جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۹۱۸۰
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۰۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
دیباچه: در هفته پیش‌رو تقریبا تمام سالن‌های تئاتر دولتی میزبان مخاطبان می‌شوند اما شلوغ‌ترین برنامه به مجموعه تئاتر شهر مربوط است

استاد محمد

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ در این گزارش قصد داریم نمایش‌هایی که از روز شنبه دوم لغایت جمعه هشتم مردادماه در سالن‌های دولتی تئاتر تهران روی صحنه هستند را به شما معرفی کنیم.

دیباچه- برنامه سالن‌های دولتی (1)

یادمان استادمحمد از چهارسو به پلاتو اجرا تغییر مکان یافت

 مجموعه تئاتر شهر در هفته نخستین مردادماه با پنج سالن، میزبان پنج نمایش و سه نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

سالن اصلی: این سالن که در هفته گذشته میزبان مخاطبان نبود، از این هفته فعالیت خود را آغاز می‌کند. از روز یک‌شنبه سوم مردادماه نمایش «سه خواهر و دیگران» اثر حمید امجد در سالن اصلی تئاتر شهر میزبان مخاطبان می‌شود. این نمایش که در ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود، تا روز هفتم مهرماه در سالن اصلی باقی خواهد ماند. افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیاردشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبداللهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری و جمشید جهان‌زاده گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند. نمایش «سه خواهر و دیگران» با بلیت‌های 20، 35 و 45 هزار تومان به فروش می‌رسد.

سالن چهارسو: این تالار، از سه‌شنبه ۲۲ تیرماه میزبان نمایش «سفر به نهایت دور» اثر محمد میرعلی‌اکبری شده است و این اثر تا 22 مردادماه در این سالن اجرا می‌شود. ساعت اجرای این اثر۲۰ در نظر گرفته شده است. «سفر به نهایت دور» کاری از گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان» است و خسرو شهراز، مجید آقاکریمی، آرش فلاحت‌پیشه، محمدرضا مالکی، مسیح کاظمی، مهدی نصرتی، بهناز نادری، کامبیز منصف، لادن نازی، حمید خوش‌نویس و سحر حق‌شناس در این نمایش به مدت ۹۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. قیمت بلیت این نمایش ۲۵هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سالن سایه: از روز جمعه، یکم مردادماه ساعت 19:30 نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» که برداشتی آزاد از رمان مشهور «مسخ» اثر کافکا و ترجمه صادق هدایت است و توسط نادر برهانی‌مرند و فرهاد امینی نوشته شده است، با کارگردانی آزاده انصاری به سالن سایه می‌آید و تا روز جمعه؛ ۲۹ مرداماه در این سالن روی صحنه باقی می‌ماند. در این نمایش عروسکی فرزین محدث، فرزانه عاقلی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، مجتبی پیرزاده، مونا عباسی و مینووش رحیمیان بازی می‌کنند و سهیلا باجلان؛ طراح ماسک و عروسک «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» است. برای «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» بلیت ۲۰هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

تالار قشقایی: پنجمین پروژه مرکز مطالعات قشقایی که به گروه تئاتر «تازه» اختصاص دارد و در قالب پروژه «هملت؛ شکسپیر» از روز دوشنبه ۲۸ تیرماه آغاز شده است، این هفته نیز با دو نمایش میزبان مخاطبان خواهد بود.

نخستین نمایشی که در قالب پروژه «هملت؛ شکسپیر» روی صحنه می‌رود، نمایش «هم؛لت» است که از دوشنبه؛ ۲۸ تیر لغایت ۱۴ مردادماه ساعت ۱۹ در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی اجرا شده است. چهار کارگردان با تمرکز روی شکسپیر، صحنه‌هایی از نمایشنامه هملت را به صورت جداگانه تمرین و آماده کرده‌اند و در نهایت به شکل یک اجرای واحد روی صحنه می‌رود که این کارگردان‌ها به ترتیب اجرا، مجتبی کریمی، سیاوش قائدی، آرمین جوان و بهروز سالمی هستند. بازیگران «هم؛لت» به ترتیب اجرا، فرزانه میدانی، آیدین بهاری، آرمان حسینی، کیوان ساکت‌اف، ایلناز شعبانی، امیر احمد قزوینی، محمدرضا علی‌اکبری، ساناز پوردشتی، آرمان حسینی، ساجده حمیدی، امیر خلیلی، مریم رخشی، محمدمهدی رفیعی، بهار زندی، نیکا زندی، آیدا صدری، شیرین صفایی، ایمان عنایتی، میثم غنی زاده، حمیده گل محمدی، آزاده موحد بشیری، رضا نعمتیان و مریم نقیبی هستند. بهای بلیت این نمایش، ۲۰هزار تومان است.

دومین نمایشی که در قالب این پروژه روی صحنه می‌رود، نمایش «پرده سوم؛ صحنه چهارم» با طراحی و کارگردانی مشترک یوسف باپیری و اشکان خیل‌نژاد است. این نمایش نیز از ۲۸ تیر لغایت ۱۴ مردادماه روی صحنه می‌رود اما ساعت اجرای این اثر، ۲۱:۱۵ است و به مدت ۵۰ دقیقه اجرا می‌شود. این نمایش با نگاهی به پرده سوم، صحنه چهارم نمایشنامه «هملت» که در آن هملت به دیدن مادرش در اتاق خواب وی می‌رود و با او درباره اتفاقاتی که افتاده و تصوری که نسبت به وی دارد، صحبت می‌کند، نوشته شده و اجرا می‌شود. در این اثر، ستاره پسیانی و هوتن شکیبا بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش نیز ۲۰هزار تومان در نظر گرفته شده است.

پلاتو اجرا: اما رویدادی دیگر نیز در مجموعه تئاتر شهر در شرف وقوع است؛ از روز پنجم لغایت هجدهم مردادماه و تقریبا هم‌زمان با سومین سال‌مرگ محمود استاد محمد، دومین یادنامه استادمحمد در این مجموعه برگزار می‌شود البته در این مدت، روزهای جمعه و شنبه این برنامه برگزار نمی‌شود. در این یادمان، 10 نمایشنامه استاد محمد، نمایشنامه‌خوانی می‌شود. در ابتدا قرار بود این برنامه در سالن چهارسو اجرا شود اما مکان اجرای آن تغییر کرد و قرار است این نمایشنامه‌خوانی‌ها در ساعت 17:30 در پلاتو اجرا انجام شود و بهای بلیت این نمایشنامه‌خوانی‌ها، 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است

سه‌شنبه؛ پنجم مردادماه «آخرین بازی» به کارگردانی میکائیل شهرستانی این یادمان را افتتاح می‌کند. پس از آن، چهارشنبه ششم مردادماه نمایشنامه «گل یاس» به کارگردانی مرتضی حقیقت‌بیان خوانده می‌شود. دیگر برنامه این هفته، نمایشنامه‌خوانی «سپنج رنج و شکنج» به کارگردانی مرتضی برزگرزادگان است که در روز پنج‌شنبه هفتم مردادماه اتفاق می‌افتد.

اما در هفته دوم مردادماه نیز این یادمان با پنج نمایشنامه‌خوانی دیگر ادامه می‌یابد؛ نمایشنامه «شب بیست و یکم» به کارگردانی کامبیز بنان یک‌شنبه دهم مردادماه، «خونیان و خوزیان» به کارگردانی مهین فاطمی دوشنبه یازدهم مردادماه، «گل یاس» به کارگردانی سامان ارسطو؛ سه‌شنبه دوازدهم مردادماه، «سپنج رنج و شکنج» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی چهارشنبه سیزدهم مردادماه و «کافه مک آدم» به گارگردانی محمدرضا غریب‌زاده پنج‌شنبه چهاردهم مردادماه در پلاتو اجرا خوانده می‌شوند.

درنهایت دو نمایشنامه «آسید کاظم» به کارگردانی سعید دولتی یک‌شنبه هفدهم مردادماه و «عکس خانوادگی» به کارگردانی بهارک توسلی دوشنبه هجدهم مردادماه خاتمه بخش این یادمان می‌شوند.

 دیباچه- برنامه سالن‌های دولتی (2)

تمام نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر به ایستگاه پایانی خود رسیدند

ایرانشهر شنبه؛ دوم مردادماه باز است

نمایش «آدامس‌خوانی» اثر محمد رحمانیان که از روز جمعه، ۲۵ تیرماه به در سالن استاد سمندریان روی صحنه رفته بود، پنج‌شنبه هفتم مردادماه به اجراهای خود پایان می‌دهد. این نمایش امروز؛ شنبه، دوم مرداماه نیز در دو نوبت؛ ساعت 19:30 و 21:30 روی صحنه می‌رود و تا روز چهارشنبه؛ ششم مردادماه نیز در دو نوبت میزبان مخاطبان خواهد شد. احتمالا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته؛ همچون هفته گذشته یک نوبت اجرای دیگر نیز به این اثر اختصاص یابد و «آدامس‌خوانی» ساعت 17:30، 19:30 و 21:30 روی صحنه رود. نمایشنامه «آدامس‌خوانی» نوشته محمد رحمانیان است و خود او کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد. مهتاب نصیرپور، هومن برق‌نورد، حبیب رضایی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، بهنوش طباطبایی، سها سناجو و پرستو رحمانیان در این اثر بازی می‌کنند.

این اثر با نام اجرانگاری «آدامس خوانی» از ۲۵ دی لغایت ۵ بهمن‌ماه سال ۹۴ در گالری آریانا اجرا شده بود. این اجرا نسبت به اجرای قدیمی «آدامس‌خوانی» دو تغییر دارد. هومن برق‌نورد و سینا رازانی، جایگزین افشین هاشمی و میلاد حمیدی شده‌اند. موسیقی این نمایش بر عهده امیر عظیمی است که به همراه علی معتمدی، سردار سرمست، مهرداد علیزاده، امیر مغانی و امیرحسین حسنی گروه نوازندگان اثر را تشکیل می‌دهند. نوشین تهرانی، سحر روزبهانی، الهه اصغری، سانیا سالاری، آلاله زارع طلب، زهرا جولایی، نیوشا مهدوی و محیا بیاتی نیز هم‌خوانان این اثر هستند.

بهای بلیت «آدامس‌خوانی» ۴۰هزار تومان در نظر گرفته شده است البته برای افرادی که خارج از ظرفیت به تماشای این نمایش می‌نشینند، بلیت ۳۵ هزار تومانی ارائه می‌شود. از بلیت‌های عادی این اجرا تا روز دوشنبه، چهارم مردادماه، چیزی باقی نمانده است و در این مدت، تنها بلیت‌های خارج از ظرفیت این اثر قابل خریداری هستند اما هنوز امکان تهیه بلیت سه‌شنبه؛ پنجم مردادماه وجود دارد.

نمایش «پرتقال‌های کال» نوشته سینا آذین و با کارگردانی صابر ابر که از روز نهم تیرماه اجراهای خود در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی را آغاز کرده است نیز پنج‌شنبه، هفتم مردادماه آخرین اجرای خود را تجربه می‌کند. این نمایش 90 دقیقه‌ای، ساعت 19:15 روی صحنه می‌رود و مرضیه بدرقه، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، سعید چنگیزیان، لیلی رشیدی، الهام کردا، مهدی کوشکی و بهاره مصدقیان در آن بازی می‌کنند. بلیت «پرتقال‌های کال» در شرایط عادی، ۳۵ هزار تومان است اما در صورت پر شدن ظرفیت این سالن، بلیت‌های خارج از ظرفیت به قیمت ۳۰هزار تومان به مخاطبان ارائه می‌شود. البته گروه اجرایی نمایش، برای دانشجویان شرایط خاصی را در نظر گرفته‌اند و این نمایش امروز، شنبه دوم مردادماه با 10 هزار تومان تخفیف برای دانشجویان در دو نوبت، 17 و 19:15 اجرا می‌شود.

«یادم تو را فراموش» نوشته پوریا کاکاوند و با کارگردانی ژاله صامتی نیز از نهم تیرماه در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی روی صحنه رفته است و این اثر نیز هفتم مردادماه به اجرای خود پایان می‌دهد. این نمایش نیز روز شنبه؛ دوم مردادماه در یک نوبت، ساعت 21:30 اجرا می‌شود. پژمان جمشیدی، فاطمه گودرزی، ژاله صامتی و ایرج سنجری بازیگران این نمایش هستند. بهای بلیت «یادم تو را فراموش» ۳۰‌هزار تومان است اما تخفیفی از روز پنج‌شنبه 31 تیرماه تا دوشنبه چهارم مردادماه برای مخاطبان در نظر گرفته شده است و بلیت این اثر به قیمت 24 هزار تومان ارائه می‌شود؛ همچنین برای دانشجویان نیز تخفیف 33 درصدی در نظر گرفته شده و آنها می‌توانند به‌صورت حضوری بلیت «یادم تو را فراموش» را با قیمت 20 هزار تومان تهیه کنند.

 دیباچه- برنامه سالن‌های دولتی (3)

سالن استاد انتظامی به دو اجرا بسنده کرد

با پایان یافتن سه نمایشی که در سالن استاد انتظامی روی صحنه بوده‌اند، این سالن میزبان دو نمایش شده است

نمایش « داستان عامه پسند (Pulp fiction)» نوشته نیل سایمون و با کارگردانی سیدمهدی احمدپناه؛ از روز جمعه، یکم تیرماه ساعت 19، اجراهای خود را در این سالن آغاز کرده است و به مدت سه‌هفته؛ تا رزو 22 مردادماه در این سالن باقی می‌ماند. مدت زمان اجرای این نمایش، 60 دقیقه است و مژده دایی، محمدرضا آبانگاه، آزاده عبدالهی، محمد طیب‌طاهر، نکیسا نعمت‌نژاد، کوشیار کرمی، شفق شکری، علیرضا زارع‌پرست، وحید حبیبیان و محمد بهمن‌زاده در این اثر بازی می‌کنند. امیرشهاب رضویان نیز تهیه‌کننده این نمایش است. بهای بلیت این اثر، ۱۵هزار تومان تعیین شده است اما بلیت این نمایش تا روز سه‌شنبه؛ پنجم مردادماه با تخفیف و به قیمت 10 هزار تومان ارائه می‌شود.

اما از همین روز؛ یعنی یکم مردادماه، نمایش دیگری نیز اجراهای خود را در سالن استاد انتظامی آغاز کرده است. «جهان انزوا» نوشته نائومی والاس، با ترجمه رکسانا مهرافزون و به کارگردانی رضا کوچک‌زاده از یکم لغایت بیست‌ودوم مردادماه ساعت 21 و به مدت 60 دقیقه در این سالن روی صحنه می‌رود. امیر محمدی، محسن خدری در این نمایش بازی می‌کنند. بهای بلیت «جهان انزوا» نیز ۱۵ هزار تومان است اما گروه اجرایی تخفیف‌هایی را برای مخاطبان در نظر گرفته‌اند. این نمایش در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه؛ سوم و چهارم مردادماه با قیمت 10هزار و پانصد تومان ارائه می‌شود و پس از آن؛ در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه؛ پنجم، ششم و هفتم مرداد، بلیت 12 هزار تومانی به مخاطبان ارائه می‌شود.

 دیباچه- برنامه سالن‌های دولتی (4)

سالن اصلی تالار مولوی دو اجرائه شد

تالار مولوی که مکان اختصاصی تئاتر دانشگاهی محسوب می‌شود، با سه نمایش میزبان مخاطبان تئاتر است.

سالن اصلی تالار مولوی از روز 29 تیرماه ساعت 18، میزبان نمایش «الجزایر» اثر میلاد فرج‌زاده شده است. این نمایش برداشتی آزاد از رمان «خوشـبخت مُردن» اثر آلبر کامو است و در مدت زمان 50 دقیقه اجرا می‌شود. این نمایش که اثر برگزیده نخستین جشنواره تئاتر دانشگاهی باران بوده است، تا 22 مردادماه میزبان این نمایش خواهد بود. بهراد سلاح‌ورزی، مهین فاطمی، امین صارمی، مونا کرمی، غزل میرزایی، محمدحسین سپنج و میلاد فرج‌زاده بازیگران این اثر هستند. بلیت این نمایش با قیمت 20 هزار تومان ارائه می‌شود اما با کارت دانشجویی و در تمام روزهای هفته، این اثر با 50 درصد تخفیف میزبان دانشجویان می‌شود.

اما از روز یک‌شنبه؛ سوم مردادماه ساعت 20:30 سالن اصلی تالار مولوی میزبان نمایشی جدید به نام «ماشینیست» اثر مهدی مشهدی‌کاظمی می‌شود که این اثر نیز تا 22 مردادماه در این سالن اجرا می‌شود. البته نغمه قدیمی و ماهانا نریمانی، این نمایشنامه را بازنویسی کرده‌اند. پویان یحیی‌پور، ماهانا نریمانی، مهدی مشهدی‌کاظمی، آرش اشاداد، حسام‌الدین آریان‌فر، ایمان ده‌یادگاری و امیرحسین میرفندرسكی بازیگران این نمایش 60 دقیقه‌ای هستند. بلیت این نمایش نیز 20 هزار تومان است

اما از روز جمعه؛ یکم مردادماه ساعت 19:30 نمایش «فردا» اثر امین اسفندیار در سالن کوچک تالار مولوی جایگزین «ساخته‌گی» شده است و تا ۲۱ مردادماه در این سالن به اجراهای خود ادامه می‌دهد. ایمان صیادبرهانی و سعید زارعی در این نمایش ۵۵ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. برای «فردا» بلیت‌های ۲۰هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

تالار ناصرخسرو با یک نمایش بازگشت

تالار ناصرخسرو، دیگر تالار تخصصی تئاتر دانشگاهی که از چهارم تیرماه اجرای جدید را آغاز نکرده بود، پس از بیش از یک ماه؛ از سه‌شنبه پنجم مردادماه ساعت 20 با نمایش «تعلیق در اعماق آتلانتیک» اثر صادق وفایی، میزبان مخاطبان می‌شود. این اثر تا 21 مردادماه در این تالار روی صحنه خواهد بود. علیرضا سید، امیر جوشقانی، رسول حسن‌پور، محسن خورشیدی، جلال محبی، فرشاد حسن‌پور و صادق وفایی در این نمایش 65 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. «تعلیق در اعماق آتلانتیک» با بلیت 15 هزار تومان به مخاطبان ارائه می‌شود اما دانشجویان می‌توانند بلیت این اثر را با هفت‌هزار و پانصد تومان تهیه کنند.

«خرمهره» نغییریافته در خانه نمایش

نمایش «خرمهره» نوشته فرهاد نقدعلی و با کارگردانی محسن قصابیان از ۲۷ تیرماه ساعت 20 اجراهای خود را در خانه نمایش اداره تئاتر آغاز کرده است و تا ۲۲ مردادماه در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه باقی می‌ماند. محسن قصابیان، پژمان عبدی، میلاد آرین و بنیامین صیادی‌نیا در این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. «خرمهره» با کارگردانی محسن قصابیان از 27 اردیبهشت لغایت دوم تیرماه سال 94 در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا شده بود و در آن اجرا، محسن قصابیان، پژمان عبدی و پویا نوروزی بازی می‌کردند و با تغییراتی دوباره اجرا می‌شود. بلیت «خرمهره» ۱۲هزار تومان است.

دیباچه- برنامه سالن‌های دولتی (5) 

مصدق و تجربه نو

تالار وحدت از یک‌شنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۱۸، به مدت یک ماه میزبان نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» اثر اصغر خلیلی شده است. این اثر کاری از گروه تئاتر «تجربه نو» است فرهاد آئیش، رویا میرعلمی، ایرج راد، رضا بهبودی، خسرو احمدی، مریم امینی و . . . در این نمایش ۱۰۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. محمدرضا منصوری نیز علاوه‌بر اجرای موسیقی زنده این نمایش و خوانندگی، تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده گرفته است. برای «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» بلیت‌هایی با قیمت‌های ۲۵، ۳۰، ۳۵ و ۴۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حافظ با «مستاجر» به استقبال جشنواره تئاتر عروسکی رفت

تالار حافظ در هفته پیش‌رو میزبان دو نمایش است.

این تالار از ۲۱ تیرماه میزبان نمایش عروسکی «مستاجر» اثر ستاره امینیان شده است. امینیان نمایشنامه «مستاجر» را بر اساس رمانی به همین نام اثر رولان توپور نوشته است، این نمایش ۷۵ دقیقه‌ای تا ۱۸ مردادماه ساعت ۲۱ به اجراهای خود ادامه می‌دهد. در این نمایش مرتضی اسماعیل کاشی، افشین غفاریان، سارا علیا، منا شریفی، سمیرا طلوعی، برنا اعتمادی، سعید اویسی و رحیم نوروزی بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش ۳۰هزار تومان تعیین شده است.

دیگر نمایش این تالار، نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» نوشته وودی الن، با ترجمه محمدرضا اوزار و کارگردانی داود بنی‌اردلان از روز سه‌شنبه؛ ۲۲ تیرماه اجرای خود را آغاز می‌کند و تا روز دهم مردادماه روی صحنه باقی می‌ماند. برای اجرای این نمایش، ساعت ۱۹ در نظر گرفته شده است و مدت زمان اجرای آن نیز ۷۵ دقیقه است. امیرمهدی ژوله، الناز حبیبی، پژمان جمشیدی، بهاره رهنما و آندریا نوشاد در این نمایش بازی می‌کنند. بلیت نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» نیز همچون «مستاجر» ۳۰ هزار تومان است. البته بلیت‌های روز یک‌شنبه، سوم مردادماه این نمایش به اتمام رسیده‌اند.

 دیباچه- برنامه سالن‌های دولتی (6)

برج آزادی دوباره به تئاتر روی خوش نشان داد

برج آزادی پس از وقفه‌ای طولانی، از یک‌شنبه، سوم مردادماه ساعت 20:30 میزبان یک نمایش می‌شود و برای این منظور، نمایشی به زبان فارسی و آذری به نام «آپاردی سئللر سارانی» اثر ایرج افشاری‌اصل انتخاب کرده است. این اثر تا 27 مردادماه روی صحنه باقی می‌ماند. در این نمایش دو ساعته، آتش تقی‌پور، فاطمه شکری، علی یازرلو، سیاوش جامع، بهار محمودزاده، علی نکته‌سنج، امید سعیدپور، میثم محب‌الهی، فرشید ابوالحسن‌زاده، جلال تبریزی، محمد یوسفی و عاشیق سیروس مهدی‌پور هنرنمایی می‌کنند. داستان «آپاردی سئللر سارانی» در مورد نمایشنامه‌نویسی است که در حال نوشتن نمایشی بر اساس داستان فولکلور آذری «سارای» است و از زبان یک عاشیق روایت می‌شود و در طول نمایش اشعار فولکلور و فرهنگ شفاهی آذربایجان به فراخور صحنه‌ها استفاده ‌می‌شود. بلیت این اثر، 30 هزار تومان است.

«بچه تابستان» محراب را ترک می‌کند

تالار محراب با دو سالن اصلی و کوچک خود، در این هفته با سه اثر نمایشی پذیرای مخاطبان می‌شود

از جمعه؛ ۲۵ تیرماه ساعت ۱۸، اجرای نمایش «سوگواری قبل از مصیبت» اثر کهبد تاراج اجرای خود را در سالن اصلی تالار محراب آغاز کرده است. این اثر تا چهارشنبه؛ ۲۰ مردادماه در این سالن روی صحنه خواهد بود. امیر عدل‌پرور، فهمیه معین، بهداد بلیغ‌فر، شکیلا سماواتی، نسیم ناصرزارع، حمید ملاحسینی، احسان مجیدی و آنالی شکوری، بازیگران این نمایش ۷۵ دقیقه‌ای هستند. قیمت بلیت این نمایش ۲۰هزار تومان است.

از ۲۰ تیرماه، نمایش «بچه تابستان» نوشته حسن حامد و با کارگردانی دریا نظری اجراهای خود را در سالن کوچک تالار محراب آغاز کرده است. این نمایش ۴۵ دقیقه‌ای هفته پایانی اجرای خود را تجربه می‌کند و تا سه‌شنبه پنجم مردادماه ساعت ۱۹ در این سالن اجرا می‌شود. البته بلیت‌های این اثر نمایشی در روز یک‌شنبه ۲۷ تیرماه به طور کامل به فروش رفته است. مهدی شیخوند و آرمان مرادی در این اثر بازی می‌کنند و بهای بلیت این نمایش 10 هزار تومان است.

البته سالن کوچک تالار محراب از یک‌شنبه ۲۷ تیرماه، ساعت ۲۰ میزبان نمایش «کافیه فقط چند لحظه فکر کنی . . . !» نوشته امیر لشکری و با کارگردانی نسیم تاجی نیز شده است. این نمایش ۴۰ دقیقه‌ای تا بیستم مردادماه ساعت ۱۹ در این سالن اجرا می‌شود. هادی شیرمحمدی و سمیرا سلیمی در این اثر بازی می‌کنند و بهای بلیت این نمایش ۱۲ هزار تومان است.

 دیباچه- برنامه سالن‌های دولتی (7)

شش اجرا از «شیش و بش» باقی مانده است

نمایش «شیش و بش» نوشته محمد چرمشیر و با کارگردانی سیدجواد روشن از روز پنج‌شنبه نهم تیرماه ساعت ۱۹ به سنگلج آمده است. این اثر با وجود اینکه در بحث جذب مخاطب موفق عمل کرده است، هفته پایانی اجرای خود را تجربه می‌کند و تنها تا روز جمعه؛ هشتم مردادماه در این سالن باقی می‌ماند. مدت زمان اجرای این نمایش ۹۰ دقیقه است و مهسا ایرج‌پور، علی باروتی، صدف بختیاری، امیرعباس حسینی، مهدی ذاکرحسینی، محسن زرآبادی، مرتضی شاه‌کرم، حسین شفیعی، الهه شه‌پرست، مرضیه صدرایی، کامبیز طلایی، بهرنگ فرهنگ‌دوست و وحید نفر در آن بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش ۱۵ هزار تومان است.

حوزه هنری و دو نمایش

حوزه هنری در دو سالن «مهر» و «ماه» دو نمایش را به مخاطبان ارائه می‌کند

تماشاخانه مهر، از روز پنج‌شنبه؛ ۲۴ تیرماه میزبان نمایش «چهل گیس و حسن کچل» نوشته ساغر خواجه‌امیری و با کارگردانی پوران مرادی‌مزرعه‌نو شده است. این نمایش تا ۲۰ مردادماه ساعت 19:30 روی صحنه باقی می‌ماند. حسین پورکریمی، فاطمه امینی، فرانک جلیلی و امیر بنی‌جمالی در این نمایش بازی می‌کنند. مشاور و مجری طرح این نمایش، امیر کربلایی‌زاده است. بهای بلیت این اثر ۱۵هزار تومان است.

اما تماشاخانه ماه از روز سه‌شنبه، 29 تیرماه ساعت 19:30 به مدت یک ماه با نمایش «بهشت با طعم چای تلخ» اثر خسرو امیری میزبان مخاطبان تئاتر شده است. در این نمایش 45 دقیقه‌ای، علی رجایی، کوروش شاهونه و بهار ارجمند بازی می‌کنند. بلیت این نمایش 15 هزار تومان است اما دانشجویان به صورت حضوری و با ارایه کارت دانشجویی می‌توانند بلیت این اثر را با قیمت هفت‌هزار و پانصد تومان تهیه کنند.

 دیباچه- برنامه سالن‌های دولتی (8)

کانون با بوستان میزبان کودکان و نوجوانان است

از روز سه‌شنبه؛ ۲۹ تیرماه ساعت 19:30، نمایش «ماه پیشونی» اثر مریم کاظمی به سالن بوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است. مریم کاظمی، سیدجواد زیتونی، نسیم امیرخسرو، هایده حسین‌زاده، میلاد رمضانی (ورجاوند)، عرفان میدانلو، فاطمه خدابنده‌لو، حسام کلانتری، پریسا فلاح‌زاده، نازنین صفا، مسعود پورجمشید، زهرا روشن‌ضمیر، سمیه بیگی، مهراد زمانی، شیوا شریعت‌زاده و نینا فرشادی گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند. بهای بلیت این اجرا، هشت‌هزار تومان استو فعلا بلیت‌فروشی این نمایش برای روزهای سوم، چهارم و پنجم مردادماه باز شده است.

جنس تالار هنر جور است

تالار هنر این روزها میزبان یک تئاتر کودک و یک تئاتر نوجوان است.

این تالار از نهم تیرماه میزبان نمایش «لاکی» نوشته امیر مشهدی‌عباس و به کارگردانی آناهیتا غنی‌زاده شده است، این اثر که مختص مخاطب کودک است، تا دهم مردادماه ساعت 18:30 به اجراهای خود ادامه می‌دهد. در این نمایش آرش صادقیان‌حقیقی، آزاده نوری، ملیحه مقیمی‌اسفندآبادی، عطا مقیمی و سمیرا مهدوی بازی می‌کنند. بلیت این نمایش با قیمت‌های هفت‌هزار، ۱۰هزار و پانصد و ۱۴ هزار تومان است.

دیگر نمایش ارائه شده در تالار هنر که اثری مختص مخاطب نوجوان محسوب می‌شود، نمایش «پدر یک دقیقه‌ای» اثر رضا فیاضی است که از روز یک‌شنبه؛ ۱۳ تیرماه اجراهای خود را آغاز کرده است و تا روز ۱۳ مردادماه روی صحنه باقی می‌ماند. زمان اجرای این نمایش، ساعت ۲۰ است. حامد زحمت‌کش، آنالی شکوری، سید امیرعلی رادمنش، یاسمن‌سادات رادمنش و رضا فیاضی در این نمایش بازی می‌کنند. بلیت نمایش «پدر یک دقیقه‌ای» نیز با قیمت‌های هفت‌هزار، ۱۰هزار و پانصد و ۱۴ هزار تومان است.

عروسک‌های بازیافتی در ابن‌سینا

نمایش «قصه‌های من و تو و رستم و شاهنامه» نوشته حسن باستانی و با کارگردانی مریم معترف اجراهای خود را از روز یک‌شنبه ۲۰ تیرماه ساعت 19:30در فرهنگسرای ابن‌سینا آغاز کرده است. این نمایش عروسکی ۷۵ دقیقه‌ای تا یک‌شنبه ۳۱ مردادماه در این سالن به کار خود ادامه می‌دهد. این نمایش ویژه مخاطب کودک روی صحنه می‌رود. ناصر آویژه، حسین مزینانی و مونا شمس‌الدینی بازیگران این نمایش هستند. بهای بلیت‌های این نمایش، ۱۰ و ۱۵هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 دیباچه- برنامه سالن‌های دولتی (9)

«دزد قصه‌ها» رفت، «پلنگ خیال‌باف» آمد

فرهنگسرای نیاوران در این هفته میزبان سه نمایش است.

نمایش عروسکی کودک «دزد قصه‌ها» اثر عباس قاصدزاده به اجرای خود در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران پایان داد تا نمایش موزیکال «پلنگ خیال‌باف» نوشته مجتبی خمسه و با کارگردانی سحر پورفرج جایگزین آن شود. این اثر که برای مخاطب کودک آماده شده است، از یک‌شنبه سوم مردادماه ساعت 17 به سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران می‌آید و تا پنجم شهریورماه به اجرای خود ادامه می‌دهد. این اثر روزهای شنبه اجرا می‌شود و روز تعطیل آن، سه‌شنبه است. مجتبی خمسه، نیما فاضلی و محمد روستا در این نمایش ۵۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. بهای این اثر، 12 هزار تومان است.

همچنین از روز یک‌شنبه؛ سوم مردادماه ساعت 19:30 نمایشی دیگر به نام «بیتل‌ها» نوشته محمد چرم‌شیر و با کارگردانی نینا نفیسی می‌شود. این اثر تا پایان مردادماه میزبان مخاطبان خواهد بود. البته ساعت اجرای این اثر در روزهای سه‌شنبه تغییر می‌کند و در این روز «بیتل‌ها» ساعت 21 روی صحنه می‌رود. هاله گرجی، شهزاد وجدانی، شکوفه هاشمیان و تبسم هاشمی در این نمایش یک ساعته بازی می‌کنند. بلیت این اثر 25 هزار تومان تعیین شده است.

سومین برنامه فرنگسرای نیاوران، اجرای نمایش «دختران سرزمین خورشید» با طراحی ساناز درویش‌زاده است که پنج‌شنبه هفتم مردادماه ساعت 15:00 ویژه بانوان اجرا می‌شود. این اثر به حرکات نمایشی دختران «سرزمین خورشید» با اجرای گروه «مهرگان» است. این نمایش تلفیقی از حرکات ژیمناستیک با حرکات فولکلور است. برای این برنامه، بلیت 50 هزار تومانی در نظر گرفته شده است و تا کنون حدود 80 درصد بلیت‌های این نمایش به فروش رفته است.

کودکان اوتیسم در فرهنگسرای سرو ماندگار شدند

فرهنگسرای سرو به رسم مالوف؛ امروز؛ شنبه دوم مردادماه ساعت 19 باز هم به نفع کودکان مبتلا به اوتیسم نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌کند. این‌بار نمایشنامه «شوراب و هشو» نوشته شهرام کرمی برای این منظور انتخاب شده است. این برنامه با کارگردانی حمیدرضا حاجی‌ملاحسینی به مدت یک ساعت اجرا می‌شود. بهای بلیت این برنامه ۱۰هزار تومان است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار