جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۰۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) گفت: ثبت جشنواره جهانی فجر در فیاپف با حضور نماینده‌ای از این فدراسیون سال آینده درایران بررسی می‌شود.

به گزارش دیباچه، محمدمهدی عسگرپور  درباره جزییات جدیدترین جلسات این فدراسیون که ۱۱ و ۱۲ فوریه (۲۳ و ۲۴ بهمن) برگزار شد توضیحاتی را ارائه کرد.

بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، جهانی می شود؟

او گفت: در حاشیه برگزاری جلسه هیأت رئیسه و مجمع عمومی با اعضای موثر جلسه درباره جشنواره جهانی فجر ایران صحبت شد، چون در سال‌های گذشته این درخواست برای ثبت در فیاپف از سوی مدیران خیلی جدی مطرح نبود، ولی الان که آقای میرکریمی دبیر آن است این اصرار وجود دارد تا این جشنواره به رویدادهای ثبت شده‌ی فیاپف بپیوندد.

عسگرپور ادامه داد: با توجه به صحبت‌های انجام شده این آمادگی کاملا وجود دارد که در خلال برگزاری جشنواره‌ی جهانی فجر که اوایل سال آینده در تهران برگزار می‌شود، احتمالا دبیرکل فیاپف یا یکی از اعضای موثر هیأت رئیسه در جشنواره حضور پیدا کنند تا پس از ان گزارشی را در مجمعی که همزمان با جشنواره کن در فرانسه برگزار می‌شود، ارائه کنند تا تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: فعلا به نظر می‌رسد مشکل خاصی در این‌باره نداریم به جز یکی دو مورد که آن هم قرار است در تهران بررسی شود.

به گفته او یکی از این موراد به زمان برگزاری جشنواره جهانی فجر مربوط می‌شود، چون اگرچه این زمان (اردیبهشت‌ماه) در کشور ما زمان خوبی است، اما نزدیک بودن آن به جشنواره فیلم کن مشکلاتی را دارد و در این‌باره حتی جشنواره فیلم پکن هم که نزدیک به زمان جشنواره کن برگزار می‌شود، تاریخ برگزاری خود را پس از یک سال و اندی بحث بالاخره تغییر داد.

عسگرپور درباره دیگر مباحث طرح شده در جلسات فیاپف اظهار کرد: در جلسه مجمع عمومی اولین بحثی که مطرح شد انتخابات هیأت رئیسه فیاپف بود که در جشنواره کن باید اتفاق بیفتد چون دوره دوساله هیأت مدیره تمام می‌شود. البته دوره ریاست چهار ساله است ولی به صورت طبیعی یک ماه ونیم دیگر کسانی که مایل به حضور در هیات رییسه باشند باید اعلام آمادگی کنند تا در زمان برگزاری جشنواره کن که جلسه فیاپف هم برگزار می‌شود، انتخابات برپا شود.

نایب رئیس فایپف با اشاره به اینکه در این جلسات بحث انتقال فیاپف به بروکسل در بلژیک دوباره مطرح شد ادامه داد: بخش قابل توجهی از جلسات فیاپف به ارتباط این نهاد با مجامع بین‌المللی مربوط می‌شود، یعنی نهادهایی که در حوزه قانون‌گذاری در اروپا، آمریکا و هر کشور دیگری که نماینده‌ای از فیاپف در آنجا است، تأثیرگذار هستند. این مسئله درجایی اهمیت بیشتری دارد که در مباحث مختلف همچون حقوق مولف تغییراتی ایجاد شود یا در حوزه مالیات که ممکن است کشورهایی مالیات‌های بی‌جایی را وضع کرده یا خود را با قوانین جدید انطباق نداده باشند؛ بنابراین بخش قابل توجهی از جلسه به همین موضوعات پرداخت.

وی گفت: نمایندگان تعدادی از کشورها گزارشی را از وضعیت کشور خود براساس قانون‌گذاری جدید ارائه کردند، مثلا کشورهایی از جمله کانادا و کرواسی گزارشی از برنامه‌های جاری خود مطرح و اعلام کردند که نسبت‌شان در بحث تولید مشترک چگونه است.

او افزود: یکی از مصوبات جلسه فیاپف این بود که جشنواره‌ « مُتِل ایکس» که در ژانر وحشت در پرتغال برگزار می‌شود یکی از جشنواره‌های حاضر در فیاپف باشد. همچنین قوانین برگزاری جشنواره‌ها که دو سال پیش تغییراتی کرده بود به‌روز شد که بیشترهم در حوزه تکنولوژی هستند مثل اینکه دی‌سی‌پی‌هایی که برای نمایش آثار به جشنواره‌ها داده می‌شود در صورت بروز مشکل چگونه بیمه شوند یا جشنواره‌هایی که محل برگزاری آن‌ها بیش از یک نقطه است به چه شکلی برگزار شوند چون یکی از مقررات جشنواره‌ها این است که چنین رویدادهایی در یک محل و زمان مشخصی برپا شوند.

عسگرپ۱ور در پایان اضافه کرد: کشور اسپانیا گزارش خوبی را از تولیدات فیلم‌ها و مالیات خود ارائه کرد که قرار شد نماینده این کشور فایل خود را برای اعضا بفرستد تا ما نیز در اختیار رسانه‌های خود قرار دهیم که امکان مقایسه فراهم باشد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار