جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
بهروز غریب پور کارگردان تئاتر معتقد است اگر معضل کمبود بودجه جشنواره تئاتر فجر برطرف شود، شاهد اتفاقات بهتری در تولید آثار نمایشی خواهیم بود.
به گزارش دیباچه، به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، بهروز غریب پور با ابراز تاسف از کمبود بودجه جشنواره تئاتر فجر گفت: متاسفانه کمترین بودجه به این جشنواره اختصاص داده می‌شود.
بهروز غریب پور: جشنواره تئاتر فجر با کمترین بودجه برگزار می‌شود
این هنرمند تئاتر ادامه داد: زمانی که یک جشنواره برگزار می‌شود و آثار به مرحله انتخاب می‌رسند، می‌بایست بودجه قابل قبولی در نظر گرفته شود تا کفاف هزینه‌های گروه نمایشی را بدهد اما متاسفانه حداقل‌ترین بودجه به این جشنواره اختصاص داده می‌شود که مشکلات بسیاری را برای تامین بودجه برای هنرمندان به وجود می‌آورد.
وی ادامه داد: اگر معضل کمبود بودجه جشنواره تئاتر فجر برطرف شود، شاهد اتفاقات بهتری در تولید آثار نمایشی خواهیم بود.
کارگردان " اپرای عروسکی حافظ" در ارزیابی عملکرد  دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: یکی از نقاط قوت این جشنواره در دو دوره اخیر حضور سعید اسدی است که تمام دغدغه‌اش هویت دادن به جشنواره و بالا بردن سطح کیفی آن بوده است تا تئاتر کشورمان رونق بیشتری پیدا کند. 
سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» با ابراز تاسف از تعدد جشنواره های هنری در ایران در عین حال خاطرنشان کرد: با وجود همه اینها بارها گفته‌ام بودن جشنواره تئاتر فجر بهتر از نبودنش است زیرا این جشنواره توانسته بستری را برای نشان دادن هویت تئاتر کشورمان فراهم کند، اما از طرفی همانند دیگرجشنواره‌هاکم و کاستی‌هایی هم دارد.
او درباره مزایای بخش مرور جشنواره گفت : بخش مرور به دبیر کمک می‌کند تا او فقط در یک مسیرکوتاه حرکت نکند بلکه در این جشنوارهمسیر چند ساله تئاتر را به مخاطبانش نشان دهد.
غریب پور افزود: در واقع اجرای آثار نمایشی در بخش مرور این فرصت را به مخاطبان می‌دهد تا آثار ماندگار تئاترکشورمان را ببینند واین اتفاق خود به عنوان رویدادی بزرگ و مهم در روند جشنواره به حساب می‌آید.
کارگردان اپرای عروسکی«مکبث» در پایان در ارزیابی بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: متاسفانه به دلیل درگیری‌ام برای اجرای نمایش در جشنواره، معمولا کمتر فرصت کرده‌ام تا به دیدن آثار این بخش از جشنواره بروم اما می‌دانم که  همه تلاش‌ها از سوی جشنواره برای انتخاب بهترین آثار صورت می‌گیرد تانمایش‌های خوبی  انتخاب شوند و روی صحنه تئاتر بروند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار