شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۸۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
حضور حجت‌الله ایوبی در دفتر انجمن سینمای جوانان سنندج و دیدار با فیلم‌سازان، مدرسان و هنرجویان:
دیباچه: حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی روز گذشته 27 تیرماه از انجمن سینمای جوانان سنندج بازدید کرد.

به گزارش دیباچه، روز گذشته 27 تیرماه حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و جواد صباغ مدیرکل بودجه سازمان سینمایی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه سینمایی بین استانداری و سازمان سینمایی وارد سنندج شدند. پس از بررسی مفاد این تفاهم‌نامه در نشست جداگانه‌ای با دکتر حسین فیروزی معاون توسعه نیروی انسانی استانداری و بهرام نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری در خصوص سیاست‌های سازمان سینمایی در خصوص توجه به استان‌ها و دفاتر سینمای جوانان کشور بحث و تبادل‌نظر شد.

در همین راستا حجت‌الله ایوبی بعدازظهر دیروز از دفتر انجمن سینمای جوانان سنندج بازدید کرد و با هنرجویان و مدرسان به گفتگو نشست. در این جلسه ثنایی مدیر انجمن سینمای جوانان استان کردستان، دکتر جلال نصیری، مدرس و عضو شورای تولید، هیوا صوفیه نماینده دست‌اندرکاران سینمای خانگی، بختیار لحیمی مدیر شرکت تجهیزات سینمایی و مدرس انجمن، فاتح باد پروا مدیر سینمایی کردستان مریوان و حیدر مرادی مدیر پردیس سینمایی بهمن حضور داشتند. همچنین در جریان این جلسه از محمد الله مرادی یکی از فرماندهان سپاه هم‌رزم حاج احمد متوسلیان به بهانه اکران فیلم «ایستاده در غبار» تقدیر شد.

دیباچه-حجت الله ایوبی


سپس رئیس سازمان سینمایی طی سخنانی در مورد تأثیرگذاری عباس کیارستمی در سینمای ایران و جهان گفت، کیارستمی به ما نوید داد که با تفکر می‌توان در مقابل سینمای هالیوود ایستادگی کرد. وی در ادامه خطاب به فیلم‌سازان حاضر در نشست گفت از تمام وجودم به شما باور و اعتقاددارم.

ایوبی نماد سینمای ایران را هنروتجربه دانست و گفت اکران فیلم‌های کودک و نوجوان نیز به‌زودی آغاز خواهد شد. وی در مورد مدرسه ملی سینما گفت این مدرسه نیروی انسانی متخصص سینمای ایران را تربیت می‌کند و سعی شده است در پذیرش آن جوانان سراسر کشور حضور داشته باشند.

ایوبی در ادامه سخنان خود گفت VOD یک انقلاب در سامانه نمایش درخواستی است و بازار بسیار بزرگی از تصویر برای مستندسازان فراهم می‌کند، ۴۰۰ فیلم در VOD قابل‌دیدن است و این امکان را می‌دهد که هرکس در خانه‌اش فیلم موردعلاقه‌اش را ببیند.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه افزود انجمن سینمای جوانان ایران ازنظر بودجه، تجهیزات و تولید با مشکلاتی روبه‌رو بوده ولی علیرغم همه این‌ها بسیاری از فیلم‌سازان تراز اول کشور از دل همین انجمن بیرون آمده‌اند. وی گفت امسال بودجه سینمای جوانان ایران سه برابر شده، بودجه بسیار خوبی برای انجمن دیدیم که استان‌ها بیشترین سهم را در آن دارند. مشکل تجهیزات انجمن را به‌سرعت حل می‌کنیم. در بخش تولید هم حداکثر تلاش را خواهیم کرد.

ایوبی خطاب استاندار: مزیت ایرانی‌ها فرهنگ و هنر و سینماست، فرهنگ را به‌عنوان اولویت آخر نبینند.

وی خطاب به فیلم‌سازان گفت امیدوارم به‌عنوان مدعی سینمای ایران و کردهای جهان باشید. وی گفت امسال جشنواره منطقه‌ای ژیار برگزار خواهد شد و مقدمات برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کردی نیز فراهم می‌شود و شورایی را برای برگزاری آن انتخاب می‌کنیم. جشنواره فیلم بین‌المللی کردی باید درخور کردهای پرآوازه ایران باشد.

وی در خاتمه گفت مزیت ایرانی‌ها فرهنگ و هنر و سینماست و از استانداران خواست فرهنگ را به‌عنوان اولویت آخر نبینند.

در خاتمه این نشست از پوسترهای دهمین جشنواره منطقه‌ای ژیار و اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کردی رونمایی کرد.

شب گذشته همچنین رئیس سازمان سینمایی از فریدون ملک محمد نژاد اولین مدیر انجمن سینمای جوانان سنندج و پیشکسوت سینما در استان در منزل مسکونی وی دیدن کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار