پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
در گفتگو با دیپاچه عنوان شد
«اسبها ایستاده میمیرند» نمایشی است از گروه«میم» که از خراسان شمالی به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرده است در اجرای عمومی با شکست مالی مواجه شده است.

«اسبها ایستاده می میرند» نام نمایشی است از گروه میم، که از خراسان شمالی به فجر راه پیدا کرده است و نویسنده و کارگردان آن حسن عابدی است و قصه آن برداشتی است آزاد از رویدادهای تاریخی استان خراسان شمالی که با نگاهی مدرن و داستانی بر اساس تخیل نویسنده به رشته تحریر درآمده است.علی یزدانی: تئاتر شهرستان مخاطب ندارد

علی یزدانی مدیر تولید این نمایش درباره چگونگی اجرای این نمایش در شهر بجنورد به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: «اسبها ایستاه می میرند» درباره حمله ترکمن ها به کردهای کرمانج نواحی استان خراسان شمالی است؛ که آن را به مدت ده شب در تماشاخانه شمس شهرستان بجنورد به روی صحنه بردیم و با اینکه  مخاطبان  از آن استقبال کردند اما از لحاظ فروش با شکست مواجه شدیم.

یزدانی در ادامه گفت: متأسفانه در شهرستان ها تئاتر مخاطب زیادی ندارد و با وجود تبلیغات بسیار نمی توان در بالا رفتن آمار مخاطبان تأثیر مثبتی ایجاد کرد و با وجود اینکه برای ارگان ها و ادراه ها ی دولتی اجرا رفتیم اما متأسفانه نه تنها به سود مالی نرسیدیم بلکه ضرر هم کردیم!

این مدیر تولید عرصه تئاتر درباره چگونگی راه پیدا کردن نمایش «اسبها ایستاده میمیرند» به سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر گفت: بعد از دیدن فراخوان جشنواره تئاتر فجر فیلم اجرا را برای دبیرخانه فرستادیم که با حضور آن در جشنواره موافقت کردند و قرار است آن را در بخش مرور به روی صحنه ببریم.

«میم» گروه فعالی است که اعضای آن اهل خراسان شمالی هستند و سال پیش نیز با نمایش «مولار» به نویسندگی و کارگردانی محمد شاکری بعنوان برگزیده یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

نمایش «اسبها ایستاده می میرند» را حسن عابدی نوشته و کارگردانی کرده است و احسان کمالی ، المیرا صادقی، آزاده حیدرزاده، احمد زعفرانی، سیدعلی محمدی، رضا روشندل، حدیث فیروزه، شهلا ایمانی، علی احسانی، زینب پاک منظر، امیر سهامی، شیرین نادمی، حسین رحیمی ، مهدی ایمانی، سحر علیزاده مقدم و آوا عابدی بازیگران آن هستند و آهنگسازی آن بعهده سعید شیخ روشندل است. این نمایش قرار است در بخش مرور سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه برود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار