جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۵۸۸
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه
محسن قصابیان کارگردان نمایش «خرمهره» جشنواره تئاتر فجر را به استانداردهای جهانی نزدیک می بیند و آن را پلی برای تعامل های برون مرزی می داند.
«خرمهره» نام نمایشی است که قرار است در بخش مرور صحنه ای سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دیگر گروه ها رقابت کند. محسن قصابیان کارگردان این نمایش درباره اثرش به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: «خرمهره» را فرهاد نقدعلی نوشته است و در آن به احداث راه آهن در دوره رضا خان می پردازد. ماجرا از این قرار است که مهره های ریل سرقت می شود و مشخص نیست که دزد چه کسی است!

محسن قصابیان: سعید اسدی درست پیش می رود/اجرای برون مرزی دور از دسترس نیست

قصابیان در توضیحات بیشتر گفت: نمایش «خرمهره» که یک اثر طنز گروتسک است تا کنون دوبار در سالهای 94 و 95 به روی صحنه رفته است؛ که پس از آن شرایط برای اجرا در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر مهیا شد و من و اعضای گروهم برای تعامل بیشتر با دیگر گروه ها در آن شرکت کردیم.

قصابیان درباره ویژگی های جشنواره تئاتر فجر امسال گفت: همین که آثار نمایشی پس از اجرای عمومی به جشنواره می آیند یعنی اینکه سطح آن بالاتر رفته است و به استانداردهای جهانی نزدیک تر شده ایم چراکه در همه جشنواره های خارجی روال به همین شکل است.

محسن قصابیان در ادامه گفت: در گذشته ای نه چندان دور روال به این شکل بود که کارگردان هایی مثل آتیلا پسیانی، محمدرضا کوهستانی و محمد عاقبتی شخصأ برای اجراهای خارجی اقدام می کردند و این شرایط برای هر کارگردانی مهیا نبود؛ اما در سالهای اخیر، جشنواره فجر پلی شده برای تعامل های برون مرزی و این موضوع نشان می دهد سعید اسدی که برای دومین سال متوالی دبیر جشنواره است راه درستی را پیش گرفته است.

این کارگردان برگزاری جشنواره تئاتر استانی فجر را یکی دیگر از امتیازها برشمرد و در اینباره گفت: روال اعزام گروه ها به استان ها نمونه داخلی اتفاقی است که در اعزام گروه ها به خارج از کشور رخ می دهد با این تفاوت که، مهرداد رایانی مخصوص در بخش روابط بین الملل با کارگردان یا سرپرست گروه ها تماس می گیرد و برای اجراهای برون مرزی با آنها تعامل می کند تا در صورت امکان آنها را به دیگر کشورها معرفی کند.

نمایش «خرمهره» به نویسندگی فرهاد نقدعلی و کارگردانی محسن قصابیان روز دوشنبه چهارم بهمن ماه در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر در دو سانس 18:30 و 20:30 به روی صحنه می رود و محسن قصابیان، پژمان عبدی و پویا نوروزی در آن بازی می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار