پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۰۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
طرح ملی اجراهای استانی ارکسترهای ملی و سمفونیک تهران به همت بنیاد رودکی آغاز شد.

به گزارش دیباچه، مدیرعامل بنیاد رودکی ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه موسیقی احیای ارکسترهای ملی و سمفونیک به عنوان نماد موسیقی فاخر بوده است.

تورهای استانی کنسرت ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی برگزار می شود

علی اکبر صفی‌پور با بیان اینکه این هدف هم‌اکنون در تهران به ثمر نشسته، تصریح کرد: خوشبختانه از چند ماه پیش علاقه‌مندان موسیقی فاخر در تهران شاهد اجراهای موفق ارکستر سمفونیک و ملی به شکل جداگانه و یا با مشارکت ارکسترهای بین‌المللی بوده‌اند. که از جمله آنها می‌توان به اجرای ارکستر فستیوال پوچینی ایتالیا و ارکستر سمفونیک تهران و هم‌چنین اجرای ارکستر ملی با خوانندگی علیرضا افتخاری در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد.

مدیر عامل بنیاد رودکی درباره برنامه‌های دیگر بنیاد برای ارکسترهای ملی و سمفونیک به در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد گفت: سیاست‌های ارکسترها، یکی از اهداف بنیاد رودکی که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به آن تاکید ویژه داشته‌اند توسعه فعالیت‌های هنری و ایجاد فرصت مناسب برای علاقه‌مندان به موسیقی در سایر استان‌ها برای بهره‌گیری از این هنر است. به همین منظور بنیاد رودکی تور اجرای استانی این ارکسترها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی جزئیات این تورها را اینگونه تشریح کرد: ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی 5 اجرا در استان‌های بوشهر و خوزستان به روی صحنه می‌برد تا علاقه‌مندان به موسیقی فاخر فرصت استفاده از این موقعیت کم‌نظیر را پیدا کنند.

صفی‌پور در پایان از مدیران کل فرهنگ و ارشاد و تمام مدیران استانی بوشهر و خوزستان که در اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها مساعدت کردند، تشکر ویژه کرد.

ارکستر سمفونیک تهران در اولین اجرای خود در تاریخ دهم بهمن 95 در شهر عسلویه به روی صحنه می‌رود و به ترتیب در تاریخ‌های یازدهم و دوازدهم بهمن 95 در شهر بوشهر، سیزدهم بهمن 95 در شهر اهواز و در آخرین روز از اجرا چهاردهم بهمن 95 در منطقه آزاد اروند به اجرای برنامه می‌پردازد.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳