جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵
نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بهمن‌ماه همچون ماه‌های پیشین میزبان هنرمندان شده است.

به گزارش دیباچه به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه‌هایی با آثار خوشنویسی، نقاشی و عکاسی در نگارخانه‌ها و فرهنگسراهای سازمان فرهنگی هنری پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی شده است.

گشتی در نگارخانه‌های شهر تهران در هفته اول بهمن‌ماه

دو نمایشگاه عکس در نگارخانه پردیسان

نمایشگاه عکس «من، تو، او ... » و «میراث زمان» به ترتیب در تالار های یک و دو نگارخانه پردیسان از دوم بهمن ماه گشایش می‌یابد و تا ۱۱ بهمن ماه پذیرای علاقه‌مندان است.

در نمایشگاه عکس «من، تو، او ... » عکس‌هایی با موضوعات مختلف از آثار شهراد نوین و در نمایشگاه عکس «میراث زمان»عکس‌هایی از بناهای تاریخی کشورمان و معماری ایران از آثار پوریا غلامی و علیرضا شیرازی به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس،‌ بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.

نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه ابن سینا

نمایشگاه آثار شکسته نستعلیق هنرمند علی رسولی در نگارخانه فرهنگسرای ابن سینا تا ۷ بهمن ماه برپاست.

شهروندان و علاقمندان به هنر خوشنویسی می توانند برای بازدید از این نمایشگاه که تا تاریخ ۷بهمن ادامه دارد از ساعت ۹ تا ۱۹ به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس فاز یک خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.

نمایشگاه طراحی و نقاشی در نگارخانه کلک خیال

نمایشگاه طراحی و نقاشی «از خط تا رنگ» تا یازدهم بهمن ماه در نگارخانه کلک خیال برپا می‌شود.

«از خط تا رنگ» شامل ۲۰ تابلو با تکنیک‌های «مداد»، «زغال»، «رنگ و روغن» و «اکرلیک» با موضوع آزاد و ابعاد مختلف در نگارخانه کلک خیال برگزار می‌شود.

این نمایشگاه آثار چهار هنرمند جوان به نام‌های زینب متانت، سارا باقر زاده، سعیده آزاد حسن و ساجده محمد نژاد است که در رشته هنر تحصیل می‌کنند.

نگارخانه کلک خیال درخیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق واقع است.

نمایشگاه نقاشی آبرنگ در نگارخانه شفق

فرهنگسرای شفق نمایشگاه نقاشی آبرنگ سیمین هرمزی تا ۵ بهمن ماه برپاست. در این نمایشگاه ۴۰ اثر در ابعاد متفاوت با بهره‌گیری از تکنیک آبرنگ به نمایش گذاشته شده است.

سیمین هرمزی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر با توجه به علاقه شخصی به هنر زیر نظر استاد علی گلباز به مدت دو سال با الهام از طبیعت در زمینه نقاشی آبرنگ به فعالیت پرداخته است.

همچنین برگزاری کارگاه توسط سیمین هرمزی در روز اختتامیه از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده در این نمایشگاه است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای شفق واقع در یوسف‌آباد، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۵۴۰۱۸ تماس بگیرند.

نمایشگاه مسابقه عکس و رونمایی از کتاب «خانه‌های روستایی» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

دومین مسابقه عکاسی «خانه‌های روستایی» با هدف مستندسازی معماری روستایی ایران و شناخت تاثیرات عوامل اقلیمی، اقتصادی، فرهنگی – اجتماعی و سوانح طبیعی بر بافت و مسکن روستایی در دو بخش تک عکس و عکس‌های مقایسه‌ای از طریق فراخوان سراسری برگزار شده است.

مسابقه با حضور یک هزار و ۳۱۲ نفر و ۵ هزار و ۲۷۸ اثر به مرحله داوری رسیده، که از این تعداد ۱۲۲ اثر در محورهای ذکر شده به نمایشگاه راه یافته است.

بخش ویژه نمایشگاه نیز شامل ۲۸ اثر از استادان و هنرمندان مدعو است که با توجه به محورهای مسابقه و فضای کلی نمایشگاه با انتخاب خود هنرمندان صاحب اثر، تا ۲۱ بهمن ماه به نمایش گذاشته می‌شود.

محورهای موضوعی بخش تک عکس عبارتند از: زندگی قدیم کالبد جدید- زندگی جدید کالبد قدیم، رابطه فرهنگ و معماری روستا، مسکن معیشت محور، معماری مسکن روستایی (داخلی – کالبد بیرونی)، مسکن روستایی و سوانح طبیعی و بافت کالبدی سازگار با محیط.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی: خیابان ولی عصر(عج)،روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلـوار اسـفندیار، شــماره ۳۵، موزه هنرهای دینی امام علی(علیه السلام) و یا با شماره ۲۲۰۲۴۸۴۸ تماس بگیرند.

نمایشگاه عکس در نگارخانه ارسباران

نمایشگاه عکس «از کابل تا جاکارتا» با عکس‌هایی از شهر تاریخی کابل با قدمت دو هزارساله با آثار فاطیما حسینی و عکس‌هایی از جاکارتا شهر قلعه‌ای و پایتخت کشور اندونزی با فریم‌هایی از اردیپا ویرن جوریت تا دهم بهمن ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید در فرهنگ سرای ارسباران به نمایش در می‌آید.

فاطیما حسینی و اردیپا ویرن جوریت هردو در جایی دور از کشورشان زندگی کردند. آثار ارائه شده در این نمایشگاه برداشت و نشانه‌های مشترک بین این دو پایتخت از نگاه این دو عکاس در گذر خیابانی از پایتخت کشورشان است.

فاطیما حسینی دانشجوی هنر در رشته عکاسی و اردیپا ویرن جوریت دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه تهران است. تهران جایی است که بیش از هر شهر دیگری در آن زندگی کردند و فارسی زبان مشترک تبادل این دو هنرمند به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان خیابان جلفا مراجعه کنند. تلفن ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ برای اطلاعات بیشتر اعلام شده است.

یک نمایشگاه گروهی در نگارخانه لاله

نمایشگاه گروهی «شاعرانه‌ها/گذر از یک رویا» با آثار ۲۱ هنرمند تا ۱۲ بهمن در نگارخانه لاله برپاست.

در نمایشگاه گروهی «شاعرانه‌ها/گذر از یک رویا» بیش از ۳۰ اثر هنری ارائه شده است. هریک از هنرمندان تلاش کرده‌اند تا با تکیه بر رؤیای خود، تصویری بسازد که در آن، خیال، آرزو و خواب‌هایش نمایان باشد. همچنین بعضی دیگر، روایت‌گر بصری شعری بوده‌اند که بر آنها بیشتر تأثیر گذاشته است.

این نمایشگاه، محصول شکار و ثبت این لحظه های شاعرانه توسط هنرمندانی است که شعر را نه به کلمه، که با ابزار بصری می سرایند.

و سروده هایشان را در معرض سرایش مجدد مخاطب قرار می دهند تا شعر بر شعر نگاشته شود و زایش شاعرانه ها، گذر از رویا و پیوستن به واقعیت گردد.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی. ضلع شمالی بوستان لاله واقع است و شماره تلفن: ۸۸۹۶۰۴۹۲ برای اطلاعات بیشتر اعلام شده است.

آثار سفال در نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه سفال نقش برجسته منظور معرفی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کشورمان و احیای هنر سفالگری با آثاری از سفال «زهرا رسول‌زاده نمین» گشایش می‌یابد.

زهرا رسول‌زاده نمین از هنرمندان جوان کشورمان در این نمایشگاه آثار ابداعی و تغییر کاربری یافته خود را همچون تابلوهای نقش برجسته سفال، مجسمه، ظروف لعابی و ... را در معرض دید علاقه‌مندان و هنردوستان قرار می‌دهد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه که تا دهم بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ برپا است، می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره۴۴۰۸۸۷۰۷ تماس بگیرند.

برچسب ها: دیباچه ، نگارخانه ، تهران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲