پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۱۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
حواشی اختتامیه جشنواره فیلم فجر 35
مراسم پایانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با دز بالای دیپلماسی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر دیباچه، مراسم پایانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته 21 بهمن ماه با حضور وزرای امور خارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون و رفاه اجتماعی، مدیران عالی رتبه کشوری، فرهنگی و شهری و جمع کثیری از سینماگران و هنرمندان در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

وقتی وزیر امور خارجه نتیجه را اعلام می کند و سینمایی ها قهر می کنند

این مراسم که با اجرای احسان کرمی برگزار شد، با لحظات ناب و حاشیه های بسیاری همراه بود.



رنگ و بوی سیاسی مراسم اختتامیه

حضور «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه خود به تنهایی می توانست به این رویداد فرهنگی و هنری، رنگ و بویی سیاسی بدهد، گرچه این دیپلمات کهنه کار نه سخنرانی داشت و نه در جمع خبرنگارن حضور یافت. البته حضور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و شهیندخت ملاوردی معاونان رییس جمهور و حسین فریدون برادر رییس جمهور هم در این مراسم به دز سیاسیون افزوده بود و آنها هم بدون هرگونه سخنرانی و یا مصاحبه ای به این مراسم آمده و رفتند.

در طول مراسم هم، از آنجایی که هنرمندان سینمایی کمتر فرصت ملاقات و حتی در آغوش گرفتن فردی چون ظریف را پیدا می کنند، برخی از آنها مثل هومن بهمنش و محسن تنابنده،  پس از اعلام اسامی خود در بین برگزیدگان، قبل از اینکه روی صحنه بروند، نزد وزیر امور خارجه رفتند و او را در آغوش گرفتند و بوسیدند.

احسان کرمی پس از حضور بهمنش روی صحنه به وی گفت: اگر اين بوسه‌ها چند ثانيه بيشتر طول مي‌كشيد، محافظین دکتر ظریف وارد عمل مي‌شدند!

همچنین نام برنده سیمرغ زرین بهترین فیلم جشنواره از نگاه ملی، را نیز محمدجواد ظریف اعلام کرد. این عمل پس از درخواست مجری و با ظرافتی زیبا انجام شد. وزیر امور خارجه لبخند مشهور خود را بر چهره داشت سعی کرد تا با تاخیر در خواندن نام منتخب به رسم اجرای این لحظه، اندکی تعلیق ایجاد کند.



گلایه های تند از برنامه «هفت» و صداوسیما

در این مراسم، بازار گلایه از رسانه ملی داغ داغ بود و هنرمندانی چون علیرضا داوودنژاد و وحید جلیلوند تیر انتقاد خود را به سمت صداوسیما به ویژه برنامه سینمایی «هفت» پرتاب کردند.

وحید جلیلوند پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، در سخنانی گفت: حرف‌های تلخی داشتم اما سعی می‌کنم آنها را تلطیف کنم. رسانه ملی، هفت، افخمی و فراستی، شما تمام تلاش‌تان را کردید تا کارگردان های نامزد شده برای این جایزه با هم قهر کنیم اما من به همه کارگردانان جشنواره ادای احترام می‌کنم.

علیرضا داوودنژاد که برای دریافت جایزه ویژه هیات داوران روی صحنه آمده بود، با انتقاد از عملکرد صداوسیما گفت: فکر می‌کنید چرا رسانه ملی به جای حمایت و تشویق جوانان، جو را متشنج می‌کند، زیرا وقتی رسانه ملی فیلم‌های ما را خریداری و حمایت نمی‌کند چطور می‌تواند برنامه‌ای در راستای حمایت سینمای ایران تولید کند.



عدم حضور عوامل فیلم سینمایی «ویلایی ها» در سالن

یکی از حواشی تلخ و جالب توجه جشنواره سی و پنجم، عدم حضور عوامل فیلم سینمایی «ویلایی ها» بود، به نظر می رسد در ادامه انصراف اعتراضی قیدی، جملگی تصمیم بر عدم حضور گرفته بودند که در نتیجه، ثریا قاسمی برای دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل زن و منیر قیدی برای دریافت جایزه ویژه بخش استعدادهای درخشان جشنواره فجر در سالن حضور نداشتند و حتی برای دریافت جوایز، نماینده ای از سوی ایشان بر روی سن حضور نیافت.



انتقاد نوید محمدزاده به برخی شیطنت‌ها/ حالا حالاها میخواهم جایزه بگیرم

به گزارش دیباچه، نوید محمدزاده، بازیگر فیلم های سینمایی «خفه گی» و «بدون تاریخ بدون امضا» که برای «بدون تاریخ بدون امضا» سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد را دریافت کرد، نسبت به آنچه وی شیطنت ها و حواشی پیش آمده برای هیات داوران نامید، انتقاد کرد و گفت: سال گذشته پس از دریافت جایزه سخنی نگفتم اما امسال قصد دارم تا صحبت کنم.

محمدزاده افزود: خیلی خوشحالم امسال جایزه گرفتم و البته خیلی نارحت هستم که برخی شیطنت‌ها با اعلام اسامی اشتباه برگزیدگان در فضای مجازی شد و مشکلاتی را ایجاد کرد تا آنجا که مادرم امروز زنگ زد و گفت ان شاءالله فیلم‌تان بهترین باشد.

وی سپس تاکید کرد: اعضای هیات داوران، عقبه سینما هستند و بهتر است به آنها و اهالی سینما احترام بگذاریم.

محمدزاده تصریح کرد: این بازی قواعدی دارد و  من امسال جایزه ای دریافت کردم و ممکن است سال آینده حتی نامزد جایزه ای هم نباشم اما موظفم که به آرای داوران احترام بگذارم.

این بازیگر که دومین سیمرغ بلورین خود را دریافت کرد، در ادامه بیان کرد: کمترین کار برای علی و وحید جلیلوند دریافت این سیمرغ بود.

وی با اشاره به سیمرغی که به دلیل توقیف فیلم سینمایی عصبانی نیستم از دست داده گفت: در واقع این سومین سیمرغ من است که اگر روزی آن فیلم از اجازه نمایش پیدا کند حتما سیمرغش را هم می گیرم. سیمرغ جایزه مهمی است و من آن را دوست دارم و  دوست دارم که حالا حالاها برای گرفتن این جایزه بالای صحنه بیایم.


کام تلخ هومن بهمنش از حاشیه‌های «تابستان داغ»

هومن بهمنش که برای دریافت سیمرغ بهترین فیلمبرداری در فیلم «تابستان داغ» روی صحنه آمد، در سخنانی بغض آلود گفت: من مجری طرح این فیلم هم هستم و لازم است نکاتی را در مورد حواشی فیلم بگویم. اعضای هیات داوران، عذرخواهی می‌کنم که فیلمی ساختیم تا بزرگترین تهمت‌ها به شما وارد شود. من عذر خواهی می کنم که فیلمی ساختیم تا در سیزده مورد کاندیدای دریافت سیمرغ شود. واقعیت این است که پارسال خوشحال‌تر بودم که سیمرغ نگرفتم و کامم تلخ است به خاطر اتفاقات حاشیه‌ای که برای «تابستان داغ» افتاد.


عکاس فیلم «نگار» از رقابت کنار گذاشته شد

قبل از اعلام برگزیده بخش سیمرغ بهترین عکس جشنواره، اعلام شد که مریم تخت‌کشیان، عکاس فیلم «نگار» با اصرار و توصیه موکد محمدرضا تخت‌کشیان، از اعضای هیات داوران این دوره، از بین نامزدها کنار گذاشته شد تا شائبه تقلب فامیلی از میان برداشته شود.



ماجرای نیمروزی ها برای سیمرغ روی صحنه آمدند


سیدمحمود رضوی، تهیه کننده فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» برای این فیلم، سه سیمرغ بلورین دریافت کرد که بار اول برای بهترین فیلم به همراه دختر کوچکش روی صحنه آمد و سپس از کلیه عوامل فیلم حاضر در سالن درخواست کرد که روی صحنه بیایند و به طور دسته جمعیپ  جایزه خود را بگیرند.

همچنین در زمان دریافت سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، وی به همراه محمدحسین مهدویان روی صحنه آمدند و جایزه را گرفتند. این کارگردان جوان هم در سخنان کوتاهی با اشاره به رای مردم، ابراز کرد: امشب ما مهمترین جایزه این جشنواره را دریافت کردیم.

خبرنگاران مدعو جایگاه ویژه خود را داشتند


به گزارش دیباچه، یکی از نکات قابل توجه مراسم، عملکرد خوب مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر سی و پنجم بود که در مراسم اختتامیه صندلی هایی را ویژه خبرنگاران در نظر گرفته بودند تا آنها در محیطی آرام و بدون تنش به کار خود بپردازند.

گرچه برخی از اهالی رسانه توقع داشتند که در جایگاه ویژه خبرنگاران که در اتاقک های مشرف به سالن و سن تعبیه شده است حضور یابند که ظاهرا به دلیل حضور تیم امنیتی وزیر امور خارجه این کار امکان پذیر نبود.

کسی ندید اما ....

فشار کار روابط عمومی در این جشنواره پر حاشیه بالا بود. در این دوره که رسانه ای ترین ترکیب روابط عمومی به کار گرفته شده بودند دست اندرکاران جوان آن از چند طرف تحت فشار بودند و بنابر مشاهده میدانی ما، سید محمدصادق لواسانی که مسئول امور ارتباط با رسانه های این بخش ستادی را به عهده داشت ساعتی پس از اتمام مراسم اختتامیه با افت فشار روبرو شده و از حال رفت که با حضور عوامل اورژانس برج میلاد، کسالت او مرتفع شد.


آزاده فضلی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بینام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
1
0
این میتینگ سیاسی ممکن است علامت کاندید شدن اقای ظریف برای دریافت پست ریاست جمهوری در سال آینده باشد!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳