شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۰۹۹
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه عنوان شد؛
شکرخدا گودرزی گفت: درباره دشواری های نقش همین بس که بگویم اگر به عقب بازگردم و باز هم محمدرضا ورزی پیشنهاد بازی دراین نقش را به من بدهد با تردید آن را می پذیرم! نه به این دلیل که از بازی در این نقش و چالشهایش هراس دارم بلکه به این دلیل که مسئولیت بازی در چنین نقش هایی بسیار سنگین است.

شکرخدا گودرزی نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه که فعالیت های زیادی در عرصه تئاتر داشته و این روزها در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی نقش امام خمینی(ره) را ایفا می کند درباره چگونگی انتخابش توسط ورزی به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: با آنکه آقای امیر دژاکام انتخاب بازیگران این سریال را به عهده داشتند اما من مستقیمأ توسط آقای ورزی انتخاب شدم و پس از تست گریم ایشان از انتخاب من برای این نقش مطمئن شدند و ایفای آن را به من سپردند.

تردید شکرخدا گودرزی از بازی مجدد در نقش امام

گودرزی درباره شباهت های ظاهری اش به امام خمینی گفت: آنگونه که تحقیق کرده ام از لحاظ قد و قامت شباهت های واضحی بین من و امام خمینی(ره) وجود دارد. درباره شباهت چهره نیز قطعأ نقاط مشترکی وجود داشته که آقای شهرام خلج گریمور پروژه نقش زیادی در پررنگ آن داشته است.

شکرخدا گودرزی درباره چگونگی ایفای نقش در سریال «معمای شاه» نیز اینگونه توضیح داد: بازی کردن شخصیت های تاریخی به خودی خود دشواراست اما سخت تر از آن بازی کردن نقش اشخاصی است که در دوران معاصر زندگی می کنند و مردم آنها را دیده اند و به خوبی آنها را می شناسند؛ حال اگر آن شخص تأثیری عمیق بر تاریخ معاصر کشور داشته باشد و برای مردم الگو شده باشد کار دشوارترمی شود؛ که بازی در نقش امام خمینی(ره) از آن نوع نقش هاست.

این بازیگر با تأکید بر اینکه برای رسیدنش به نقش تلاش های بسیاری کرده است گفت: بازیگر زمانی می تواند نقش را باورپذیر کند که خودش آن را باور کرده باشد و اگر غیر از این باشد مخاطب متقاعد نمی شود؛ و در نتیجه همه چیز تصنعی و غیر قابل باور از آب در می آید. من نیز به عنوان بازیگر برای جلوگیری از این اتفاق سعی کردم به شخصیت امام خمینی احاطه پیدا کنم و در همین راستا به مطالعه زندگی ایشان پرداختم.

ادامه داد: استحکام و قدرت خاصی در شخصیت امام(ره) وجود دارد که نشان دادن آن بسیار مشکل است زیرا ایشان درون گرا بودند و حرکات بیرونی کمی داشتند و همین کار را برای من بازیگر مشکل تر می کرد.

شکرخدا گودرزی در پایان گفت: درباره دشواری های نقش همین بس که بگویم اگر به عقب بازگردم و باز هم محمدرضا ورزی پیشنهاد بازی دراین نقش را به من بدهد با تردید آن را می پذیرم! نه به این دلیل که از بازی در این نقش و چالشهایش هراس دارم بلکه به این دلیل که مسئولیت بازی در چنین نقش هایی بسیار سنگین است.

شکرخدا گودرزی کارگردان، بازیگر، مدرس و منتقد تئاتر، آثار نمایشی بسیاری را در کارنامه اش دارد و علاوه بر تئاتر در سریال هایی مانند «همسایه ها»به کارگردانی محمدحسین لطیفی و «حلقه سبز» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا ایفای نقش کرده است. ایفای نقش در سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی و بازی در فیلم سینمایی «آزاد به قید شرط» ساخته رضا شهابی از فعالیت های اخیر این بازیگر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار