چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۲۰۸
تاریخ انتشار : ۳۶ : ۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
مدیر امور استان‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با دیباچه
بابک رضایی مدیر بخش استان های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر امسال از چگونگی اکران فیلم های جشنواره در استان ها و شهرهای کوچک گفت.
بابک رضایی مدیر بخش استان‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر امسال که اکران های آثار جشنواره در استان ها را مدیریت می کند درباره چگونگی و کم و کیف تقسیم بندی فیلم ها به خبرنگار سینمایی پایگاه خبری دیباچه گفت: از میان آثار حاضر در جشنواره که 44 اثر هستند چهار فیلم از نمایش استانی انصراف داده اند و ما چهل اثر دیگر را به  پنج  گروه هشت فیلمی تقسیم کرده ایم؛ که برای بیشتراستان ها دو گروه  8  فیلمی و برای کلان شهرها سه گروه 8 فیلمی در نظر گرفته شده است.
بابک رضایی: شهرهای کوچک و محروم از اکران فیلم ها استقبال کرده اند
رضایی در توضیحات بیشتر گفت: تعهد ما به شورای عالی تهیه کنندگان این است که همه فیلم ها به طور مساوی در کل کشور اکران شوند و در شهرهای مختلف دیده شوند؛ بنابراین طوری برنامه ریزی کرده ایم که هر فیلم در 13 شهر نمایش داده شود و هر فیلم بین دو تا سه بار به روی پرده برود.
بابک رضایی درباره چگونگی تقسیم بندی فیلمها گفت: طبق نشست و جلسه هایی که پیشتر داشتیم اینگونه تقسیم بندی کردیم که در هر بسته 8 فیلمی، 3 فیلم خوب، سه فیلم متوسط و دو فیلم معمولی قرار گیرد؛ حال ممکن است دو فیلمی که از نظر ما معمولی هستند  از نظر مخاطب بهتر از آثار دیگر باشند، و البته برای ترتیب شهرها به صورت رندوم عمل کردیم زیرا تناسبات پیشتر رعایت شده است.
وی در مورد شهرهای هدف این طرح گفت: با تهران 31 استان داریم و برای امسال مرکز همه استان ها مد نظر ما بوده است. 
مدیر بخش استانی جشنواره فیلم فجر امسال درباره رضایت تهیه کنندگان از اکران فیلم هایشان در شتهرهای دیگر گفت: با شورای عالی تهیه کنندگان به تفاهم رسیده ایم  و یک به یک تهیه کنندگان فیلم ها اجازه اکران فیلم هایشان را به ما داده اند.
بابک رضایی در تصریح کرد: نکته جالب اینکه شهرهای کوچک و محروم از این طرح بیشتر استقبال کرده اند. به طور مثال در شهر یاسوج یک سالن 180 نفره دارد که در طول جشنواره تقریبا پر شده است. اتفاقی که در شهرهای بزرگی مثل مشهد با داشتن سه سالن و نزدیک به 2000 صندلی رخ نداده است.
رضایی درباره اجرای این طرح در سال های قبل نیز گفت: چیزی شبیه این طرح یکبار در سال 88 اجرا شد که حساب و کتاب خاصی نداشت و بدون درخواست تهیه کنندگان آثاری به برخی استان ها فرستاده شد که به دلایل متعددی از جمله آماده نبودن زیر ساخت ها سرانجام پیدا نکرد. در سال 92 نیز با مشارکت وزارت کشور و شورای عالی این طرح اجرا شد  که سازمان سینمایی به عنوان ناظر در این طرح حضور داشت و در واقع برنامه ای بود برای تسریع دیجیتالی کردن سینماها در سطح کشور و از نظر تعداد سالن ها و نمایشها مانند آنچه امسال اتفاق می افتد نبود.
مدیر بخش استانی جشنواره فیلم فجر در پایان گفت: امتیاز این دوره این است که در هر استان حداقل 16 و حداکثر 24 فیلم نمایش داده می شود و در حالی که رسانه ملی و دیگر رسانه ها به موضوعات این چنینی نمی پردازند و جشنواره می تواند در پر کردن این خلا مفید باشد و سهم بیشتری به مردم برای شرکت در این جشن سینمایی کشور بدهد.
رضایی در پایان اظهار داشت: مطمئنم که اگر این طرح منظم تداوم یابد می تواند به ارتقا سینمای ایران کمک کند و با فرهنگ سازی و ایجاد اشتیاق در مردم برای تماشای فیلمها در سینما موثر باشد. 
گفتنی است بخش استانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از 14 تا 21 بهمن ماه برگزار می‌شود و همزمان با تهران به پایان خواهد رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳