جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۲۰۷۴
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۰۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
چهارمین محفل شعرخوانی و ادای دین شاعران جشنواره بین‌المللی شعر فجر با عنوان «شهدای خدمت» به قهرمانان شهید آتش‌نشانی اختصاص دارد.

به گزارش دیباچه، همزمان با هفتمین روز تشییع باشکوه پیکر 16 شهید آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو در تهران، جشنواره بین‌المللی شعر فجر برای «شهدای خدمت» محفل شعرخوانی اختصاص یافت که در آن، جمعی از شاعران کشور، سروده‌های خود را به این عزیزان تقدیم می‌کنند.

چهارمین محفل جشنواره شعر فجر به شهدای آتش‌نشان تقدیم می شود

علی‌محمد مودب، آرین داودی، لیلا کردبچه، مجید سعدآبادی، محمدرضا وحیدزاده، میلاد عرفان‌پور، حامد عسکری، هادی خورشاهیان، قاسم صرافان، امیرعلی سلیمانی، محمدجواد آسمان و ... شاعرانی هستند که در این محفل به شعرخوانی خواهند پرداخت.

محفل شهدای خدمت، روز یکشنبه 17 بهمن از ساعت 15:30 دقیقه در چهارراه حسن‌آباد، ایستگاه یک آتش‌نشانی شهر تهران برگزار می‌شود که شهرداری منطقه 12 تهران و سازمان آتش‌نشانی در برگزاری این محفل با بنیاد شعر و ادبیات داستانی همکاری داشته‌اند.

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر فجر از عموم شاعران و همشهریان دعوت می‌کند در این محفل باشکوه ادبی شرکت کرده و نسبت به مقام شهدای آتش‌نشان حادثه تأسف‌بار ساختمان پلاسکو ادای احترام کنند.

همچنین پس از کاشان و البرز، سومین محفل شعرخوانی یازدهمین جشنواره شعر فجر در مشهد برگزار می‌شود که این محفل به شاعران مهاجر افغانستانی مقیم خراسان اختصاص دارد. محفل سوم شعر فجر، روز جمعه 15 بهمن از ساعت 14:30 دقیقه و با حضور محمدکاظم کاظمی (دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر) در فرهنگسرای انقلاب مشهد برگزار می‌شود که جمعی از شاعران مهاجر افغانستانی مقیم کشورمان در آن به شعرخوانی خواهند پرداخت. برای نخستین بار است که شب شعر اختصاصی مهاجران افغانستان از طرف جشنواره بین‌المللی شعر فجر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

همجواری و حضور گسترده مهاجران افغانستانی در مشهد، همچنین انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 بر اهمیت برگزاری این شب شعر در مشهد افزوده است.

این در حالی است که مراسم پایانی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز در اسفندماه امسال در جوار بارگاه نورانی ثامن‌الحجج علیه‌السلام برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار