جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۴۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ : ۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
کارگردان «فرار از اردو» با گله‌مندی از تهیه‌کننده و پخش‌کننده اثر اعلام کرد این فیلم در اکران دچار بدسلیقگی شده است.

به گزارش دیباچه، غلامرضا رمضانی کارگردان فیلم سینمایی «فرار از اردو» درباره وضعیت اکران این فیلم گفت: از حدود یک سال و نیم پیش به دلیل مشکلاتی که با تهیه‌کننده این فیلم یعنی حسن آقاکریمی داشتم دیگر درباره چگونگی اکران آن اظهارنظری نکردم زیرا ما سر موضوعاتی همچون چگونگی نمایش این فیلم و واگذاری آن به دفتر پخش دچار اختلاف‌نظرهایی شدیم که در پی آن تهیه‌کننده به من گفت تو دیگر در این کارها دخالت نکن. به عبارتی او به من می‌گفت که من به عنوان کارگردان کارم را تمام کرده‌ام و بهتر است اظهارنظری درباره این موضوع نکنم و در نهایت او به دلیل اختلاف نظر با من این فیلم را سوزاند.

کارگردان «فرار از اردو»: آقاکریمی این فیلم را سوزاند!

وی افزود: تهیه‌کننده به این فیلم به عنوان یک کالایی که می‌تواند از آن کسب درآمد کند، نگاه نکرد و تنها به اکران آن بسنده کرد. درواقع او هیچ برنامه‌ریزی برای نمایش درست و مشخص و تبلیغات آن نداشت. به نظر می‌رسد فروش این فیلم برای تهیه‌کننده و دفتر پخش مهم نیست زیرا آنها فقط خواستند بگویند که ما «فرار از اردو» را اکران کردیم و این فیلم نتوانست بفروشد.

کارگردان «گنجشکک اشی مشی» با انتقاد از جریان اکران که در روند آن بسیاری از فیلم‌ها می سوزند و به درستی تبلیغ و دیده نمی‌شوند، عنوان کرد: وظیفه من این بود که یک فیلم خوب با کیفیت بسازم. به گفته بسیاری چه در جشنواره فیلم کودکان و چه در سی و سومین جشنواره فیلم فجر، «فرار از اردو» دارای استانداردهای کیفی کارگردانی است و برای مخاطب هم جذابیت دارد. وقتی پخش‌کننده کار خود را بلد نیست، نمی‌توانیم بگوییم که مشکل کار از کارگردان است. اگر «فرار از اردو» را به یک پخش‌کننده کاربلدتر و تهیه‌کننده دلسوزتر می‌دادند، حالا وضعیت تغییر می‌کرد.

وی با اشاره به تیزری که از این فیلم در رسانه ملی پخش می‌شود، گفت: این روزها تیزری از «فرار از اردو» پخش می‌شود که بسیار ضعیف است. این تیزر بسیار بدسلیقه سرهم شده و انقدر با اهمال‌کاری صدایی روی آن گذاشته شده است که مخاطب را دلزده می‌کند؛ این در حالی است که «فراز از اردو» یک فیلم شاد مخاطب‌پسند است. در رابطه با پوستر آن هم باید بگویم که تماشاگر با دیدن آن با خود می‌گوید که من چرا باید به تماشای این فیلم بنشینم. سوال من این است که آیا این فیلم زاویه دیگری نداشت که از یک زاویه ۲ بار در پوستر آن استفاده شده است؟

رمضانی بیان کرد: «فرار از اردو» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر رتبه چهارم آرای مردمی را به خود اختصاص داد؛ این یعنی اینکه این فیلم دیده شده و رضایت مردم را در پی داشته است، پس باید اکران آن هم با وضعیت بهتری روبه رو می‌شد.

این کارگردان عنوان کرد: برخی تهیه‌کننده‌ها فکر می‌کنند در نهایت فیلم را به بنیاد سینمایی فارابی تحویل داده و می‌گویند رایت‌ فیلم را در قبال وامی که داده‌اید به خود اختصاص دهید. این امر یک چرخه بد آرشیوگونه برای این‌گونه فیلم‌ها ایجاد می‌کند. ما مدام می‌گوییم سینمای کودک مهجور واقع شده است اما به نظر من برخی مقصر این موضوع هستند که باید پاسخگو باشند. اگر دفتر پخشی کار خود را بلد نیست باید تعطیل شود. دفتر پخشی که می‌داند ۱۵ درصد از فروش یک فیلم را به عنوان پورسانت برمی‌دارد، چرا نباید روی تبلیغات آن فیلم کار کند؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: این فیلم کاملاً مختص نوجوانان و خانواده‌ها است و آنها می‌توانند با آن همذات‌پنداری کنند بنابراین باید شرایط اکران بهتری برای آن درنظر گرفته می‌شد.

این فیلم پیشتر پروانه زرین بهترین کارگردانی را از بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک اصفهان دریافت کرده بود.

در خلاصه داستان «فرار از اردو» آمده است: گروه دانش آموزان برای اردوی دریا به شمال آمده اند. ولی با نظر مسئولان دبیرستان ناگهان هدف از اردو تغییر می کند. برخی از بچه ها که این بدقولی را نپذیرفته اند، از اردو جدا شده تا خود را به دریا برسانند ولی در مسیر راه درگیر ماجراهای متفاوت می شوند. با پشت سر گذاشتن حوادث آن‌ها سعی دارند خود را به قلعه رودخان محل استقرار اردو برسانند.

محمد بحرانی، سیروس همتی، شکر خدا گودرزی، علیرضا مهران، حمید رضا فلاحی، حمید یوسفی، حسین آقایی، عباس میرجینی، سید مجتبی موسوی، احمد رضا علیخانی، کیارش رادمان، علی اکبر امامی، سید علیرضا گلابی و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار