سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه
نمایش«بیستون می تازد» اقتباسی است از شاهنامه و منظومه خسرو شیرین نظامی که کارگردان آنرا در قالب تئاتر فیزیکال به روی صحنه می برد.

«بیستون می تازد» نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی امین رضائی اردانی که از استان خراسان رضوی به جشنواره تئاتر فجر آمده و قرار است جمعه هشتم بهمن ماه در بخش بین الملل جشنواره به روی صحنه برود. امین رضائی اردانی کارگردان این نمایش درباره قصه اثرش به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: «بیستون می تازد» اقتباسی است از شاهنامه فردوسی و منظومه خسرو شیرین نظامی که به زندگی خسرو پرویز می پردازد.

رضائی رادانی: خسرو پرویز جدیدی را خلق کرده ام/ با مشکلات مدارا می کنیم!

رضائی اردانی درباره ویژگی های نمایشش گفت: با توجه به اینکه نمایش قصه ای کلاسیک دارد و ادبیات کهن ما غنایی است و ساختار دراماتیک ندارد سعی کرده ام در اجرا متفاوت عمل کنم و نمایشی به روز را به روی صحنه ببرم؛ به همین دلیل نگاهی مدرن به ساختار اثر داشته ام و آنرا در قالب تئاتر فیزیکال اجرا خواهم کرد به علاوه اینکه نگاهی متفاوت به شخصیت های تاریخی نمایش داشته ام و سعی کرده ام با تحلیل جدیدی به آنها بپردازم.

رضائی اردانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور نمایشش در بخش مسابقه بین الملل جشنواره تئاتر فجر گفت: به نظرم دلایل پذیرش نمایشم در بخش بین الملل بومی بودن اثر و ساختار مدرن آن است که باعث شده داوران جشنواره آن را در بخش بین الملل قرار دهند.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که، چقدر به اجرای برون مرزی فکر می کند گفت: اجرای برون مرزی برای هر کارگردانی اتفاق خوش آیندی است که باعث تعاملات مفید فرهنگی می شود؛ اما شرایط ویژه ای را می طلبد که من و گروهم فاقد آن هستیم؛ زیرا میانگین سنی اعضای گروه نوپای ما زیر 25 سال است و برای خروج از کشور با مشکلاتی مواجه هستند.

رضایی اردانی درباره ویژگی ها و کیفیت جشنواره تئاتر فجر امسال گفت: از آنجاییکه به اتفاق گروهم تازه به تهران آمده ایم نمی توانم در اینباره نظر بدهم اما به دلیل شرایط بد اقتصادی کشور و سیاست های اجرایی جشنواره، مشکلاتی وجود دارد که طبیعی است و باید با آن مدارا کرد.

نمایش «بیستون می تازد» قرار است روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی واقع در تماشاخانه ایرانشهر در دو سانس اجرا شود که ساعات اجرای آن 17:00 و 20:00 است.

در این نمایش که در بخش مسابقه بین الملل و مرور تئاتر ایران در سال 95 اجرا می شود محمد جهانپا، ندا محمدی، وحید عباسی، محسن شهرکی، پیمان جلالی، احسان نگهبان، احسان دبیر، متین دادگر، امیرحسین زورقی، صدف متدین، مهتاب قجاوند، شهریار برزگر، بهزاد اکبر پور بازیرگان بازی می کنند.

سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یکم تا دوازدهم بهمن ماه در تهران برگزار می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲