پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
در آیین رونمایی پوستر جشنواره تئاتر فجر مطرح شد
مراسم رونمایی پوستر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر امروز 15 دی ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه، آیین رونمایی از پوستر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر امروز 15دی ماه در سالن مشاهیر تئاتر شهر با سعید اسدی دبیر جشنواره، عباس محبوب، به عنوان مدیر هنری هویت بصری، پیمان شریعتی مدیر روابط عمومی جشنواره فجر و قباد شیوا طراح و گرافیست، تعدادی از هنرمندان و اهالی رسانه در تئاتر شهر برگزار شد. تعدادی از اهالی رسانه و هنرمندان نیز در این رونمایی حضور داشتند.

قباد شیوا: پوستر مخاطب را به یاد نمایشگاه عکس می اندازد!

در ابتدا مراسم سعید اسدی دبیر جشنواره درباره لزوم برگزاری آیین رونمایی گفت: آیین رونمایی رخ داد خجسته ای است زیرا تئاتر با مردم ارتباط دارد و پوستر هویتی بصری جشنواره است و این امکان را به برگزار کنندگان و هنرمندان می دهد که مردم و مخاطبان با تئاتر پیوند می دهد.

اسدی با اشاره به اینکه امروز روز توجه به هویت بصری است ادامه داد: آیین رونمایی امسال با سال های گذشته جشنواره متفاوت است و این تفاوت حاصل تلاش شبانه روزی دست اندر کاران بخش هویت بصری است.

وی در ادامه گفت: در محورهای موضوعی جشنواره نکات مهمی را مد نظر قرار داده ایم که در فرایند جشنواره رخدادهایی براساس آن در حال شکل گیری است.

دبیر سی و پنجمین جشنواره تأتر فجر گفت: پیوند هنر و جامعه یکی از این محورهاست و نکته دیگر اهمیت دادن به آب است که کمپینی به نام (من صدای آب هستم) شکل گرفته و ما از آن حمایت کرده ایم و نکته آخر اینکه از نابینایان و ناشنوایان در جشنواره تقدیر خواهیم کرد.

اسدی در ادامه گفت: سعی کرده ایم در هویت بصری مردم تغییر ایجاد کنیم داریم و هویت این پوستر پیوند زدن مردم به تئاتراست..

سپس عباس محبوب طراح پوستر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر درباره چگونگی طراحی پوستر گفت: برای دومین سال است که با جشنواره فجر همکاری می کنم امیدوارم نسبت به دوره گذشته بهتر باشیم.

محبوب گفت: پس از اختتامیه جشنواره سی و چهارم اتودهای اولیه را آغاز کردیم تا به امروز ادامه داده ایم.

این طراح پوستر در ادامه گفت: اولین ویژگی پوسترعدد سی و پنج است که نشان از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر دارد. دوم استفاده از نماد ماسک است و سعی کرده ایم از موتیف ایرانی بهره بگیریم؛ و ویژگی آخر اینکه این نماد قابلیت چرخش 180 درجه دارد و با ساختار هندسی طراحی شده است.

عباس محبوب در پایان گفت: جشنواره تلاش می کند به شعار«تئاتر برای همه» معنا بدهد و مورد آخر اینکه پوستر طوری طراحی شده است که مردم و مخاطبان می توانند تصاویر خودشان را درپوستر قرار دهند.

قباد شیوا نیز در ادامه گفت: اینکه در جشنواره تئاتر هنر گرافیک جدی گرفته شده اتفاق خوبی است و مجموعه گرافیکی با سلیقه ای شکل گرفته است؛ اما احساس می کنم که همه رنگها سرد است و مخاطب را به یاد نمایشگاه عکس می اندازد.

در پایان این مراسم از پوستر رونمایی شد و از دست اندرکاران طراحی این پوستر توسط سعید اسدی و قباد شیوا تقدیر شد. آرش اشتری، عباس محبوب، سارا صباغی، نسرین مردانی و زینب توکلی از جمله افرادی بودند که در پایان این مراسم از آنها تقدیر شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار