جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۰۹ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
هشتاد و هفتمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر کشور عصر دیروز برگزار شد.

به گزارش دیباچه، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: در این جلسه، دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جمع‌بندی گزارش اقدامات دستگاههای اجرایی مختلف از قبیل وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و سازمان زندانها را ارائه کردند.

حذف نمایش استعمال دخانیات در فیلم‌های سینمایی

سامانی افزود: این گزارش‌ها ناظر به اقدامات فوق‌العاده هر یک از دستگاه ها در سه ماهه سوم سال جاری در زمینه آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار شامل اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی بود که بر اساس طرح تقسیم کار ملی مصوب شورای اجتماعی کشور به انجام رسیده است.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اینکه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، در شورای اجتماعی کشور اقدامات فوق العاده دستگاه‌ها براساس شاخص‌هایی مثل جدید بودن اقدام، افزایش حجم کار انجام شده، ارتقای سرعت اجرای فعالیت‌ها و اثربخشی اقدامات مورد سنجش قرار می‌گیرد، گفت: بر طبق گزارش‌های اعلام شده در بسیاری از شاخص‌ها روند رو به بهبودی در ماه‌های اخیر خصوصاً در حوزه آسیب‌های اجتماعی بانوان و کودکان مشهود است.

سامانی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور پس از بحث و تبادل نظر تصمیم‌گیری شد که سند اجتماعی کردن مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توجه ویژه به نقش آحاد مردم، تشکل‌های مردمی و اقشار مختلف در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی تدوین شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به احصاء ۳۱ شهرستان کشور مقرر شدتمام دستگاه‌ها، اقدامات فوق العاده خود را در این شهرستان‌ها متمرکز کرده و نتایج اقدامات انجام شده را ظرف مدت سه ماه به شورای اجتماعی کشور گزارش کنند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: در این جلسه تصمیم‌گیری شد که در برخورد با مفاسد اخلاقی باید بر جنبه‌های ایجابی تاکید شده و حتی‌المقدور از ایجاد سوء‌سابقه برای افراد، خصوصا جوانان پیشگیری شود و با توجه به آثار منفی نمایش استعمال دخانیات در فیلم‌های سینمایی مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حذف تصاویر مذکور زمان اکران عمومی این فیلم‌ها از طریق ساز و کارهای قانونی اقدام کند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار