پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ : ۱۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
کارگردان فیلم «آذر» که این روزها مراحل فیلمبرداری را پشت سر می گذارد تاکید کرد مساله کیفیت اثر برایشان اهمیت زیادی دارد.

به گزارش دیباچه محمد حمزه ای کارگردان «آذر» که این روزها مشغول فیلمبرداری است درباره روند پیشروی تولید فیلمش گفت: تاکنون بیشتر از ۵۰ درصد از کار فیلمبرداری شده است و ما این روزها در حال ضبط بخش هایی از فیلم در خیابان های تهران همچون منطقه میدان هروی هستیم که با توجه به سردی هوا شرایط سختی را هم تجربه می کنیم.

«آذر» با بازیگران جدید همراه می شود

وی با اشاره به حضور بازیگران در فیلم عنوان کرد: تاکنون همه بازیگران این فیلم از جمله نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، هومن سیدی، لیلا زارع، مایده طهماسبی، مانیا علیجانی و... جلوی دوربین رفته اند و البته طی چند روز آینده بازیگران جدیدی نیز اضافه می شوند.

این کارگردان درباره حضور فیلمش در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و هدفش از ساخت این فیلم تصریح کرد: طبیعتا من خیلی خوشحال می شوم که فیلم «آذر» در کنار فیلم های دیگر در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دیده شده و ارزیابی شود ولی مساله من صرفا حضور در جشنواره فجر نیست بلکه تیم تولید تمام تلاش خود را می کند تا یک فیلم آبرومند بسازد.

حمزه ای با اشاره به بازنویسی هایی که روی فیلمنامه صورت گرفته است، یادآور شد: فیلمنامه «آذر» مدام در حال بازنویسی است و امیدوارم ماحصل این بازنویسی خروجی قابل قبولی باشد. از آنجایی که ما پیش تولید کوتاهی داشتیم و فرصت بازنویسی نبود طی فیلمبرداری و با گفتگوهایی که با تهیه کننده و دیگر عوامل داریم، سکانس ها را صحنه به صحنه بازنویسی می کنیم تا همانطور که گفته شد اثری آبرومند به مخاطب عرضه کنیم.

وی درباره کار در این روزها توضیح داد: فیلمبرداری ما بستگی به شرایط نور دارد و چون شرایط هوایی چندان مساعد نیست گاهی روزانه ۱۰ ساعت در صحنه های خارجی و ۱۵ تا ۱۶ ساعت در صحنه های داخلی کار می کنیم.

این کارگردان که ساخت چند تله فیلم را در کارنامه دارد در پایان درباره فیلم سینمایی «آذر» و فضای متفاوت آن بیان کرد: شخصیت آذر با بازی نیکی کریمی نماینده بخشی از زنان جامعه است و ما سعی کردیم به شکل متفاوتی به او نگاه کنیم.

حمزه ای بیش از یک دهه به عنوان دستیار کارگردان در کنار فیلمسازان مختلفی در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است و فیلم های کوتاه و بلند دیگری ساخته که جوایزی را هم در جشنواره های داخلی و خارجی برایش به ارمغان آورده است و «آذر» اولین فیلم بلند سینمایی وی است.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از تهیه‌کننده: نیکی کریمی، کارگردان: محمد حمزه‌ای، فیلمنامه: احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم‌پور، مجری طرح: مازیار میری، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر، فیلمبردار: ادیب سبحانی، صدابردار: پرویز آبنار، طراح لباس: غزاله معتمد، طراح صحنه: مهدی موسوی، طراح گریم: افروز بوجاریا، مدیر تولید: محمد یمینی، دستیار و برنامه‌ریز: روزبه سجادی حسینی، منشی صحنه: شهره فهیمی.

در خلاصه داستان «آذر» آمده است: ادامه زندگی بهای سنگینی دارد.

احسان بیگلری و پریسا هاشم پور که نویسندگی فیلمنامه «آذر» را برعهده داشتند، پیش از این فیلمنامه «برادرم خسرو» را به نگارش در آوردند

منبع: مهر
برچسب ها: دیباچه ، آذر ، محمد حمزه ای
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲