جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۰۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه عنوان شد:
پژمان بازغی گفت: یک بازیگر در سینما باید استارت درستی بزند و قدرت بدنی برای دوی صد متر بیشتر می طلبد اما در قاب تلویزیون که شبیه به دوی ماراتن است، بازیگر فرصت دارد که آزمون و خطا کند و جایی جلو بیفتد و جایی عقب باشد.

«پژمان بازغی» بازیگر سینما و تلویزیون که با فیلم «اسرافیل» و «خانه دیگری» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره تفاوت بازیگری در قاب تلویزیون و پرده سینما و  اینکه آیا با ورود سیستم دیجیتال به سینما، این فاصله برداشته شده است؟ به خبرنگار دیباچه گفت: اصولا هیچ گونه خطی کشی را نمی پذیرم البته کارشناس نیستم که بخواهم نظری بدهم اما در این سالهایی که تجربه به دست آوردم معتقدم که هر آنچه مربوط به نمایش باشد اصولا بازیگری محسوب می شود چه در قاب تلویزیون چه در صحنه تئاتر و چه بر پرده سینما.

پژمان بازغی: تفاوت بازیگری در سینما و تلویزیون مثل دوی صدمتر و ماراتن است


وی تفاوت بازیگری در سینما و تلویزیون را مانند تفاوت بین دوی ماراتن و صد متر دانست و توضیح داد: یک بازیگر در سینما باید استارت درستی بزند و دوی صد متر قدرت بدنی بیشتری می طلبد اما در قاب تلویزیون شبیه به دوی ماراتن است، بازیگر فرصت دارد که آزمون و خطا کند و جایی جلو بیفتد و یا عقب باشد و در نهایت در ماراتن مرسوم است که از خط پایان گذر کنند، بنابراین این به آن معنی است که برای یک بازیگر در سینما فرصت خطا وجود ندارد.


بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» در پاسخ به خبرنگار دیباچه درباره اینکه آیا بازیگران ایرانی با فضای تکنولوژی روز در فیلمسازی آشنا هستند یا خیر، گفت: خیر، هنوز بازیگری که بتواند جلوی پرده سبز نقش خود را ایفا کند در سینمای ایران نداریم و به لحاظ تکنیکی اتفاقاتی که در سینمای جهان می افتد در سینمای ما راهی ندارد.


بازغی در پایان در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه در این خصوص دانشگاهها مسئولند یا وزارت ارشاد و یا صداوسیما؟ توضیح داد: فکر می کنم حدود 10 ارگان یا وزارتخانه می توانند درگیر این مساله شوند؛ وزارت صنایع و معادن موثر است و می توانند در ورود تجهیزات و تکنولوژی بدون گمرک کمک کنند، وزارت مسکن و شهرسازی می تواند زمینهایی را با امکانات آب و برق در اختیار قرار دهند تا لوکیشن هایی مخصوص این کار داشته باشیم و ... همه اینها باید دست در دست هم دهند تا زیربنای کار مهیا باشد و سپس ما بتوانیم بازیگر بسازیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار