جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۵۸۷
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه
تبریزاد کارگردان جوان اصفهانی از مسئولان تئاترفجر توقع دارد با اطلاع رسانی و تبلیغات، اساتید و مخاطبان را به دیدن نمایشش ترغیب کنند تا بی مخاطب نماند!
«یرمای درون من» به نویسندگی و کارگردانی ستاره تبریززاد، نمایشی است که در نخستین روز جشنواره تئاتر فجر سی و پنجم به روی صحنه می رود. ستاره تبریزاد که نخستین تجربه کارگردانی اش را پشت سر می گذارد، درباره چگونگی انتخاب نمایشنامه «یرما» برای اقتباس به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: با اینکه نمایشنامه «یرما» را یک مرد نوشته، اما فضای آن به شدت زنانه است و همین موضوع وسوسه انگیز هر کارگردان زنی را به اجرای آن ترغیب می کند.
ستاره تبریزاد: جشنواره با اجرای من آغاز می شود/ امیدوارم بی مخاطب نمانم

تبریزاد با تأکید بر اینکه نمایشنامه«یرما» اثری تأثیرگذار است گفت: از آنجاییکه تخصص من فرم و پرفورمنس است به سراغ این متن رفتم و برای اجرای آن با اساتید صحبت کردم و از آنها کمک گرفتم.

این کارگردان در توضیحات بیشتر گفت: اینکه نمایشنامه «یرما» را هنرمندان بزرگی کارگردانی کرده اند باعث ترس من نشد و خیلی به این موضوع فکر نکردم؛ اما زمانی که عکس اجراهای استاد علی رفیعی را دیدم هوشیارتر شدم و به این نتیجه رسیدم که مخاطب به تصویر و تابلوهای بیشتری نیاز دارد، بنابراین در انتخاب این اثر برای اجرا به یقین رسیدم و تصمیم گرفتم به شیوه خودم مخاطب را در اجرا سهیم کنم زیرا معتقدم اگر تماشاگر با اثر همراه نشود کار درست پیش نمی رود.

 ستاره تبریزاد با ابراز خوشحالی از حضورش در جشنواره تئاتر فجر گفت:  این نخستین بار است که در جشنواره تئاتر فجر شرکت می کنم و از آنجاییکه «یرمای درون من» اولین اثری است که در جشنواره اجرا می شود از مسئولان توقع همکاری دارم و امیدوارم با اطلاع رسانی درست و تبلیغات، اساتید و مخاطبان را به دیدن نمایشم ترغیب شوند و آن را نقد کنند.

این کارگردان جوان در پایان تئاتر را حاصل کار گروهی دانست و از همیاری و همدلی بازیگران، عوامل و مشاورانش تشکر کرد.

در نمایش «یرمای درون من» شاهد بی تابی های یرما هستیم. زنی که برای درمان بچه دار نشدنش از پیرزنی که وارد زندگی اش شده کمک می گیرد و در این میان به حقایقی می رسد.

این نمایش را ستاره تبریز زاد  بر اساس نمایشنامه «یرما» اثر فدریکو گارسیا لورکا نوشته و کارگردانی کرده است و علاوه بر خودش، زهرا شفیع، فراز شیرانی، رامتین صادقی نژاد در آن بازی می کنند. «یرمای درون من» در نخستین روز جشنواره یکم بهمن ماه، رأس ساعات 16:00 و 18:00 در سالن انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه می رود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار