جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۸۰۹
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
در گفت و گو با دیباچه عنوان شد؛
یک کارگردان که چند دوره در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته می گوید: آثار شهرستانی با شتابزدگی به روی صحنه می روند و پس از آن ناچارند به شهرشان باز گردند!
«گاهی» نام نمایشی است به کارگردانی سعید زندی و محمدرضا درند که در جشنواره تئاتر فجر امسال حضور دارد و در بخش مسابقه مرور به روی صحنه می رود. محمدرضا درند درباره قصه نمایش به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه  گفت: در نمایش «گاهی» سه خانواده که زمانی  دانشجو بوده اند شبی در ویلایی جمع می شوند و گذشته را مرور می کند؛ و در میان خاطرات گذشته با مسائلی مواجه می شوند که باعث اتفاقاتی می شود.

محمد درند: تئاتری های شهرستان در جشنواره حضور فیزیکی ندارند!

این کارگردان درباره ویژگی های نمایش «گاهی» گفت: من و سعید زندی همه تلاشمان این بوده که بازی بازیگران یک دست و هم ریتم و درست باشد که نظر مثبت داروان در بازبینی این موضوع را تأیید کرد و آنها بلافاصله پس از اجرایی که در بازبینی داشتیم به این نکته اشاره کردند و آنرا یکی از ویژگی های نمایش دانستند.

محمدرضا درند درباره کیفیت جشنواره تئاتر فجر امسال گفت: با اینکه در جشنواره امسال آثار استانی حضور پررنگی دارند اما هنرمندان تئاتر شهرستان در کل جشنواره حضور کمرنگی دارند.

این کارگردان که به اتفاق گروهش از استان کرمانشاه به تهران آمده، در ادامه گفت:  اصولأ دوست دارم اعضای گروهم با دیگر گروه ها مراوده و بده بستان فرهنگی داشته باشند و تجربه کنند؛ اما به دلیل معذوریت هایی که وجود دارد این اتفاق نمی افتد زیرا شرایط برگزاری جشنواره به گونه ای است که گروه های شهرستانی به دلیل سیاست گذاری های جشنواره نمی توانند به طور کامل در جشنواره حضور داشته باشند و ناچارند پس از اجرایی شتابزده به شهرشان بازگردند!

محمدرضا درند که تاکنون هشت بار در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته درپایان گفت: افسوس دورانی را می خورم که از آغاز تا پایان در جشنواره حضور داشتیم و آثار دیگر کارگردان ها را می دیدیم و با دیگر هنرمندان معاشرت می کردیم؛ که انبوه آثار و مشکلاتی که بر سر راه برگزار کنندگان جشنواره وجود دارد تکرار آن روزها را به امری غیر ممکن تبدیل کرده است.

نمایش«گاهی» به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی محمدرضا درند و سعید زندی با بازی سروش پیمبری، سعید زندی، محمدسعید فرازمند، زهرا طیوری، نسیم نامدار و ندا قاسمی، امروز پنجشنبه هفتم بهمن ماه در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود و در دوسانس 18:30 و 20:30 اجرا خواهد داشت.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یکم تا دوازدهم بهمن ماه در تهران برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار