سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳  |  Tuesday, 16 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۰۹۵
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۰۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه عنوان شد:
رحیم نوروزی بازیگر سه عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما از فعالیت ها و دلمشغولی هایش می گوید.

رحیم نوروزی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که بازی در نمایش هایی چون «زمستان 66»، «رقص کاغذ پاره ها» و «افرا» را در کارنامه خود دارد، درباره فعالیت های این روزهایش به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه گفت: مانند سالهای پیش در تئاتر فعال نیستم زیرا فضای تئاتر را بغرنج می دانم و به نظرم اوضاع به گونه ای شده است که همه چیز به گیشه منتهی می شود و متأسفانه در این زمینه بازگشت مالی وجود ندارد که همین موضوع باعث شده من و بسیاری از همکارانم از این فضا فاصله بگیریم.رحیم نوروزی: بازتولید تئاتر بازگشت به گذشته است/ نمی خواهم خودم را تکرار کنم

رحیم نوروزی که در دهه هشتاد به عنوان نویسنده و کارگردان در تئاتر شناخته شده بود و آثاری چون «می رم روزنامه بخرم»، «برفراز برجک ها» و «شما خانمی با مانتوی آبی ندیدید» را به روی صحنه برده بود؛ در پاسخ به این سوال که؛ چرا به سراغ باز تولید آثارش نمی رود گفت: به بازتولید اعتقادی ندارم زیرا این کار را بازگشت به گذشته می دانم و دوست ندارم خودم را تکرار کنم.

بازیگر نمایش«اهمیت ارنست بودن» در ادامه گفت: البته آن گونه هم نیست که هیچ فعالیتی در عرصه تئاتر نداشته باشم؛ به طور مثال اردیبهشت ماه امسال نمایش «بیگانه» را درسالن چهارسوی تئاتر شهر به روی صحنه داشتم. اثری از آلبرکامو که مسعود دلخواه آن را کارگردانی کرده بود.

این هنرمند در توضیحات بیشتر گفت: امسال با نمایش «مستأجر» به نویسندگی و کارگردانی ستاره امینیان در بخش مرور سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارم. اثری که از رمان «مستأجر» نوشته رولان توپور تصویرگر، نقاش و نویسنده فرانسوی اقتباس شده است و قصه آن درباره مردی است که با وارد شدنش به آپارتمان جدید با مشکلاتی روبرو می شود؛ زیرا مستأجر پیشین زنی بوده که خود را از پنجره همان آپارتمان پایین انداخته است!

این بازیگر درباره فعالیت های دیگرش در عرصه هنر گفت: مدتی است به تدریس مشغولم و از این کار بسیار لذت می برم زیرا علاوه بر آنکه اطلاعاتم به روز می شود، شاهد شکوفایی و رشد شاگردانم هستم و این موضوع برایم جذاب است.

بازیگر نمایش «مرگ فروشنده» درباره فعالیت های دیگرش در عرصه تلویزیون و سینما گفت: به تازگی در سریالی پنج قسمتی با نام «روزهای بهتر» به کارگردانی حمید لبافی و تهیه کنندگی احمد زالی بازی کرده ام؛ اثری اپیزودیک که بازیگرانی چون آزیتا حاجیان، پرویز پور فلاحی و مریم خدارحمی در آن ایفای نقش کرده اند و همه سکانس های آن در شمال کشور فیلم برداری شده است.

رحیم نوروزی فارغ التحصیل کاردانی رشته مرمت بناهای تاریخی در سال 1372‏ و کارشناسی رشته تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی در سال 1380 است در نمایش هایی چون: «دل سگ»، «عشق و عالیجناب»،«رومولوس کبیر» و «تیاتر اجبازی» بازی کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲