پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ : ۰۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵
برنامه معرفی برگزیدگان مسابقه پوستر، عکس، نمایشنامه‌نویسی و پژوهش جشنواره تئاتر فجر با سخنانی از سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر آغاز شد.

به گزارش دیباچه، به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، در این برنامه که شامگاه جمعه 8 بهمن ماه در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد، سعید اسدی دبیر جشنواره تئاتر فجر با خوشآمدگویی به حاضران گفت: این مراسم تنها به قصد اهدای جوایز برگزار نشده است بلکه پایان این مراسم می‌بایست به یک رویداد اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: پس از رخداد غم انگیز ساختمان «پلاسکو» ، جشنواره را با یاد قهرمانان میهن وشهدای آتش نشانی آغاز کردیم تا به کسانی که برای حفظ جان مردم تلاش می‌کنند،علاقه خود را نشان دهیم.

برخی از برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

اسدی با اشاره به موضوعاتی که در این دوره از جشنواره حائز اهمیت است،اضافه کرد: برگزاری جشنواره تئاتر بر اساس مفهوم مسئولیت اجتماعی مهم است . ما در این دوره میزبان عزیزانی از انجمن‌های نابینایان و ناشنوایانی هستیم که در این جمع حضور دارند و در ادامه هم به خاطر رسیدن به همین مفهوم اجتماعی برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی درباره تاثیرات نشست‌هایی که همزمان با جشنواره در زمینه دیگر حوزه‌های هنری برپا شده است، ادامه داد: با برگزاری نشست‌هایی در حوزه‌های هنری دیگر چون گرافیک، پوستر و هویت بصری به انتخاب هنرمندانی رسیدیم که امروز مفتخریم تا آثار برگزیدگان را در نمایشگاه و چاپ کتاب داشته باشیم.

اسدی با اشاره به ایجاد بخش نمایشنامه نویسی در جشنواره تئاتر فجر افزود: برای جشنواره تولیدات نمایشنامه‌های ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است که آثار برگزیده از 10 اثر انتخاب شده اعلام می شوند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر همچنین به برگزاری همایش «شهر و شهروندی و مسئولیت اجتماعی تئاتر به عنوان یکی دیگر از رویکردهای مهم این دوره از جشنواره اشاره کرد و در پایان سخنانش افزود: از حضور هنرمندانی که با شرکت آثار خود رونقی به جشنواره می دهند و داوران که با نکته سنجی این آثار را انتخاب می‌کنند و همچنین از انجمن هنرهای نمایشی و ستاد خبری تشکر می‌کنم .

همچنین در این برنامه علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تشکر از ستاد جشنواره تئاتر فجر و اظهار امیدواری برای ادامه حرکات مستدام در این حوزه بیان کرد: آنچه به همه‌گیر شدن تئاتر در کشور کمک می‌کند همت و حمیت افراد حاضر در این هنر است که اگر نباشد، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به تلاش رضا کیانیان هنرمند تئاتر و سینما در ارتباط با مسولیت اجتماعی هنر و نیز پیشنهاد او مبنی بر حمایت جشنواره تئاتر فجر از پویش ملی « من صدای آب هستم» افزود: مسئله‌ای که سالهاست رضا کیانیان با عشق و اشتیاق دنبال می‌کند، مسئولیت اجتماعی است که هر کدام از ما هم نباید نسبت به این امر سکوت کنیم و کاری در این راستا انجام دهیم.

مرادخانی درباره کارهای انجام شده با رویکرد مسئولیت اجتماعی مطرح کرد: در این دوره ما از افرادی دعوت کرده‌ایم که در اجتماع کمتر دیده می‌شوند چرا که وظیفه اصلی تئاتر بر خلاف حوزه‌های دیگر هنری، ایجاد گفتگو بین انسان‌ها در جامعه است.

وی با اشاره به توجه انی دوره از جشنواره تئاتر فجر به متون ایرانی اضافه کرد: خوشحالم که در این دوره از جشنواره به متون داخلی توجه بسیاری شده است چراکه ما در ایران باید جست و جوگر هویت خودمان باشیم و نمایشنامه‌های خوب ایرانی را روی صحنه ببریم.

مرادخانی درباره گروه‌های شرکت کننده در این دوره از جشنواره تئاتر فجر گفت: با توجه به آماری که همکاران داده‌اند، در گروه‌های این دوره از جشنواره شاهد شرکت افراد زیر 35 سال بوده‌ایم. درواقع این اتفاق یعنی جوانان ما به جایی رسیده‌اند که می‌توانند کار مشخصی را ارائه بدهند.

وی افزود: حضور سه نسل در کنار هم به طور حتم باعث اختلاف نظراتی می‌شود که بسیار طبیعی است اما چقدر خوب شد که در این دوره هنرمندان سه نسل به مشترکاتی رسیده‌اند و رسالت تئاتر را به جا

آورده‌اند.

معاون هنری وزیر ارشاد با اشاره به دیگر اتفاقات مثبت جشنواره مطرح کرد: امسال توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف جشنواره شاهد آثار خوبی از هنرمندان شرکت کننده باشیم که خود یکی از اتفاقات خوب این دوره محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین شاهد حضور هنرمندان خانمی بودیم که در بخش خیابانی به اجرای نمایش می‌پرداختند که این امر مسئولیت‌پذیری خانم‌ها را در این بخش بیشتر نشان می‌دهد.

مرادخانی در پایان گفت: از همه هنرمندان شرکت کننده و تمام کسانی که در برگزاری این جشنواره دستی داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم این همت و پیوستگی همیشه وجود داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲