شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۲۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۵۳ : ۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: آتش تقی‌پور که با نقش لطف‌الله طاهر در سریال «پهلوان‌ها نمی‌میرند» در یاد مخاطب‌های تلویزیون ماندگار شد، گفت: «متاسفانه اتفاقی که این‌روزها در عرصه سینما و تلویزیون رخ داده است: تقسیم شدن آدم‌ها به دو دسته خودی و غیر خودی است. دولت برای آد‌های خودی هزینه‌ ساخت فیلم دارد و ولی برای غیر خودی‌ها؛ نه!»

دیباچه_آتش تقی پور

آتش تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی دیباچه در مورد تغییر فضای سینما و تلویزیون گفت: «دغدغه‌های روز سینما و تلویزیون تغییر کرده و کارگردان‌ها مسائل روز را بررسی می‌کنند. این تفکر بین فیلمسازها باب شده است: بعضی چیزها دیگر کهنه شده و زمان کار کردن در موردشان گذشته است، اما این نگاه درستی نیست. بستگی دارد شما موضوع را چگونه ببینید؛ گاهی می‌توان در لباس گذشته، حرف‌هایی را بزنید که مربوط به امروز است. می‌توانید بسیاری از مسائلی را بیان کنید که شاید نتوان در زمان حال روایت‌شان کرد.»

وی در مورد جای خالی سریال‌های تاریخی که همیشه با استقبال مخاطب‌ها مواجه می‌شوند هم گفت: «ساخت سریال‌های قدیمی بودجه زیادی می‌خواهد و به تولید پرهزینه‌‌ای نیاز دارد و در این وضعیت بد اقتصادی، کم‌تر کسی ریسک ساخت چنین فیلم‌ها و سریال‌هایی را به جان می‌خرد.»

تقی‌پور در مورد مشکلات اقصصادی در حوزه فرهنگ گفت: «همه می‌دانیم که شرایط مالی تهیه‌کننده و سرمایه‌دارها طوری نیست که بتوانند سراغ این‌چنین فیلم‌هایی بروند. از طرفی آن‌ها ترجیح می‌دهند کارهایی بسازند که در زمان کم سودآوری زیادی د‌اشته باشد و سرمایه سریع بازگردد.»

این بازیگر کهنه‌کار در مورد فعالیت‌های اخیرش هم به دیباچه گفت: «این روزها کم‌کار نشده‌ام و بیشتر درگیر تئاتر هستم. دو فیلم سینمایی هم به کارگرانی بیژن شیرمرد و اسماعیل میهن‌دوست کار کرده‌ام. شاید در سری دوم سریال «شهرزادِ» حسن فتحی هم بازی کنم، اما هنوز چیزی مشخص نشده است.»

تقی‌پور در خاتمه صحبت‌هایش در خصوص موضوع تبعیض که چند وقتی هست سینمایی‌ها و تلویزیونی‌ها از آن دم می‌زنند، اظهار داشت: «متاسفانه اتفاقی که این‌روزها در عرصه سینما و تلویزیون رخ داده است: تقسیم شدن آدم‌ها به دو دسته خودی و غیر خودی است. دولت برای آد‌های خودی هزینه‌ ساخت فیلم دارد و ولی برای غیر خودی‌ها؛ نه!»

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار