که سابقه زیادی در عرصه تئاتر دارد و در آثار کارگردان هایی چون محمد یعقوبی، سیما تیرانداز و پارسا پیروزفر، بازی کرده است. میرطاهری که این روزها با نمایش «شعله2» در تالار وحدت به روی صحنه می رود درباره دلایل حضورش در «شعله2» به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: مهم ترین دلیلم برای انتخاب این است که افشاریان را می شناسم و از رزومه خوب او در تئاتر با خبرم؛ البته شناختن اعضای گروه نیز بر نوع انتخابم تأثیر می گذارد که یکی دیگر از دلایل حضورم در «شعله 2»همین است.

میر طاهری: «شعله 2» مخاطب را به سالهای دور می برد/من بازیگر و از بازی در نقش های مختلف طفره نمی روم


میرطاهری گفت: نمایش «شعله 2» بر اساس فیلم هندی «شعله» نوشته و اجرا شده؛ اثری که برای دو نسل خاطره انگیز است و لحظه های نوستالژیک دارد و می تواند مخاطب را به سالهای دور ببرد؛ که با وجود سکانس هایی که در حین اجرا پخش می شود این اتفاق می افتد.

این بازیگر درباره نقش در«شعله2» گفت: نمایش، قصه دو پسرعموی ایرانی است که عاشق سینمای هند هستند و برای دیدن آمیتاپاچان به این کشور می روند و در راه با اتفاقاتی روبرو می شوند؛ که من نقش یکی از این دو نفر را بازی می کنم و مهدی رحیمی آن دیگری است و بعنوان همبازی، با من بده بستان خوبی دارد.

این هنرمند درباره ویژگی های نوشتاری و اجرایی نمایش «شعله 2» گفت: با اینکه این نمایش یک اثر فانتزی شاد و البته کمدی است؛ اما از لحاظ دراماتیک متن قدرتمندی دارد که هیچ اتفاقی در آن بی دلیل نیست و در طول اجرا، مخاطب به پاسخ همه سوال هایش می رسد.

میرطاهری در پایان گفت: متأسفانه نمایشی با سبک و سیاق «شعله2» در تئاتر فاخر ما جای خود را پیدا نکرده است و بسیاری از بازیگران حرفه ای از پذیرفتن نقش در چنین آثاری طفره می روند زیرا می پندارند نمایشی که شاد و تا حدودی موزیکال باشد سابقه خوبی در کارنامه آنها محسوب نمی شود؛ اما برای من چنین نیست زیرا بازیگری را با تئاتر کودک آغاز کرده ام و شاید به همین دلیل ساختار نمایش «شعله 2» برایم غریبه نیست و فرم یک دست آنرا دوست دارم.

نمایش «شعله2» به نویسندگی و کارگردانی ایمان افشاریان، با بازی مسعود میرطاهری، حمید رحیمی، سپهر گودرزی، محمد پویا، سیاوش میری، مهران شجاع، محمدرضاآل‌طاها، حامد ابریشمی از 24 بهمن در تالار حافظ به روی صحنه است و تا 28 اسفند ماه اجرا دارد. گفتنی است تهیه کننده این نمایش نورالدین حیدری ماهر است و مهدی پاکدل به عنوان مشاور کارگردان در این نمایش حضور دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار