پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۹۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
واکنش مدیرعامل بنیاد رودکی به استعفای فخرالدینی از رهبری ارکستر ملی
دیباچه:علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی درحاشیه نشست خبری ارکسترموسیقی اسکالا پیرامون مسائل ارکستر ملی سخن گفت و همچنین اعلام کرد خداحافظی فرهاد فخرالدینی را جدی نمی گیریم.به گزارش خبرنگار دیباچه؛مدیر عامل فرهنگی هنری بنیاد رودکی درحاشیه این نشست در خصوص استعفای فخرالدینی گفت:فرهاد فخرالدینی هنوز خداحافظی نکرده است. اگرچه در مصاحبه‌ها اعلام کرده بود که می‌خواهد از ارکستر ملی کناره‌گیری کند ولی ما در تلاش هستیم تا شرایطی فراهم کنیم تا از حضور ایشان به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود:اگرچه به دلیل کهولت سن و مشکلات خودشان ممکن است دائم کنار ما نباشند اما این همکاری قطع نخواهد شد.

علی اکبر صفی پور با بیان اینکه نهایت تلاشمان را گذاشته‌ایم که ارکستر با کمترین حاشیه بتواند به سرانجام برسد گفت:خوشبخاته این ارکستر خیلی خوب به نتیجه رسید.اگر چه با مشکلاتی چون قرارداد نوازندگان و رهبری ارکستر و... مواجه بود. ارکستر سمفونیک ما با رهبر مشخص فعالیت های خود را همچنان ادامه می‌دهد.

وی افزود: از همین جا به صراحت اعلام می کنم که ارکستر ملی در حال انجام فعالیت است و هیچ مشکلی ندارد و در کنار آن یک شورای فنی پنج نفره تشکیل شده تا بتوانیم اهدافمان را به درستی دنبال کنیم.

67491_orig


مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی درادامه با معرفی اعضای شورای ارکستر گفت: شهداد روحانی رهبر ارکستر، هوشنگ کامکار مایستر، محمد سریر و حسن ریاحی عضو متخصص موسیقی و یک نماینده از بنیاد رودکی برای حل و فصل امور اداری و مالی در این شورا حضور دارند. بالاتر از این شورای فنی، یک شورای عالی مشورتی  هم داریم.

وی افزود: نزدیک دو هفته از انجام فعالیت‌های این شورا می‌گذرد. این شورا دو وظیفه مهم را برعهده دارد ؛نخست نظارت بر برنامه‌های ارکستر و تصویب آن، دوم ارزیابی و انتخاب نوازندگان ارکستر.این شورا متشکل از داوود گنجه‌ای، فریدون شهبازیان، فرهاد فخرالدینی، محمد نوربخش، فرزاد طالبی و حمید شاهنگیان است .

صفی پور با اشاره به شرایط ارکستر سمفونیک خاطر نشان کرد: مذاکرات مفصلی با استاد فخرالدینی صورت گرفته است نمی خواهیم برنامه ریزی باعث فشار وخستگی او شود اگر چه استاد فخرالدینی اعلام کردند که از ارکستر کناره گرفتند و گفتند تا زمانیکه شرایط محیا نشود نمی آیند ما در تلاش هستیم تا شرایط را محیا کنیم .ما کناره گیری او را جدی نمی گیریم.

وی افزود: به دلیلی شرایطی که بنیاد برای اداره ارکستر در نظر گرفته است مقررات وشرایطی تنظیم کردیم.ما نمی‌توانیم نوازنده‌ای را داشته باشیم که ارکستر برای او الویت نیست باید نوازنده طبق قرارداد یک ساله الویت اصلیش ارکستر باشد اگر این اتفاق نیافتد ما همچنان با مشکل روبه رو هستیم.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در پایان گفت: ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم انسجامی داشته باشیم که بتوانیم به احیای مناسب ارکستر ها کمک کنیم . می خواهیم ارکستر بیش از 3 روز تمرین داشته باشد.فرهاد فخرالدینی حکم جواهر را در موسیقی دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳