جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۸۷۰
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۵
در این مراسم که اجرای آن را برعهده حسن سلطانی بود، چهره های شناخته شده بسیاری از جمله مدیران و هنرمندان حضور داشتند .

به گزارش دیباچه به نقل از فارس، نوزدهمین جشنواره مراکز صداوسیما شب گذشته درحالی به کار خود پایان داد که بیش از هزارنفر  از برنامه سازان رسانه ملی در مراسم اختتامیه که در سالن امام رضا(ع) در اهواز برگزار شد، حضور داشتند.

برگزیدگان مشخص شدند

بنا بر این گزارش،در این مراسم که اجرای آن را برعهده حسن سلطانی بود، چهره های شناخته شده بسیاری از جمله مدیران و هنرمندان حضور داشتند که از جمله آنها میتوان به سیروس مقدم، مسعود جعفری جوزانی، جعفر دهقان، احمد نجفی، بیژن نوباوه، مجید مظفری، رضا فیاضی، مرجانه گلچین،کیانوش عیاری و ... به همراه عبدالعلی علی عسکری رییس رسانه ملی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران و مسئولان سازمان صدا و سیما حضور داشتند.

**دارابی: به دنبال استانداردسازی و کشف استعدادهای جوان هستیم

علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین اظهار کرد: جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مرکز استان‌های رسانه‌ ملی هجدهمین دوره خود را پشت سر گذاشته و امشب نوزدهمین دوره آن نیز به اتمام می‌رسد و ما باید از فردا برای برگزاری جشنواره بیستم در سال 96 برنامه‌ریزی کنیم.

دارابی برگزاری این جشنواره را فرصتی برای ایجاد رقابت سالم میان هنرمندان، تهیه کنندگان و مدیران برشمرد و اظهار کرد: این جشنواره استانی می‌تواند باعث ایجاد استانداردسازی برنامه‌های فاخر در مراکز استان‌ها شود و از این طریق استعدادهای جوان شناسایی و از آن‌ها بهره گرفته شود چرا که این استعدادهای جوان کشورمان در این جشنواره‌هاست که قدرت حضور پیدا می‌کنند.

او اظهار کرد: ارزیابی عملکرد سالانه مراکز استان‌ها در رسانه‌ ملی این فرصت را فراهم می‌کند که مراکزی که فاصله معناداری با تولیدات تراز دارند این فاصله را کمتر کنند. البته برخی از مراکز استان‌ها به لحاظ اعتبارات از امکانات کمتری برخوردار هستند اما به موفقیت‌های درخشانی دست یافته‌اند. همچنین در این جشنواره موفقیت فوق‌العاده بانوان نیز به چشم می‌خورد چرا که در جشنواره نوزدهم تولیدات تلویزیونی و رادیویی مراکز رسانه ملی بخش زیادی از جوایز به بانوان اختصاص یافته است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی خاطرنشان کرد: جشنواره مراکز استان‌های سازمان صدا و سیما برای شهر میزبان هم فرصتی است که از چشم جادویی رسانه به ایران و جهان بهتر شناسانده شوند و در این راستا مشکلات و مسائل آن‌ها به کمک رسانه‌ها بهتر مطرح خواهد شد و بالاخره این جشنواره با صدای بلند می‌گوید ما حرف برای زدن زیاد داریم و اگر حمایت شویم کاری می کنیم کارستان.

وی با بیان اینکه روز به روز فاصله تولیدات مراکز با تهران کمتر می‌شود، خاطرنشان کرد: حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید شبکه محوری مبتنی بر جدول تهیه و پخش برنامه‌ها و توجه به ساعات طلایی یا همان پیک مخاطب از جمله مهم‌ترین چشم اندازهای پیش روی ما در مراکز استان‌هاست.

معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: ما تلاش داریم تا در 3 موضوع برنامه‌های شبانگاهی، تعطیلات آخر هفته و مناسبت‌ها و اعیاد برنامه‌سازی کنیم.

دارابی تحکیم و ارتقای وحدت ملی، تقویت فرهنگ مداری اجتماعی با عنایت به ویژگی‌های هر استان،‌ برجسته‌سازی ارزش‌های انقلابی مبتنی بر گفتمان سازی، ‌افرایش نشاط اجتماعی و تعامل با مراکز علمی پژوهشی را از جمله مهم‌ترین اهداف مراکز استان‌های رسانه ملی برشمرد و اظهار کرد: امیدوارم در دوره جدید مدیریت صدا و سیما که افق‌های امیدوارکننده‌ای وجود دارد بتوانیم به وظایفی که پیش رو داریم با توجه به رقابت سنگینی که در عرصه رسانه وجود دارد موفق شویم.

در این مراسم از خانواده‌ شهیدان بقایی، جهان آرا، دقایقی، سوداگر و هاشمی تقدیر شد.

**علی عسکری: لزوم پرداختن شبکه‌های استانی به ظرفیت‌های بومی

رئیس سازمان صدا و سیما در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها، گفت: شبکه‌های استانی باید به معرفی هوشمندانه ظرفیت‌ها و استعدادها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در کشور بپردازند.

علی عسکری در این مراسم که در سالن امام رضا(ع) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شبکه‌های استانی اهمیت ویژه‌ای دارند و باید در عرصه‌های خاص به میدان بیایند.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را "سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل" نامیدند و بنابراین باید گفت که نقش مراکز استانی در تحقق این شعار باید بی‌بدیل باشد.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: دشمن در جنگ نوین به اقتصاد کشور حمله کرده و قصد دارد از این طریق به ایران اسلامی ضربه بزند، لذا توجه ویژه به موضوع اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی خواهد بود.

عسکری تصریح کرد: شبکه‌های استانی باید به معرفی هوشمندانه ظرفیت‌ها و استعدادها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در کشور بپردازند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی سهم خود را ایفا کنند.

 رئیس رسانه ملی تاکید کرد: فرصت‌های صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی و ... باید با تمام ابعادش از سوی شبکه های استانی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.

 وی گفت: استان خوزستان یک استان نمونه و بارز و بهشت فرصت‌هاست و بهترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان موجود است، اما با این وجود آمار بیکاری فراوان است و همه باید برای برون‌رفت از وضعیت موجود تلاش کنند.

 عسکری خاطرنشان کرد: صدا و سیما نیز در این موضوع نه تنها در خوزستان بلکه در تمام کشور ماموریت ویژه دارد و از طریق برنامه‌سازی در مورد کارآفرینی، معرفی و تجلیل از نخبگان، ارتقا عملکرد معلمان در مدارس، مساجد و هویت دینی و بسیج به تحقق شعار سال و توسعه پایدار کشور کمک کند.

 رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: امروز فضای مجازی از اهمیت بسیار ویژه و کارکردهای فراوانی برخوردار است، لذا برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت قرار است معاونت فضای مجازی در صدا و سیمای استان ها نیزتشکیل شود.

 وی با تاکید بر اینکه باید به سمت شبکه‌های اجتماعی ملی و ایرانی نظیر "سروش" برویم تا از انتقال اطلاعات به کشورهای بیگانه جلوگیری شود گفت: در بحث تولید محتوا برای استفاده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

 دکتر عسکری افزود: راه‌اندازی شبکه تعاملی نیز از دیگر برنامه‌های رسانه ملی است که به زودی به سرانجام خواهد رسید و آی‌پی تی‌وی بسیار قوی راه‌اندازی شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است و پیش‌قراول این مسأله رسانه‌ها هستند.

**محسن رضایی:در آزادی حلب فقط رسانه ملی واقعیت را نشان داد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانی صدا و سیما با بیان اینکه خوزستان، استان همه ایرانیان است اظهار کرد: مردم همه شهرهای ایران جوانی از جوانان خود را در این استان فدای اسلام و انقلاب کرده‌اند.

وی افزود: خوزستان همان منطقه‌ای است که رویای دشمن در جدا کردن بخشی از سرزمین ایران را باطل کرد؛دیاری که هشت سال مردانه جنگید و اجازه نداد یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعد از 300 سال، ملت ایران در خوزستان ثابت کرد پس از این هیچ وقت قطعه‌ای از کشورش جدا نخواهد شد گفت: خوزستان، آذربایجان و دیگر استان‌ها برای همیشه از آن ایران هستند و دیگر، وقایع تلخ گذشته تکرار نمی‌شود.

رضایی ادامه داد: دفاع مقدس،این رویداد بزرگ ملت ایران با خانواده صدا و سیما ارتباطی صمیمانه دارد چرا  که در آن دوران سخت، جز دوربین‌های رسانه ملی، کسی همراه رزمندگانِ سلاح به دست نبود و جز خبرنگاران صدا و سیما، کسی فریاد و مقاومت خوزستان را به دنیا منعکس نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه انعکاس گسترده حملات صدام با بمب‌های شیمیایی به شهرهای ایران، به همت  صدا و سیما میسر شد، گفت: می‌توان گفت اهواز و خوزستان، دیار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تلاش های رسانه ملی در رساندن صدای حقیقت خاتمه نیافته و امروز، فریاد مسلمانان در حلب و یمن را نیز از طریق صدا و سیمای ایران و در سطح بین‌المللی می‌شنویم.

 وی تصریح کرد: در حالی که شبکه‌های خارجی با همه امکانات خود چشم بر حقایق بسته‌اند، رسانه‌ای جز صدا و سیما، مظلومیت مردم عراق، یمن و سوریه را در جهان منعکس نکرده است.

رضایی با اشاره به دروغگویی رسانه‌های غربی مبنی بر تیراندازی ارتش سوریه به مردم گفت: تروریست‌هایی که می‌خواستند در پوشش مردم عادی از حلب فرار کنند، در رسانه های غربی، به عنوان مظلوم معرفی شدند و جز رسانه‌های ایران اسلامی، کسی حقیقت را نشان نداد.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قدرت منطقه ای ایران افزود: روزهای نخست، ایران در مذاکرات سوریه جایی نداشت ولی امروز با وجود اینکه شب قبل از مذاکرات سفیر روسیه ترور شده بود، ایران در مذاکراتی حضور یافت که آمریکا اجازه نیافت به آن وارد شود و ترکیه‌ای که چندین سال مخالف اسد بود، قبول کرد که حکومت قانونی سوریه باید باقی بماند.

**صالحی امیری: صدا و سیما، صدای همه اقوام در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد نیز در این مراسم از برگزاری جشنواره در خوزستان قدردانی کرد و با سیاستگذاری صدا و سیما برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و پرداختن به اقتصاد مقاومتی همراه شد.

صالحی امیری گفت: نیازسنجی دقیق برای شناخت احتیاجات واقعی جامعه به خصوص نسل جوان در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لازم است و صدا و سیما باید با اتکا به این مسئله، در مقابل موج پرسش‌های نسل امروز، پاسخ‌های جدید و نو ارائه دهد.

امیری گفت: با رویکرد متکثر و چند صدایی صدا و سیما ، میزان گرایش به رسانه‌های بیگانه کاهش خواهد یافت.

 معاون امور استان‌های صدا و سیما نیز در این مراسم، جشنواره را فرصتی برای بروز استعدادهای خلاق و فضایی برای همدلی و دوستی میان مدیران و برنامه‌سازان دانست.

 **تجلیل خانواده شهدای خوزستان در جشنواره تولیدات مراکز استانی رسانه ملی

در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانی صدا و سیما، از خانواده پنج شهید شاخص استان خوزستان تجلیل شد.

در این مراسم که آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز و جمعی از مسئولان استانی ،همچنین مدیران کل مراکز استانی صدا و سیما حضور داشتند از خانواده سرلشکران شهید بقایی، جهان‌آرا، دقایقی، سوداگر و هاشمی تجلیل شد. همچنین از 11 هنرمند برجسته ایرانی در حوزه‌های گوناگون،قدردانی شد.

کیانوش عیاری و سیرویس مقدم کارگردان سینما و تلویزیون، مسعود بهبهانی نویسنده و تهیه‌کننده سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی، احمد نجفی بازیگر، فریدون حسن‌پور فیلمنامه‌نویس و کارگردان، ضیاءالدین دری کارگردان سینما و سریال‌های پر مخاطب تلویزیونی، عبدالرضا حیاتی نمایشنامه‌نویس، نقاش و شاعر معاصر، امیر حسین شریفی بازیگر و تهیه‌کننده و مسعود جعفری جوزانی کارگردان برجسته ایرانی، هنرمندانی بودند که از آنها به علت یک عمر فعالیت پر ثمر هنری تقدیر شد.

 همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم قیصر امین‌پور، از این شاعر برجسته کشورمان نیز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش فارس، پایان بخش این مراسم تجلیل از نفرات برگزیده در بخش های مختلف از میان 33 استان بود که صداوسیمای مرکز فارس با کسب 16 جایزه و 17 تقدیر رکورددار کسب جوایز در نوزدهمین دوره جشنواره مراکز استانها بود.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲