جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ : ۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
روز هفتم جشنواره فیلم فجر در حالی به پایان رسید که نشست خبری فیلم سینمایی «قاتل اهلی» اثر تازه مسعود کیمیایی با حاشیه‌های فراوان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه، مسعود کیمیایی در این نشست نسبت به خنده‌های حضار در سالن نمایش واکنشی نشان نداد اما در سخنانی گفت: اینجا آمدن و نشستن با شما تبعات دارد که بخشی از آن را در سالن نمایش دیدیم. در دنیای مزدوری با هنر و سینما آشنا می‌شویم، جنس خندیدن‌ها و ترس‌ها را می‌بینیم. این فیلم برای نترس‌ها ساخته شده مانند سازنده‌اش و کسی که نترس است باید فیلم را ببیند! این فیلم خیلی سختی بود و به تعبیر عامیانه برای ساخت آن، دو سال علاف بودم.اما الان من برای شما اینجا هستم و هیچ چیز دیگر مهم نیست چون بعد از دو سال دیگر نه سیاهی‌ها و نه دسیسه‌ها می‌ماند.

جنجال در نشست «قاتل اهلی»/ کیمیایی: قوچانی منبع درونی حاشیه‌ها است!

در بخشی از این نشست خبری، خبرنگار دیباچه با یادآوری مصاحبه‌ای که دیباچه با منصور لشگری قوچانی داشته است، از مسعود کیمیایی درباره اینکه آیا دو نسخه برای اکران در جشنواره و و اکران عمومی خواهید داشت، پرسید و کیمیایی خطاب به قوچانی گفت که « فیلم را کوتاه کردن در حد شما نیست».

در این لحظه پولاد کیمیایی خطاب به خبرنگار دیباچه گفت: از خود آقای قوچانی بپرسید که چرا این صحبت را کرده است و اینجا زمان توضیح دادن اوست.

قوچانی نیز در واکنش به این سخن پولاد کیمیایی گفت: سینما کار گروهی است و در تمام مصاحبه‌هایم هم گفته‌ام آنچه را که در سینما می‌دانم چیدم تا استاد به آنچه که می‌خواهد برسد. به این سادگی بخواهید برای یک پروژه حاشیه بسازید کاری غیر حرفه‌ای است.






مسعود کیمیایی نیز خطاب به قوچانی بیان کرد: حاشیه‌ها خودش است!

این کارگردان پیشکسوت سینما در ادامه توضیح داد: آقای قوچانی محترم هستند و کارشان تبلیغات تلویزیون بوده و این کار را به خوبی بلد است. او می خواست با ساخت این فیلم کنار من برای خود تبلیغ کند. حالا که دیده است به من نمی تواند بند کند به پولاد و نقشش بند کرده است. این فیلم برای خود اندازه دارد. مگر من حاضرم بعد از ۵۰ سال فیلمسازی به خاطر پسرم فیلم خود را کج و کوله کنم!؟

پولاد کیمیایی در ادامه درباره نقش خود در فیلم توضیح داد: یک سکانس به نقش من اضافه نشد و سه سکانس حذف شد. قرار نبود به خاطر «گشت ارشاد» در «قاتل اهلی» بازی کنم و خوانندگی هم بلد نبودم اما خود آقای قوچانی اصرار کرد و به حرمت بزرگتری به این پروژه آمدم. حتی سکانس پایان بندی فیلم با آنچه که در فیلمنامه آمده متفاوت است و تبدیل به یک کلیپ موسیقی شده است.

به گزارش دیباچه، در پایان نشست محمود گبرلو قصد آشتی دادن مسعود کیمیایی و منصور لشگری قوچانی را داشت که کیمیایی از این کار امتناع کرد.

در این نشست خبری، فریدون جیرانی از مسائل حاشیه‌ای پیش آمده در این پروژه سینمایی ابراز تاسف کرد و گفت که باید به کیمیایی استاد سینمای ایران احترام گذاشت و پس از آن به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد.

علی علایی از منتقدان حاضر در نشست نیز که قصد حمایت از مسعود کیمیایی را داشت، از طرف محمود گبرلو به سکوت دعوت شد که این حرکت هم قائله کلامی کوتاه اما ملتهبی را در پی داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲