پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
نویسنده و کارگردان سریال «لیسانسه‌ها» در گفتگو با دیباچه؛
سروش صحت گفت: بعد از مشاهده برخی کارهای دوستان و همچنین سریال «شمعدونی»، آستانه‌های تحمل برخی پایین آمده بود و دیالوگ‌های کارها مدام به این افراد بر می‌خورد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم با همین موضوع شوخی کنیم.
«سروش صحت» نویسنده و کارگردان سریال «لیسانسه‌ها» درباره ویژگی خاص و تفاوت این سریال با دیگر سریال‌هایی که کارگردانی کرده است، به خبرنگار دیباچه گفت: فکر می‌کنم چون داستان لیسانسه‌ها حول چند جوان و مشکلات و مسائل آنها می‌چرخد، جوانان و خانواده‌ها با این کار ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند. در روند قصه داستان لیسانسه‌ها سعی کرده‌ایم مردم بازتاب خودشان را مشاهده کنند و در عین حال سریالی طنز و مفرح است که احتمالا همین ویژگی‌ها باعث جذابیت آن شده است.

سروش صحت: آگاهانه با آستانه تحمل وزارتخانه‌ها شوخی کردیم
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر استفاده از بازیگر جدید و جدیدالورود به مدیوم یک رسانه با ریسک همراه است اما شما هوتن شکیبا از تئاتر را برای کار انتخاب کرده‌اید، توضیح داد: اصولا به استفاده از بازیگرانی که در تلویزیون دیده نشده و ناشناخته هستند، بسیار علاقه دارم و این همیشه در کارهای من پابرجاست. دوست دارم ترکیب بازیگرهای کارهایم از بازیگران باتجربه‌تر، مستعد و قوی که کمتر شناخته شده‌اند، باشد و امیدوارم بتوانم در بقیه کارهایم این روند را ادامه دهم.


این کارگردان  درباره تجربه تقریبا ناموفق سریال «شمعدونی» در مقایسه با سایر آثارش به دیباچه گفت: ما در «شمعدونی» تمام تلاش‌مان را کردیم و من و ایمان صفایی دیگر نویسنده آن کار، خیلی شمعدونی را دوست داشتیم و خودمان فکر می‌کردیم که با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند ولی در عمل مخاطب لیسانسه‌ها خیلی بیشتر است و متوجه شده‌ایم که در سریال قبلی اشتباهاتی داشته ایم.


صحت به وضعیت سریال‌هایی که قشری خاص از جامعه را خطاب قرار می‌دهند، اشاره کرد و درباره قرار دادن صحنه هایی با ادای جملاتی نظیر «به کسی بر نخورد...» در دیالوگ بازیگران و اینکه این جملات در چه بخشی از فیلمنامه به متن اضافه شد، گفت: این تکه کلام قبل از قطعی شدن کار، زمانی که تنها  ۱۰ الی ۱۵ قسمت را درباره اینکه مسعود دنبال خانه و کار می‌رود، نوشته بودیم، در متن وجود داشت؛ اما تا این حد جدی به موضوع برنخوردن قشر یا سازمانی فکر نکرده بودیم، اما بعد از پخش برخی کارهای دوستان و همچنین سریال «شمعدونی»، متوجه شدیم که آستانه‌های تحمل برخی پایین آمده و دیالوگ‌ کارها مدام به این افراد بر می‌خورد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم با همین موضوع شوخی کنیم.


کارگردان سریال «پژمان» تصریح کرد: این شوخی را وارد کار کردیم و چون می‌خواستیم به مسائل اجتماعی بپردازیم، روی وزارت کار و مسکن کار کردیم. خداراشکر وزارتخانه‌هایی که در سریال نام آنها برده شد، نیز با ما در این زمینه همکاری کردند و به نظر من در این بخش سریال اتفاق مهمی رخ داد.


کارگردان سریال «شمعدونی» در پایان در مورد اینکه چرا از یک بازیگر در همه وزارتخانه‌ها استفاده شده است، بیان کرد: فکر کردیم شوخی جالبی از کار دربیاید و تاکنون کسی ابراز ناراحتی و شکایت نکرده است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳