پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۹۸۹
تاریخ انتشار : ۳۵ : ۱۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
میثم مولایی در گفتگو با دیباچه
تدوینگر پرکار سینمای ایران گفت: اميدوارم هرچه زودتر مشكلات و سوتفاهم ها درباره ى فيلم سينمايى «خانه دختر»، كه دوسالِ پيش تدوينش كرده ام برطرف و اين فيلم به نمايش عمومى درآيد.
میثم مولایی تدوینگر سینمای ایران كه اين روزها دو فيلمِ  « خشكسالى و دروغ» و  «وارونگى» را روى پرده سينماها دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی دیباچه، درباره آخرین فعالیت این روزهای خود گفت: در حال حاضر تدوین فیلم سینمایی «برگ جان؛ یک تعبیر عاشقانه» به کارگردانی ابراهیم مختاری  را در دست دارم. آخرين روزهاى تدوين را سپرى مى كنيم و احتمالا اولین نمایش اين فيلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

«برگ جان؛ یک تعبیر عاشقانه» نمونه خاصی از سینماست/ آرزو برای رفع توقیف «خانه دختر»

وی افزود: این فیلم، پس از  «زينت» دومین تجربه بلند سینمایی ابراهیم مختاری است که پیش از این مستندهای  مهم و تاثيرگذارى در سينماى ايران ساخته است. برای من كار با آقاى مختارى، به عنوان يك كارگردانِ مجرب، حساس و دقيق تجربه همکاری بسيار جذاب و خوبى بود. اساسا اين مدل از سينما و كارگردان،  براى يك تدوين گرِ  نسبتا جوان چالش برانگیز است. درباره خودِ فيلم هم در نهايت بهترين قضاوت را تماشاگر خواهد داشت، اما تصور مى كنم اين فيلم تجربه ى تازه اى هم برای مخاطب خواهد بود.  به نظرم«برگ جان؛ یک تعبیر عاشقانه» مدلی از سینماست که نوع اصیلش مدت ها در سینماى ايران نبوده و يا حداقل، كم ساخته شده است. امیدوارم فيلم برای مخاطبان جدی سینما جذابیت داشته باشد.

مولایی که سال گذشته با سه فیلم در جشنواره فیلم فجر حاضر بود درباره کم کاری امسالش در سینما گفت: بخش زیادی از امسال را درگیرِ كار روى سریال «هشت و نیم دقیقه» بودم. اين مجموعه به دليل تغييرات اساسى كه در مرحله ى تدوين نسبت به فيلم نامه پيدا كرد، كار زيادى برد. حساسيت كارگردان و بنده روى اين تغييرات، يك دستى بازى ها و ريتمِ كار، باعث شد وقت زیادی را در مرحله ى تدوين و امور پس توليد صرف کنیم و هم زمانى فيلم بردارى و پخش هم مزيد بر حساسيتِ كارشد. به همين خاطر ترجيح دادم اين كار را در آرامش پيش ببرم. خوشبختانه حساسيت شهرام شاه حسينى، و ساير عوامل روى اين مجموعه تلويزيونى نتيجه داد و اين سريال يكى از پربيننده ترين كارهاى شبكه دو سيما طى سال هاى اخير از آب در آمد. بلافاصله پس از پايان اين سريال كار روى فيلمِ آقاى مختارى را آغاز كردم. البته براى فيلمِ ديگرى هم قرارداد داشتم كه فيلم نامه ى جذابى دارد و اولين فيلم سازنده اش است، اما متاسفانه هنوز پس از چند ماه موفق به دريافت پروانه ساخت نشده است.

تدوینگر فیلم سینمایی «کفشهایم کو؟» درباره اولویت خود در سینما و تلویزیون گفت: حتما سینما برایم مهم تر است، چون از ابتداى كارم هم تمرکزم روی سینما بود. اما در تلویزیون هم تحت شرایطى كه بشود از حاصلِ مطلوبِ كار اطمينان حاصل كرد، مى توان هم كارى كرد. یا در مجموعه اى مثل کلاه قرمزی هم كه خب تكليف اش معلوم است؛ مگر مى شود در توليد اين مجموعه هم كارى نكرد؟!

وی تاکید کرد: شرایط پروژه های تلویزیونی مساعد نیست و بايد سعى كرد کارهایی که به نظر مى آيد بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می گیرند را انجام داد. اما به طور کلی قطعا سینما برایم جدی تر است، چون تجربه های بیشتری به دست می آورم و حضور موثرترى هم در كار خواهم داشت. در سینما فضا و موقعيت هاى بیشتری برای كارِ جدى و اساسى و بروز خلاقیت وجود دارد.

مولایی با اشاره به فعالیت های صنف تدوینگران خانه سینما خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه همه صنوف سینمایی سال های زیادی است که فعالیت میکنند، اما فکر میکنم نظر به این روحیه که ما ايرانى ها خیلی اهل کار جمعی نیستیم، همه صنوف دچار گرفتاری هايى هستند. تصور مى كنم برای رسیدن به نقطه مطلوب زمان لازم است. اتفاق خوبی که امسال در صنف تدوینگران افتاد این بود که با زحمات دوستانِ هيات مديره، این صنف در وزارت کار ثبت قانونى و تبدیل به انجمن صنفی شد. امیدوارم این اتفاق آستانه ى خوبى در فعالیت های اين صنف باشد.

تدوینگر فیلم سینمایی  «٥٠ كيلو آلبالو» با اشاره به جدیدترین فعالیت خود گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از اسفند ماه برای ساخت سرىِ جديدِ مجموعه تلويزيونى «کلاه قرمزی» آماده خواهیم شد. اميدوارم مراحل پيش توليد اين مجموعه به خوبى پيش رود.

مولايى در پايان گفت: اميدوارم هرچه زودتر مشكلات و سوتفاهم ها درباره ى فيلم سينمايى  «خانه دختر»، كه دوسالِ پيش تدوينش كرده ام برطرف و اين فيلم به نمايش عمومى درآيد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲