جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
در گفت و گو با دیباچه مطرح شد؛
داور شب کوک گفت: اگر یک سال قبل می گفتند که قرار است یک برنامه Talent Show از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شود شما با تعجب می گفتید امکان ندارد!
مهدی یغمایی خواننده پاپ، در کارنامه درخشان کاری خود همکاری با گروه موسیقی ژوان، عضویت در هیات داوران مسابقه استعدادیابی شب کوک و آهنگسازی برای خوانندگان مطرح بسیاری را ثبت کرده است.

مهدی یغمایی: شب کوک رویداد بزرگی بود/ واقعا خوشحالم که در تالار وحدت اجرا خواهم داشت

او 17 بهمن ماه اولین کنسرت مستقل خود را با خواندن تک آهنگ ها و ترانه های آلبوم "چمدون تو" در تالار وحدت تهران برگزار خواهد کرد. پایگاه خبری دیباچه به این بهانه گفتگویی جذابی با این خواننده صاحب سبک ترتیب داده است که شما را به خواندن آن دعوت می کنیم:

-    از حسی که در آستانه برگزاری اولین کنسرت تهران دارید، بفرمایید.
حس بسیار خوبی دارم. واقعا برایم ارزشمند است که اولین اجرایم در تالار وحدت خواهد بود چرا که خواننده هایی که در تالار وحدت کنسرت برگزار می کنند باید دارای رتبه (Grade) A باشند. از مدیر کل محترم دفتر موسیقی جناب آقای فرزاد طالبی، شورای محترم، حراست و همه عزیزان دست اندرکار سپاسگزارم و از این اتفاق بسیار خوشحالم.


-    شما از خوانندگان خاصی هستید که در تالار وحدت اجرا خواهید داشت، درباره گروه همراهتان بیشتر توضیح بدهید.

گروهم را افرادی تشکیل می دهند که با عشق و علاقه در کنار من ساز می زنند. رهبر ارکستر من پورزاد علایی جوان بسیار آینده دار و نوازنده چیره دست، خواهد بود. در این اجرا آقایان آرمان شریف پور، امین شاه علی، آرا پرسادمهر، مرتضی عابدی، حماد گلچهره، پیمان منوچهری، فرشاد رشیدی نژاد و فرهاد کاظمی در کنار من هستند. مدیر گروه و مدیر برنامه هایم آقای علی برکت نازنین و تهیه کننده دوست و برادر عزیزم آقای سپهر صاحبی مدیرعامل شرکت رنگین کمان هنر جوان است.

امیدوارم بتوانم اتفاقی را که دوست دارم رقم بزنم. اعتقادم بر این است که خواننده های وُکال محور، باید دارای ارکستر خلوتی باشند تا واقعیت صدای آن ها به گوش شنونده برسد.

-    چرا شعار " ناامیدی ممنوع " را در مصاحبه ها و صفحات مجازیتان استفاده می کنید؟

این نه یک شعار بلکه اعتقاد قلبی من است. من در دوره ای از زندگی تا حدی منفی گرا بودم. بسیار روی خودم کار کردم و به این اعتقاد رسیدم که تنها چیزی که می تواند انسان را روی پا نگه دارد، امید است. امید، چیزی به جز امید به رحمت خداوند نیست و من معتقدم با امید به رحمت او، هیچ گاه زمین نخواهی خورد. دوست دارم همیشه و با تمام وجودم به مردم کشورم امید بدهم.


-    فکر می کنید برنامه "شب کوک" تا چه حد توانسته در استعدادیابی یا معرفی جوانان با استعداد در زمینه موسیقی موفق باشد؟ بعضی  از مردم فکر کنند که صرفا یک برنامه سرگرم کننده و شو هست. نظر شما در این باره چیست؟

وقتی برنامه ای برای اولین بار ساخته می شود، احتمال وجود نواقص در آن وجود دارد. حرف هم پشت سر آن زیاد خواهد بود. اگر یک سال قبل می گفتند که قرار است یک برنامه استعدادیابی (Talent Show) از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش بشود شما با تعجب می گفتید که امکان ندارد. این برنامه رویداد بزرگی بود. حرف های زیادی درباره آن گفته شد و انتقادهایی (گاهی به جا) مطرح شد. باید به برنامه فرصت داد که روز به روز بهتر شود. این یک برنامه استعدادیابی است. اگر قبل و بعد از حضور چهار نفر اول این مسابقه و حتی 12 نفر انتهایی را در شب کوک رصد کنید، متوجه می شوید که این استعدادها به راحتی به بازار معرفی شدند و شب کوک بسیار تاثیرگذار بود.
در خصوص بحث سرگرمی ما در تلویزیون دستمان یک مقدار بسته است و محدودیت داریم. من به همراه باربد بابایی و پوریا حیدری تلاش کردیم آن محدودیت ها را با خودمانی تر بودن و ایجاد طنز پوشش دهیم که مردم خسته نشوند و برنامه به سمت حالت خیلی جدی نرود. در تمام دنیا برای القای یک مفهوم به مخاطب، آن را بیشتر در قالب طنز بیان می کنند تا بهتر و بیشتر در ذهن مخاطب جایگزین شود.
باربد بابایی، مجید و هادی دمیرچی به شدت درگیر ساخت سری بعدی این برنامه هستند که با قدرت ساخته شود و اثرات آن بهتر خواهد شد.

-    کدام یک از برندگان و استعدادهای جوان شب کوک را برای همکاری با خودتان انتخاب می کنید؟
هیچ گاه به این مساله فکر نکردم. همه این افراد عزیز هستند و برای همگی آرزوی موفقیت دارم. اگر این دوستان پیشنهاد همکاری بدهند و بخواهند کاری برایشان انجام بدهم، خواهم پذیرفت.

-    در یکی از مصاحبه هایتان از درجه بندی خواننده ها گفته اید. در این باره بیشتر صحبت کنید.
بله کارشناس ها باید به خواننده ها فارغ از سبکشان، رتبه بدهند. همه خواننده ها باید رتبه بندی شوند و با توجه به آن رتبه، به آن ها تسهیلات داده شود. امیدوارم روزی این اتفاق صورت گیرد.

-    نظر شما درباره علیرضا قرائی منش و انتقاد اخیر او مبنی بر خواندن آهنگ های او توسط شما، چیست؟
آقای قرائی منش پسر بسیار خوبی است و در گذشته در زمینه موسیقی خاطرات خوبی با هم داشتیم. بیشتر از این در این باره صحبتی نمی کنم.

-    هنوز هم نقاشی را دنبال می کنید؟

اگر مشغله اجازه دهد بسیار به آن علاقه دارم. تا یک جایی پیش رفته ام و سعی می کنم آن را ادامه بدهم.

-    بازخوردهای مردم و طرفدارانتان درباره آلبوم "چمدون تو" چه بوده است؟

بازخوردهای بسیار خوبی از این آلبوم داشته ام. این آلبوم دارای یک روند معمولی نبود. ترک اول آن، یک آهنگ آرام است. من احساسم و آنچه که فکر می کردم درست است را در این آلبوم اجرا کردم. با حفظ سبک صدای خودم، 14 قطعه در آن کار کردم که هریک دارای فضای جدیدی است.
چمدون تو، چه از نظر خرید قانونی و چه دانلود قانونی و حتی غیرقانونی دارای آمار بالایی بوده است. در یک سایت دیدم نزدیک به 5/4 میلیون دانلود داشته است و از این بابت خدا را شکر می گویم. در کنسرت 17 دی قطعات این آلبوم را با گروه ارکسترم اجرا خواهم کرد.

-    از کارهای آینده تان بگویید.
در حال آماده کردن چندین آهنگ هستم و پس از اخذ مجوز آن ها را به صورت تک آهنگ منتشر خواهم کرد. در آینده ای نه چندان دور سورپرایزهای خوبی برای هوادارانم خواهد داشت و به زودی درباره آن ها صحبت خواهم کرد. درخواست های بسیاری برای اجرا در شهرستان ها و پیشنهاد اجرا در اروپا داشته ام که در حال مشاوره برای این برنامه ها هستم و به زودی خبرهای آن را اعلام خواهم کرد.

-    پیامی برای طرفدارانتان در پایگاه هنری دیباچه و یا نکته ای که بخواهید درباره اش بیشتر صحبت کنید، را بفرمایید.
از تمام هواداران و طرفدارانم سپاسگزارم که خاص و متعصب هستند و من را با شناخت دنبال می کنند. این برای من باعث افتخار است. در فضای مجازی تعداد زیادی صفحه هوادار (Fan page) دارم که با عشق و علاقه کار می کنند و کارهایم را بیشتر به مردم عزیز معرفی می کنند. از گروه ارکسترم سپاسگزارم. از مدیر گروه و مدیر برنامه هایم آقای علی برکت که دوست و برادرم هستند سپاسگزارم و از آقای سپهر صاحبی، مدیر شرکت رنگین کمان هنر جوان که تهیه کننده و برگزار کننده کنسرت 17 بهمن هستند، تشکر می کنم.

از آقای باربد بابایی بسیار متشکرم. به واسطه باربد بابایی و برنامه شب کوک، بیشتر به مردم معرفی شدم. تیتراژ این برنامه را با پوریا حیدری و به صورت خیلی دلی کار کردیم. این اثر پس از گرفتن مجوز پخش توسط آقای بابایی به عنوان تیتراژ برنامه انتخاب شد. خدا را شکر، به برنامه "سه ستاره" رسیدیم و مقام سوم را در بهترین تیتراژ تلویزیونی سال 94 کسب کردیم.

باز هم می گویم ناامیدی ممنوع است و باید به رحمت خداوند ایمان داشت، با این دید، اتفاق های خوبی رخ خواهد داد. از همه دوستانم که باعث حصول موفقیت های من شدند سپاسگزارم و برای دیباچه و دست اندرکاران آن آرزوی موفقیت دارم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار