پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
 

دیباچه: ابوالقاسم طالبی فیلمساز شاخص سینمای ایران در"کارگاه انتقال تجربه"چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به انتقال تجربه ها و دیدگاهای سینمایی‌اش می‌پردازد.

به گزارش دیباچه به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت این کارگاه‌های انتقال تجربه یکی از برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این دوره جشنواره مقاومت است که در آن یکی از بازیگران یا کارگردانان آثار سینمایی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس و سینمای مقاومت به طور مستقیم و رودررو با مخاطب به بیان تجربیات و خاطرات خود از بازی یا ساخت آن اثر خواهند پرداخت.

در این خبر آمده است: ابوالقاسم طالبی با آثاری چون:  دست‌های خالی،  جنگ کودکانه،  عروس افغان ، نغمه، آقای رئیس‌جمهور و فیلم سینمایی مطرح قلاده‌های طلا که بدون شک یکی از جریان سازترین و تاثیرگذارترین اثر در حوزه چالش‌های سیاسی معاصر و ژانر سینمای سیاسی ایران است دستاوردها و تجربه‌های خویش را پیش روی مشتاقان و علاقمندان سینما قرار می‌دهد.

دیباچه-جشنواره مقاومت


در این خبر آمده است: این کارگاه‌ها علاوه بر جذابیت عمومی، برای علاقمندانی که در حوزه سینما فعال هستند فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا از نزدیک با زوایای مختلف فعالیت آن هنرمند در عرصه سینمای مقاومت آشنا شده و در صورت داشتن پرسش، پاسخ خود را بی‌واسطه از آن سینماگر مطرح دریافت نمایند.

برپایه این خبر، کارگاه انتقال تجربه جشنواره مقاومت قرار است با 5 چهره مطرح حوزه سینمای دفاع مقدس برگزار شود و در کارگاه پنج شنبه 8 مهرماه که در پردیس ملت برگزار می‌شود، این فیلمساز پیرامون تجربیات خود در ارتباط با ساخت فیلم های "قلاده های طلا" و دیگر آثارش...  می‌پردازد و به پرسش علاقمندان پاسخ خواهد داد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی"به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

دیباچه-جشنواره مقاومت


 

جدول کامل برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یک هفته مانده به برگزاری آن منتشر شد.

روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، با اعلام این خبر افزود: جدول برنامه‌های جشنواره شامل: تقویم زمانی و زمان‌بندی ساعت‌ها و سالن‌های پخش فیلم‌های سینمایی، کوتاه، مستند و پویانمایی، جلوه‌گاه نور، زمان‌بندی و عناوین و سخنرانان برنامه سخنرانی‌های استراتژیک(دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، مهندس عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شواای عالی فضای مجازی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد دانشگاه و پژوهشگر، دیوید بارسامیان کارشناس و تحلیلگر سیاسی از آمریکا، دکترمحمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسن رحیم‌پور ارغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی)، کارگاه‌های انتقال تجربه (حاتمی کیا، درویش، پرستویی، زارعی، طالبی و ده‌نمکی)، کارگاه‌های آموزشی هنرمندان جوان داخلی و خارجی، کنفرانس‌های خبری میهمانان خارجی و نمایش‌های ویژه می‌شود.

برپایه این خبر جدول نمایش فیلم‌های جشنواره مقاومت در سینما فلسطین به عنوان سینمای مردمی جشنواره هم منتشر شد.

مطابق این جدول 24 عنوان فیلم سینمایی از روز شنبه 3 مهر ماه از ساعت 15 در مجموعه سینمایی فلسطین اکران می‌شود و تا پنجشنبه 8 مهر ماه ادامه می‌یابد.

بر پایه این خبر، برنامه های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در پنج سالن سینمایی پردیس سینمای ملت از روز شنبه سوم مهرماه آغاز و تا 8 مهر مهرماه ادامه می‌یابد. ضمنا، زمان‌بندی روزانه اجرای برنامه‌ها از ساعت 14 تا 23 است.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام کرد: دفترچه کامل برنامه‌های جشنواره از امروز روی سایت جشنواره به نشانی http://moqavematfilmfest.ir/ قرار می‌گیرد.

دیباچه-جشنواره مقاومت


 

 

شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت جایزه زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور را در ساختار جوایز این رویداد سینمایی اضافه کرد.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: این جایزه قرار است از این پس به بهترین مجموعه تلویزیونی با محوریت انقلاب اسلامی اهدا گردد.

بر پایه این خبر، فرج‌الله سلحشور کارگردان ارزش‌مدار سینمای ایران از معدود هنرمندان تلاشگری بود که برای وارد کردن ارزش‌های الهی به هنر سینما و اعتلای آن مجاهدت‌ها کرد و با آثارش بسیاری از قصص قرآن را برای مردم با شکلی فاخر به تصویر کشید. به تعبیر رهبری معظم انقلاب آثار پرآوازه و ماندگار این هنرمند با ایمان مرزهای کشور را درنوردیده و مایه‌ی آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملت‌های دیگر گشت.

در این خبر آمده است: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نظر دارد از همین دوره با طراحی جایزه‌ایی به نام این سینماگر ارزش‌مدار، تندیس و جایزه سلحشور را به بهترین سریال با محوریت انقلاب اسلامی اهدا نماید.

دیباچه-جشنواره مقاومت


 

 

محمد صنعتی قائم مقام دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی برای هنرمندان و مستندسازان داخلی و خارجی در این رویداد سینمایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ وی با اعلام این خبر افزود: چهارکارگاه تخصصی با محوریت فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، جلوه‌های بصری و نقد با هدف ارتقای سطح علمی و تکنیکی فعالان حوزه تلویزیون، مستند و سینمای مقاومت در داخل کشور و چند کشور منطقه همزمان با ایام برگزاری جشنواره طی روزهای 3 تا 8 در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با رایزنی و بررسی هنرمندان و فعالان جوان حوزه سینما و تلویزیون منطقه در مجموع 33 هنرمندان جوان از کشورهای عراق، لبنان، سوریه، فلسطین، یمن و افغانستان برای آموزش در این دوره انتخاب شدند و علاوه بر آن ها 55 تن از بسیجیان هنرمند منتخب از استان های سراسر کشور در این دوره‌های آموزشی حضور دارند.

قائم مقام دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به حضور اساتیدی چون: مسعود فراستی، محمدعلی باشه آهنگر، حبیب احمدزاده و رضا برجی و حجت‌الاسلام علی کریمیان در این کلاس‌ها عنوان کرد:  برنامه‌های کارگاه‌های آموزشی تخصصی جشنواره مقاومت پیرامون موضوعاتی چون: فرم و دیدن، طراحی و برش نما، مدیریت مخاطب، مستند بحران،  فرق آئین و نمایش، میزانسن و حرکت پیش‌بینی شده است.

صنعتی خبر داد: از سوی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در پایان دوره به هنرجویانی که به طور منظم در کلاس‌ها حضور داشته باشند گواهی شرکت اعطاء خواهد شد.

 

 

همزمان با برگزاری کنفرانس خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آئین رونمایی از 13 پوستر بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی سینمایی برگزار می‌شود.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: کنفرانس خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و آئین رونمایی از پوسترهای این رویداد فرهنگی سینمایی روز یکشنبه 28 شهریور ماه ساعت 30/10 صبح با حضور مسئولان و مدیران جشنواره و نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی در مرکز فرهنگی اسوه برگزار می شود.

بر پایه این خبر، در این مراسم ضمن رونمایی از پوسترهای مختلف از جمله: پوستر اصلی، پوستر بزرگداشت های جعفر دهقان، نادر طالب زاده، عزیزالله حمیدنزآد، محمدرضا شرف الدین، اضغر بختیاری، پوستر نکوداشت های زنده یاد فرج الله سلحشور، فرید کشن فلاح، و شهیدان رکن آبادی و سیاح طاهری، پوستر بخش بین الملل، پوستر بخش عماد مغنیه، و پوستربخش های قلم طلایی و جلوه گاه نور؛ محمد خزاعی دبیر جشنواره در جمع نمایندگان رسانه های گروهی به تبیین اهداف و تشریح برنامه های این رویداد فرهنگی خواهد پرداخت.

 

دیباچه-جشنواره مقاومت


فیلم سینمایی "الجارف" ساخته بلال خریس کارگردان لبنانی در جشنواره بین‌المللی مقاومت به نمایش درمی‌آید.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: این فیلم درباره عملیاتی به نام "الجارف" است. این عملیات برای آزدسازی شهر بیجی در شمال عراق از چنگ نیروهای داعش خون آشام عصر، صورت گرفت. که با دوربین بلال خریس یک کارگردان لبنانی، قرائتی داستانی از آن ارائه می‌شود. شرکت سپوت شوت لبنان نیز این فیلم را تهیه کرده است.

در خصوص این فیلم عنوان شد: اولین اکران این فیلم در شهر بغداد در ماه جولای 2016 مصادف با اولین ایام عید سعید فطر، بوده است و تعداد زیادی از علاقمندان سینما در عراق را به سالن‌های تئاتر ملی بغداد و سینماهای سمیرامیس و منصور مول کشاند. قرار است این فیلم پس از اکران در جشنواره فیلم مقاومت در تهران، در شهرهای دیگر عراق نیز اکران شود. همچنین تهیه‌کننده این فیلم اعلام کرده است که هماهنگی‌هایی صورت گرفته که در برخی شهرهای اروپا وخاورمیانه نیز  نمایش داده شود. این فیلم در چهارچوب مبارزه با تروریسم و تندروی‌های داعش در منطقه است و مظلومیت زنان در کشاکش جنگهای فرقه‌ای و تروریسم را به نمایش می‌گذارد.

این فیلم، داستان خانواده‌ای عراقی است، "ابو جاسم، ام جاسم و نوه شان، محمد" پس از ربوده شدن و شکنجه ی سارا، "خواهر محمد" توسط یک قاضی داعشی، در خفا و در خانه‌ای متروکه در حوزه سلطه داعش در شهر بیجی در شمال عراق زندگی می‌کنند. در این فیلم تلاش خودجوش مردم عراق اعم از شیعه و سنی، برای مبارزه با نیروهای داعش به تصویر کشیده می‌شود. از جان گذشتگی مردم عراق برای آزادسازی بیجی در عملیات الجارف نمودی از مقاومت مردم صبور عراق است که با جان و مال خود در برابر تروریسم ایستاده‌اند و از کوششی فروگذار نیستند. خانم عواطف السلمان و همچنین مازن محمد مصطفی دو هنرمند پیشکسوت عراقی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

بلال خریس یک کارگردان مستقل لبنانی و مدیر روابط عمومی در اتحادیه سینماگران در لبنان است. در کارنامه‌ی حرفه ای‌اش، جوایز درخشانی به چشم می‌خورد. تمرکز حرفه ای وی عمدتا بر انساندوستی، به ویژه بر زن و حقوق کودک است که در فیلم ‌اجتماعی، فرهنگی و هنری‌اش ارائه شده اند. فعالیتهای هنری این کارگران و تهیه‌کننده از سال 1996 با تهیه مستندهایی درباره روستاهای جنوب لبنان در نوار مرزی رژیم صهیونیستی بوده است. این مجموعه مستند به نام «مردم پایدار» بود و پس از آن با آزادسازی نوار جنوبی لبنان  در سال 2000 مجموعه‌ای دیگری در این باره ساخت که بازگشت مردم به سرزمین خود را به تصویر می‌کشید. از دیگر آثار این کارگردان و تهیه‌کننده لبنانی، اسلحه در دستانی نرم، روزهایی به رنگ گل، جنگ امنیتی، اکنون تفنگی در دست دارم، در دل طوفان، همسایه صمیمی، حکایت جنگ به زبان نقاشی، فرزندان کوهستان نیز است که همگی مستقیم و غیر مستقیم به مقاومت، فلسطین و یا جنگ  می‌پردازند. از میان آثار وی مستند "آواهای فارسی" درباره موسیقی فارسی است. فیلم " این مرد مرا دگرگون کرد" برداشت آزاد خریس از زندگی یک خانم روزنامه نگار مسیحی فرانسوی  است که تحت تاثیر شخصیت امام خمینی ره در دوران اقامت وی در فرانسه بوده است. خریس این فیلم را برای شبکه المنار لبنان تولید کرده است. خریس تحصیلات خود در رشته ادبیات عربی پیش از کارگردانی به پایان رسانده است.

 

 

محل آئین‌های افتتاحیه و اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت مشخص شد.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: تالار اندیشه حوزه هنری به عنوان محل افتتاحیه و برج میلاد به عنوان محل آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت انتخاب شد.

در این خبر آمده است: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در این دوره از گسترده‌ترین ساختار اجرایی برخوردار است که شامل بیش از 20 بخش می‌شود .

بخش مسابقه سینمای ایران شامل: فیلم‌های سینمایی، سینمای ویدیویی، کوتاه، مستند، پویانمایی، جلوه‌گاه نور، قلم طلایی، اقلام تبلیغی و بخش سینمای بین‌الملل شامل: فیلم‌های سینمایی، مستند و کوتاه و پویانمایی می‌شود. علاوه بر این‌ها، ده‌ها برنامه دیگر در بخش‌های پژوهشی و مطالعاتی و انتشارت جشنواره تعریف شده است.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

 

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳