چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۰۰۱۱
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵
مصاحبه با "داریوش ارجمند" به بهانه ی پخش"ماه وپلنگ" ازسیما
باید برای نظر مخاطبان درباره سریال ماه پلنگ صبر کرد ولی با این مجموعه همکاری کردم چون نقش را دوست داشتم و مگر می شود قصه سعید مطلبی خوب نباشد.

داریوش ارجمند هنرمند با سابقه ی سینما و تلوزیون هم زمان با پخش مجموعه ماه و پلنگ از شبکه سوم سیما مصاحبه ای با خبرنگار رادیو و تلویزیون دیباچه انجام داده است که به آن می پردازیم.

* مگر می‌شود قصه سعید مطلبی خوب نباشد!

در مورد نحوه ورودتان به پروژه «ماه و پلنگ» و ویژگی‌های آن توضیح بدهید؟

قاعدتا تا وقتی سریال پیش نرفته است و مردم با آن به طور کامل آشنا نشده اند نمی توانم درباره ویژگی ها و مختصات داستان صحبتی بکنم ولی به هرحال من نقش را دوست داشتم و به همین دلیل در آن بازی کردم و مگر می شود قصه ای را سعید مطلبی بنویسد و خوب نباشد.

* بعد از من کارهای میرباقری موفق نبوده

چطورتجربه موفق همکاری شما با داود میرباقری دیگر ادامه پیدا نکرد؟

من قصد اظهار نظر درباره مجموعه مختارنامه را ندارم ولی درباره شخصیت خود مختار باید بگویم که من این فرد را به هیچ عنوان قبول ندارم زیرا رفتار و اعمالی که این شخص پس از عاشورا و نحوه انتقام گیری از عاملین حادثه عاشورا داشته است به هیچ عنوان در قامت یک مسلمان پذیرفته شده نیست و روایاتی که درباره نقل قول از ائمه درتائید حرکت مختار وجود دارد را معتبر نمی دانم و آن ها را قبول نمیکنم.درباره داود میرباقری باید بگویم که من همکاری های متعددی با ایشان داشتم، ازجمله در آدم برفی و سریال حضرت علی(ع)  که به اصرار او در نقش مالک  حضورداشتم و من با ایشان رفاقت دارم و مدیونش هستم اما بعد از من کدام یک از کارهای او گرفته و موفق بوده است؟ و من درحال حاضر قصد همکاری با او را ندارم و میرباقری هم ظاهرا تمایلی برای همکاری با من ندارد.

* پورحیدری شریف، نجیب و سالم بود

به عنوان یکی از هنرمندان علاقمند به ورزش، درباره بزرگداشت مرحوم منصورپورحیدری بفرمائید.

منصورپورحیدری مردی شریف، سالم و نجیب بود که لنگه نداشت. او به لحاظ اخلاقی و شخصیتی فردی شاخص بود و در عرصه ی ورزشی هم چه در استقلال و چه در تیم ملی فوتبال فوق العاده موفق بود. چهره هایی مثل ایشان دربین تمام مردم و هوادران فوتبال محبوب و جاودانه هستند چه بین طرفداران استقلال و چه هوادارن پرسپولیس، و من هم همواره گفته ام که درعین زیبائی هواداری و تعصب برای یک تیم خاص که به نوعی نمک فوتبال است، تندروی و تعصبات احمقانه برای ورزش مضر است، من خودم درکناراستقلال در برنامه هایی نظیر جشن24 در مشهد حضور داشتم و لحظات خوبی را با هواداران پرسپولیس تجربه کردم.

*راه بندان‌های اخلاقی، ملی و دینی داریم

شرایط فرهنگی در موضوع ورزش وعملکرد رسانه ها را چگونه ارزیابی می کنید؟

بارها گفته ام که ادبیات اکثر رسانه های ورزشی را نمی پسندم، رویه آن ها در بزرگ کردن برخی بازیکن های تازه به دوران رسیده و ساختن الگو از آنها بسیار ناپسند است، همین موضوع البته باعث دشمنی برخی از آنها با من در این زمینه شده است. به هرحال چه تولیدکنندگان آثار فرهنگی و چه رسانه های ورزشی باید این موضوع را بدانند که ما مثل برخی کشورهای خارجی نیستیم که چهارچوب و خط قرمزی نداشته باشیم و ما برای خود راه بندان های اخلاقی، ملی و دینی داریم که باید به آن ها توجه کنیم.هرچند به دلیل برخی کم کاری ها نمادهای فرهنگی نامتناسب از آن سوی مرزها وارد کشور ما شده وآن را درظاهر برخی جوانان می بینیم ولی من معتقدم اخیرا خودآگاهی جوانان رو به رشد بوده است و شرایط درآینده بهتر خواهد شد، و دستگاه های مسئول و متولیان باید متوجه باشند که انسان در شرایط مختلف توان زندگی و رشد را دارد و لازمه ی آن ایجاد شرایط آن توسط برخی متولیان امر خصوصا آموزش و پرورش است که می تواند نقش مهمی دراین زمینه داشته باش.

مصاحبه:میلادنجفی



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار