پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۵
اختتامیه پنجمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران عصردیروز۵ دی ماه با حضور تعدادی از مسئولان و هنرمندان عرصه تجسمی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار دیباچه، اختتامیه پنجمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران، عصردیروز۵ دی ماه با حضور سیدمحمد جواد شوشتری مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران، عیسی ‏علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، ‏ سید مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان ‏زیباسازی و علی ‏مرادخانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه «فرهنگی هنری صبا» برگزار شد.‏ هنرمندانی چون سعید شهلاپور، حسین فخیمی، محمد ابراهیم جعفری، کوروش گلناری در این مراسم حضور داشتند.

عیسی علیزاده مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در آغاز گفت: تداوم برگزاری دوسالانه مجسمه‌های شهری نشان از این دارد که سازمان زیباسازی به این موضوع اشراف دارد و ما در این دوسالانه از حضور اساتید و شورای هنری بهره برده ایم.

پنجمین دوسالانه مجسمه‌های شهری پایان یافت

علیزاده گفت:در دوره بعدی سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران را، با متریال سنگ و آهن برگزار می‌کنیم و باید گفت در این مدت برای نقاشی ‏دیواری برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است.

او  ادامه داد: خاصیت کارهای شهری این است که می توان آنها را به قضاوت عموم مردم گذاشت و با وجود برخی نامهربانی ها ما از ‏حمایت شهردار و سازمان  در این زمینه تشکر می کنیم.‏

سید مجتبی موسوی دبیر پنجمین دوسالانه مجسمه های شهری در ادامه مراسم گفت: برگزاری دوسالانه مجسمه‌های شهری از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است؛ و خوشبختانه هر دو سال یک بار به طور منظم برگزار شده و تاثیرگذاری خود را ‏در عرصه مجسمه سازی کشور ایفا کرده است.

موسوی گفت: در این دوره از بی‌ینال بیش از ۵۰۰ هنرمند اثر ارائه کردند که نمایش بیش از ۱۰۰ اثر در نمایشگاه ‏نشان از پتانسیل خوب هنرمندان در این عرصه دارد و ما امیدواریم در کمتر از یکسال با منتخبین وارد گفتگو برای عقد قرار داد و نصب دائم مجسمه در شهر ‏شویم.

او در پایان گفت: امیدواریم هنرمندان حاضر در رویداد بهارستان که فراخوانش اعلام شده و اسفند ماه برگزار خواهد شد ‏شرکت کنند. البته این رویداد یک عرصه بین رشته‌ای است و صرفا مجسمه سازی نیست. ‏

در ادامه مراسم کوروش گلناری به نمایندگی از طرف شورای سیاست‌گذاری و داوری دوسالانه گفت: با توجه به بازخوردهایی که امروز ‏مجسمه در محیط می گیرد؛ به نظر می رسد رفتار سفارشی شتابان در فراخوان‌های سازمان زیباسازی کمی جای نقد داشته ‏باشد. دیده شده که مجسمه هایی در شهر می‌گذاریم که خیلی به نقش مخاطب توجه نمی‌کنند که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: برای یک کار فاخر باید زمان فاخر و هزینه‌های فاخر و سیاست‌گذاری فاخر داشته باشیم.‏

در ادامه این مراسم علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید کاری کنیم شهرداری از این فعالیت های مفید خسته نشود.

مرادخانی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند برای ارائه آثار ارزشمند در کنار شهرداری باشد گفت:من بارها دیده‌ام که هر کدام از ‏کارهای تجسمی که در سطح شهر صورت می گیرد چه تاثیرات خوبی روی مردم داشته است.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: وجود آثار حجمی در شهرها به این دلیل مهم است که مردم دنیا می توانند از آنها تاثیر مثبت ‏بگیرند و به عنوان نماد شهر از آنها یاد کنند و من امیدوارم شهرمان پر از نمادهای مهم و ماندگار شود.‏

در پایان مراسم اختتامیه، برگزیدگان پنجمین بی‌ینال مجسمه‌های شهری اعلام شدند که ترتیب آن به شرح زیر است:

برگزیده نخست مونا آقابابایی، عنوان اثر: ۱-۹-۴-۰#۱‏

برگزیده دوم محمدرضا سعلبی فرد، عنوان اثر:از زمانی که ما سلطان بودیم

برگزیده سوم رامین جمشیدی، عنوان اثر: زمان بی‌زمانی

آثارتقدیر شده :‏

(گواهی بخواهید اینک گواه ، همین زخمهایی که نشمردیم) اثر مرضیه سرسریان ‏

(اندرونی) سارا رحیم پور

(وحشی بافقی ) اثر علی حاجی مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار