جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۴۸۹۵
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
به همت سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود
دیباچه: اردوهای تفریحی-آموزشی از یکم تا ۲۵ شهریورماه با عنوان «هفت شهر فیروزه‌ای» و حضور شهروندان تهرانی در سطح پایتخت برگزار می‌شود.

به گزارش دیباچه، با توجه به ظرفیت تابستان و تعطیلی مدارس و اوقات فراغت دانش آموزان و فرصت باهم بودن بیشتر خانواده‌ها، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اردوهای تفریحی-آموزشی را با حضور شهروندان تهرانی با عنوان «هفت شهر فیروزه‌ای»‌ از یکم تا ۲۵ شهریور ماه برگزار می‌کند.

حجت الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اعلام این خبر، گفت: اردوهای فرهنگی، اردویی است «مهارتی، معنوی، کاربردی» که حول محور سبک زندگی ایرانی اسلامی تعریف می‌شود. واقعیت این است که سبک زندگی ایرانی اسلامی مختص یک زمان، دوره یا سال خاصی نیست و لازم است در تمامی اعمال و رفتار ما جریان داشته باشد. این سبک زندگی در عملکردهای تک تک ما بروز و ظهور می‌یابد. آنچه مهم است عملیاتی کردن مفاهیم اسلامی با توجه به فرهنگ ایرانی در زندگی است. به یقین اردو یکی از واسطه‌های موثری است که فرصت زندگی مستقل را فراهم می‌کند. زندگی مستقلی که می‌تواند آن قدر خوب باشد که خاطره به یاد ماندنی سال‌ها بعد در زندگی نمود پیدا کند. آن گونه که بارها نوجوانان دیروز و بزرگ‌ترهای امروز از خاطراتشان گفته‌اند.

وی افزود: با اجرای طرح «هفت شهر فیروزه‌ای» گامی در جهت گسترش تعالی فرهنگ اسلامی و گسترش سبک زندگی اسلامی-ایرانی بر داشته می‌شود  و خانواده‌ها می‌توانند در کنار هم به علاوه بر تفریح، نکات فرهنگی، اجتماعی را آموزش ببینند.

دیباچه-هفت شهر فیروزه‌ای


معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: آشنایی مخاطبان با مهارت‌های زندگی با بهره‌گیری از آداب و احکام اسلامی، تلاش برای ارتقای رشد و تربیت اخلاقی، استفاده بهینه از اوقات فراغت، ایجاد نشاط و شادی اجتماعی و ارتقای روابط اجتماعی و زمینه‌سازی تجربی در زندگی شهری از جمله اهدافی است که با اجرای این طرح در نظر داریم.

ناصری‌پور با بیان اینکه مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق ۱، ۴، ۱۱، ۱۵، ۲۰، ۲۲ و فرهنگسرای رضوان از مجریان برگزاری برنامه اردوها هستند، ادامه داد: در روزهای زوج از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در فرهنگسرای امام خمینی(ره)، فرهنگسرای اشراق، فرهنگسرای رازی، فرهنگسرای خاوران، جمعه‌ها در پارک چیتگر و در روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۱۲ تا۱۶ در فرهنگسرای رضوان، اردوهای تفریحی-آموزشی اجرا می‌شود. مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۰ دو مسیر گردشگری برای زیارت در نظر گرفته‌ است که با گذر از آتشکده ری، چشمه‌علی، برج طغرل، به زیارت از حرم عبدالعظیم حسنی(ع) منتهی می‌شود. سایر مناطق نیز می‌توانند با هماهنگی مناطق مجری از ظرفیت‌های موجود بهره ببرند و علاقه‌مندان برای شرکت در این اردوها می‌توانند به مناطق فرهنگی هنری محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی با بیان رایگان بودن این اردوهای تفریحی-آموزشی به راه‌اندازی «رادیو اتوبوس» اشاره کرد و توضیح داد: مربیانی که مسلط به مباحث سبک زندگی، آموزش‌های اجتماعی و فرهنگی هستند نیز در اتوبوس‌های گردشگری حضور خواهند داشت و علاوه بر توضیح درباره مکانی که از آن بازدید خواهد شد، مسائل آموزشی متناسب را مطرح می‌کنند. علاوه بر آن صدور گواهینامه گردشگری با عنوان گواهی شرکت در اردوی تفریحی-آموزشی برای مخاطبان از سوی مرکز آموزش سازمان نیز برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.

اجرای بازی‌های سنتی (وسطی، الک و دلک، طناب کشی، هفت سنگ و...)،  برنامه‌های ورزشی،  بازی‌های رایانه‌ای، کارگاه‌های مشاوره و آموزشی، مسابقات فرهنگی، جلسات قرآنی، نشست‌های فرهنگی، نمایش فیلم و تئاتر از جمله برنامه‌هایی است که در این اردوها اجرا می‌شود. همچنین زیارت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی «علیه السلام» و حرم مطهر حضرت امام خمینی رضوان الله از دیگر برنامه‌های طرح «هفت شهر فیروزه‌ای» است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲