جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار : ۴۸ : ۱۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
در نشست خبری سومین جایزه نوای خرم عنوان شد:
نشست خبری سومین جایزه نوای خرم صبح امروز با حضور «ناصر ایزدی» دبیر اجرایی جشنواره و تعدادی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه، نشست خبری سومین جشنواره و جایزه همایون خرم صبح امروز ۱۱ دی ماه با حضور «بردیا صدرنوری» مدیر، «رضا خرم» فرزند همایون خرم و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و «ناصر ایزدی» دبیر اجرایی جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

رضا خرم در این نشست در مورد داوری آثار رسیده گفت: داوری اجراهای رسیده بسیار سخت بود چراکه ما با کودکان و نوجوانان مواجه بودیم و شور و اشتیاق و همچنین استعدادهای آنها به قدری شگفت‌آور بود که حذف و داوری میان آنها بسیار مشکل بود و امیدوارم که خطای کار ما کم بوده باشد.
آموزش و پرورش به موسیقی ورود کند/ از بنیاد رودکی سالن اجرای رایگان قبول نمی‌کنیم
وی خاطرنشان کرد: از این جهت که حذف برخی آثار در مرحله انتخاب اولیه سخت بود، تصمیم داریم در سال‌های آینده بخش جنبی راه‌اندازی کنیم تا اجراهای این گروه‌ها را نیز در جشنواره شاهد باشیم.

بردیا صدرنوری، مدیر جشنواره نیز در این خصوص توضیح داد: برای کاهش آسیب بچه‌ها از حذف شدن در مرحله انتخاب، برای همه آنها گواهی حضور در جشنواره صادر شده است و علاوه بر آن لوح تقدیر برای گروه‌هایی که به بخش رقابتی وارد شده‌اند ارائه می‌شود.
وی اضافه کرد: در نقشه راه جشنواره پیش‌بینی شده و تصمیم داریم که اگر تعداد شرکت‌کنندگان یک استان زیاد باشد، بخشی از جشنواره را در آن استان برگزار شود.
صدرنوری همچنین درباره حمایت از گروه‌هایی که در این جشنواره برگزیده شده‌اند توضیح داد: در حد بضاعت‌مان و در راستای فرهنگسازی از گروه‌های جوان حمایت می‌کنیم که بخشی در اختتامیه با جایزه نقدی انجام می‌شود و بخش دیگر آن به صورت معنوی و با تقبل هزینه آموزش یکساله آنها صورت می‌گیرد. اما از این نظر که چه اتفاقی قرار است برای این بچه‌ها بیفتد، بخشی به حوزه آموزش و مابرمی‌گردد  و بخش دیگری به مسئولان دیگر حوزه‌ها. 
وی در توضیح بیشتر گفت: موسیقی در مدارس نیاز به تحلیل جامعه‌شناختی دارد و باید بیشتر در این حوزه فعالیت داشته باشند، چراکه چگونه می‌شود جشنواره‌ای خصوصی در حوزه موسیقی اصیل و بدون حمایت و تنها با فراخوان، این تعداد شرکت کننده حضور پیدا کرده‌اند!
مدیر جشنواره نوای خرم تاکید کرد: ما باید کمک کنیم موسیقی اصیل در مدارس تقویت شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش قطعا باید به این حوزه وارد شوند.
وی در ادامه بیان کرد: نقطه مشترک جشنواره ما با آموزش و پرورش این است که هدف مشترک داریم و جامعه هدف هر دو تا ۱۸ سال است و همچنین خانواده‌ها برای پررنگ‌ کردن جایگاه موسیقی مدنظر ما هستند و اگر هنر را به عنوان یک نعمت و سرمایه بپذیریم آموزش و پرورش موظف است در این حوزه فعال‌تر باشد. همچنان که وزارت ارشاد در انتشار فراخوان ما در ادارات استانی ارشاد به ما کمک کرد و فکر می‌کنم که از این جهت آموزش و پرورش نیز می‌تواند کمک کند.
صدرنوری تاکید کرد: با کمی تلاش می‌توان پتانسیل‌ها را کنار هم قرار داد تا مباحث مشترک‌مان را تبادل کنیم تا ما هم پیشنهادات تخصصی را ارائه کنیم. 
وی در پاسخ به سوالی درباره مشارکت دفتر موسیقی وزارت ارشاد و بنیاد رودکی در جشنواره گفت: دفتر موسیقی ارشاد تنها به ما مجوز کار دادند و کار ما را در بروکراسی اداری تسهیل می‌کنند. بنیاد رودکی نیز در این راستا به ما کمک می‌کند البته ما تمام هزینه‌های مربوط به برپایی جشنواره در تالار وحدت را پرداخت کرده‌ایم و اگر پیشنهاد برگزاری رایگان در تالار را به ما می‌دادند هم ما قبول نمی‌کردیم چون می‌خواستیم به اوضاع بنیاد رودکی کمکی کرده باشیم.

در این نشست همچنین ناصر ایزدی، دبیر اجرایی جشنواره نوای خرم با بیان اینکه جشنواره نوای خرم از ۱۵ تا ۱۷ دی ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود، گفت: امسال رشد چشمگیری نسبت به دوره اول و دوم داشتیم و ۱۰۴۰ نفر شرکت کردند. ۳۹۵ اجرا به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۴ اجرا از آثار همایون خرم، ۶۱ اجرا از آثار علی تجویدی، ۵۷ اجرا از آثار روح‌الله خالقی و ۲۳ اجرا بر اساس ملودی‌های اصیل ایرانی هستند. همچنین ۵۴ شهر و ۳۷ آموزشگاه در این دوره شرکت کردند که در مرحله اولیه ۱۹ شهر و ۱۶ آموزشگاه پذیرفته شدند. 
وی بیان کرد: تعداد اجراهای منتخب برای بخش رقابتی نیز ۷۰ اجرا شامل ۴۱ تکخوانی و تکنوازی، ۱۳ اجرای ۲ و ۳ نفره و ۱۵ اجرای گروهی انتخاب شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار