پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۲۳۰
تاریخ انتشار : ۵۰ : ۱۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵
باربد بابایی کارگردان هنری برنامه «شب کوک» از پخش برنامه جدید همان گروه با نام «آوانو» در دی ماه خبر داد و تاکید کرد که این دو برنامه در بخش‌هایی با هم تفاوت دارند.

باربد بابایی کارگردان هنری برنامه «شب کوک» از آغاز پخش برنامه جدیدی با نام «آوا نو» که شباهت هایی با «شب کوک» دارد در دی ماه خبر داد و در این باره گفت: برنامه موسیقایی «آوانو» در مرحله پیش تولید است و فکر می کنم اگر مشکلی پیش نیاید دی ماه روی آنتن شبکه «نسیم» خواهد رفت.

وی درباره تفاوت هایی که این برنامه با «شب کوک» خواهد داشت، عنوان کرد: تغییرات در برنامه زیاد خواهد بود از جمله اینکه آیتم های مختلفی را اضافه و برخی را هم حذف کرده‌ایم. همچنین انتخاب شرکت کنندگان تا مرحله فینال نسبت به سال گذشته تغییر داشته که تلاش ما در بهتر شدن برنامه بوده است و امیدواریم مخاطبان هم این احساس را داشته باشند. از طرفی سال گذشته در برنامه «شب کوک» ارکستر زنده برای نواختن آثار نداشتیم ولی قصد داریم در برنامه جدید این بخش را هم اضافه کنیم.

حضور ارکستر زنده در «آوا نو»

کارگردان هنری برنامه «آوا نو» درباره استفاده از ارکستر زنده در این برنامه جدید بیان کرد: ارکستر زنده در «آوا نو» مانند برنامه های «دورهمی» و «خندوانه» پشت صحنه قرار خواهد گرفت. به هر حال این برنامه ها نشان دادند که می‌توان از موسیقی و ارکستر زنده استفاده بهینه برای پیشبُرد آیتم ها و جذاب تر شدن برنامه داشت و با توجه به اینکه ما برنامه موسیقایی هستیم، قطعا می توانیم استفاده بهینه تری هم داشته باشیم. به همین دلیل هم احساس کردیم جای چنین فضایی در برنامه خالی بوده و فکر می کنم با توجه به تغییراتی که ایجاد شده، کیفیت موسیقایی برنامه هم خیلی قوی تر شود.

«آوا نو» متفاوت تر از «شب کوک» به شبکه نسیم می‌آید

این مجری تلویزیون درباره پخش «آوا نو» همزمان با فصل های جدید «دورهمی» و «خندوانه» اظهار کرد: این برنامه ها هیچ منافاتی با هم ندارند و سال قبل و در برنامه «شب کوک» مردم نشان دادند که همراه برنامه هستند که فکر می کنم دو دلیل عمده برای این موضوع وجود داشت. به هر حال در «شب کوک» نوعی از موسیقی مطرح می شد که به خودی خود برای مردم جذابیت داشت و همچنین فضای فانتزی که در برنامه و میان من و داوران وجود داشت برای مردم هم جالب توجه بود. مردم موسیقی و طنز را در رسانه دوست دارند که ما هم آنها را داشتیم و قطعا امسال این دو موضوع حتی خیلی بیشتر از برنامه قبلی در «آوا نو» وجود خواهد داشت.

امیدواریم مردم کمتر درگیر شبکه های خارجی شوند

این کارگردان هنری با اشاره به اینکه شبکه نسیم تلاش کرده در چند سال گذشته برنامه هایی با رویکرد جذاب روی آنتن ببرد، مدعی شد: در سال گذشته ۸۶ درصد از بیننده های تلویزیون شبکه «نسیم» و ۱۴ درصد مابقی شبکه ها را می دیدند. این موضوع برای ما خیلی قابل احترام است و امیدواریم با اضافه شدن برنامه ما به دیگر برنامه های تولیدی این شبکه به شکلی باشد که مردم ما کمتر درگیر شبکه های خارجی شوند و بیشتر رسانه ملی را ببینند.

وی ادامه داد: فکر می کنم مدیران ما تلاش دارند برنامه هایی مطابق میل مخاطب بسازند و با اینکه این کار سخت است و قطعا در حوزه موسیقی هم سخت تر می شود، اما موسیقی راه خودش را پیدا می کند چون هنر منظمی است و اصلا خطرناک نیست. موسیقی می تواند ابزار ما در جنگ نرم رسانه ای باشد و کاری کند که جوانان سراغ سریال یا برنامه های بی کیفیت شبکه های ماهواره ای نروند.

بابایی با بیان اینکه موسیقی ابزار مناسبی است که می توان از آن در چارچوب قوانین کشور استفاده کرد، یادآور شد: امیدوارم آن دسته از مدیران کشور که کمی نسبت به این هنر شک دارند، این حس را پیدا کنند که موسیقی اصلا هنر بدی نیست و ابزار مناسبی در تهیه برنامه ها و برای جذب مخاطب است.

کارگردان هنری برنامه «شب کوک» در پایان با ابراز خوشحالی از بازخوردهایی که در سری قبل برنامه از مردم گرفته بود، اظهار کرد: در زمان پخش برنامه، با حذف شدن یا صعود کردن یک شرکت کننده، ممکن بود پیام های ناخوشایندی برای ما ارسال شود، اما باز هم خوشحالیم که مردم از کنار برنامه بی‌تفاوت نمی‌گذشتند و آن را دنبال می‌کردند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳