شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۰۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۵
در گفتگو با دیباچه
شکرخدا گودرزی با گلایه از اوضاع نابسامان موجود، تئاتر را عرصه یکه تازی غیر متخصصانی می داند که فقط به پول فکر می کنند!

شکرخدا گودرزی بازیگر و کارگردان تئاتر که در سال های اخیر فعالیت کمتری در عرصه تئاتر دارد در اینباره به خبرنگار تئاتر پایگاه خبری دیباچه، گفت: مدتهاست که تئاتر فضای خوبی ندارد؛ گویا اشخاصی هستند که خوش ندارند تئاتر مسیر درست خودش را طی کند و متأسفانه هرچه می گذرد اوضاع تئاتر نابسامان تر می شود.

سالن های تئاتر را به کاباره تبدیل کرده اند!

این هنرمند با تأکید بر اینکه دلیل این نابسامانی مسئولان هستند گفت: گویا در تئاتر این سالها، فروش گیشه بر همه چیز ارجحیت دارد تا آنجا که کیفیت آثار نادیده گرفته می شود و هر اثر نامربوطی به اسم تئاتر به روی صحنه می رود!

بازیگر سریال «شب دهم» در ادامه گفت: در همه جای دنیا بین تئاتر فاخر و تئاتر تجاری تفاوت وجود دارد و هر کدام مسیر خود را طی می کنند اما در ایران اینگونه نیست.

این کارگردان با اشاره به مظلوم بودن تئاتر فاخر گفت: ضعیف ترین ها و کمترین ها به تئاتر فاخر تعلق دارد. کمترین بودجه، کمترین دستمزدها، کمترین هزینه تبلیغ متعلق به تئاتر فاخر است؛ در صورتی که این تئاتر فاخر قرار است فرهنگ سازی کند و با توجه به شرایط ناعادلانه موجود این امکان وجود ندارد و همه چیز برعکس است!

این مدرس تئاتر ادامه داد: اگر پول درآوردن مهم است و بر فرهنگ سازی ارجحیت دارد بهتر است سالن های تئاتر را به کاباره تبدیل کنیم تا به این ترتیب با ضریب اطمینان بالاتری شاهد سودآوری و برگشت سرمایه باشیم! البته این اتفاق افتاده است و سالن های تئاتر در اختیار آثاری قرار دارد که به تئاتر هیچ شباهتی ندارند!

شکرخدا گودرزی درباره فعالیت های اخیرش گفت: نمایشنامه ای دارم که سالهاست قصد دارم آن را به روی صحنه ببرم و متن آن را به تالار وحدت ارائه داده ام اما هنوز با آنها به نتیجه مطلوب نرسیده ام و همه چیز نامشخص است.

این بازیگر در پایان از حضورش در سریال معمای شاه سخن گفت و ادامه داد: در این سریال که کارگردان آن محمدرضا ورزی است نقش امام خمینی(ره) را بازی می کنم و پس از آن قرار است در سریال شهرزاد ایفای نقش کنم.

شکرخدا گودرزی کارگردان، بازیگر، مدرس و منتقد تئاتر، فوق لیسانسش را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده و کارگردانی آثار نمایشی بسیاری را در کارنامه اش دارد. آثاری چون «کیست این پنهان مرا»، «سوگمهر»، «بهرام چوبینه»، «هفت خاج رستم» و«خواجه نظام الملک». همچنین«ساقی»، «ویستک»، «خاطرات هنرپیشه نقش دوم»و «آوای سرخ» تعدادی از نمایش هایی هستند که گودرزی در آنها ایفای نقش کرده است.

گفتنی است شکرخدا گودرزی امسال با فیلم سینمایی«آزاد به قید شرط» ساخته رضا شهابی به جشنواره فیلم فجر می آید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار