شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۲۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۲۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
در نشست خبری فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد عنوان شد:
نشست خبری فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد پس از اکران در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینما دیباچه، نشست خبری فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد، ساخته سید محمدرضا  خردمندان پس از اکران در سالن سعدی برج میلاد با تاخیری چند دقیقه ای برگزار شد.
من ساره بیات هستم همان که بارها برای ایران افتخار کسب کرده است!

به جز کارگردان، محمدرضا شفاه تهیه کننده و بازیگرانی چون ساره بیات، مهدی قربانی، حسین شریفی در این نشست حضور داشتند و از دیگر عوامل حاضر می توان به علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، احسان ثقفی نویسنده اشاره کرد.
در ابتدای نشست خرمندان ضمن تشکر از خبرنگاران و عکاسان بابت حضورشان در نشست تشکر کرد و گفت: هیجان زده ام از این که در روز آخر جشنواره هنوز اهالی رسانه و دیگر حاضران باشوق کار می کنند و خسته نمی شوند!
این کارگردان درباره چگونگی ساخت فیلم گفت: ایده فیلم سه سال پیش در ذهنم شکل گرفت؛ زمانی که در بیمارستان سیزده آبان بودم؛ که پس از آن از احسان ثقفی خواستم آنرا بنویسد و او هم از ایده استقبال کرد که 8بار آنرا بازنویسی کردیم.
پس از آن حسین شریفی بازیگر نوجوان فیلم نیز به حاضران گفت: شما خیلی خوشبخت هستید که فیلمی را دیدید که داوران ندیدند!
محمدرضا شفاه تهیه کننده فیلم نیز در ادامه نشست گفت: همین که مسئولان به ما نگفتند بیرون که می روید چراغ را خاموش کنید جای شکرش باقی است! اما از اینکه اهالی رسانه فیلم را دیده اند به شدت خوشحالم.
برازنده فیلمبردار اثر نیز گفت: پیش از تولید درباره صحنه ها و نوع فیلمبرداری صحبت کردیم و من نیز به عنوان فیلمبردار ایده های کارگردان را ویرایش می کردم.

در ادامه، احسان ثقفی درباره فیلمنامه فیلم گفت: طرح برایم جذاب بود و سعی کردم انرژی زیادی برای آن بگذارم و حال بعد از دو سال روز شماری می کردم تا فیلم را بر روی پرده ببینم.

پس ثقفی کارگردان فیلم گفت: فیلم ما جز معدود آثاری است که لوکیشن های زیادی دارد و برای ما فضای اطراف کودک فیلم مهم بود و با وجود اینکه سخت بود سعی کردیم همه چیز کامل باشد.
سید محمود موسوی نژاد صداگذار در ادامه گفت: به کیفیت صدای سالن اصلی برج میلاد اعتراض دارم زیرا به فیلم ها ضربه می زند و کاش مسئولان برای این کاستی فکری کنند تا لااقل سال بعد این مشکلات پیش نیاید.
خردمندان در پاسخ به یکی از خبرنگاران، درباره شباهت فیلمش به آثار سینمایی دهه 60 گفت: با کهنه بودن ایده و سبک موافق نیستم و از بازخوردها فهمیده ام که بیشتر مخاطبان بزرگسال با فیلم ارتباط برقرار کرده اند. 
او در ادامه گفت: شاید ظاهرا اینگونه به نظر برسد که فیلم یک اثر کودک و نوجوان است اما موضوعی که بازیگر کودک با آن درگیر است مسئله ای است که بزرگسالان نیز با آن مواجهند.
این هنرمند ادامه داد: از ابتدا به ساره بیات فکر کردم و دوست داشتم ایشان این نقش را بازی کنند و با انرژی و توانی که گذاشتند توانستند نقش متفاوتی ایفا کنند.

خردمندان درباره پایان فیلم گفت: مسئله استفاده کردن از اراده برای حل مشکلات است. مانند مفهوم شهادت که فرد را بر آن می دارد تا کم نگذارد و برای هدفش مبارزه کند.
محمدرضا شفاه نیز گفت: به عنوان کسی که با حوزه هنری کار کرده ام می گویم که حوزه همه چیز را به ما سپرد و اختیار زیادی به ما داد با اینکه خیلی ها از حوزه خواستند این فیلم را نسازد! 

خردمندان در پایان صحبت هایش از سیاست های جشنواره فیلم فجر امسال اینگونه گلایه کرد: روز اول از دبیرخانه و باقی مسئولان پرسیدیم که چرا فیلم بخش مسابقه باید دو روز بعد از اعلام نتایج اکران شود! اما هیچ کس جواب درستی به ما نداد! و البته داوران با نظرشان آخرین ضربه را به ما زدند. حال سوالم این است که فیلم چه ایرادی دارد که سزاوار چنین بی اخلاقی هایی از جانب داوران باشد! اصلا معلوم نیست! شاید هم داوران فیلم را ندیده اند. 

در پایان نشست ساره بیات به حاضران گفت:  اهالی رسانه مرا می شناسند و می دانند که اهل حاشیه نیستم و در برابر اتفاقات سکوت می کنم. اما الان می گویم که بی احترامی هیئت داوران را فراموش نخواهم کرد. خیلی ها بازی من را دیده اند و حال از نادیده شدنم تعجب می کنم و ارسال لیست کاندیدها را از جانب مسئولان شوخی بی مزه و مسخره ای می دانم.
وی ادامه داد: آنچه دلم را شکسته است این است که منی که هرسال کاندید جایزه بودم  و بیش از دهها جایزه بین المللی دارم و کنار مریل استریپ ایستاده ام اینچنین مورد بی مهری قرار گرفته ام و در پایان از طرف خودم از عوامل این فیلم بابت بی احترامی مسئولان عذرخواهی می کنم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
0
بازيگراى زن دچار خودشيفتگى هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار