جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
در سالن‌های دولتی تئاتر تهران در هفته پایانی تیرماه چه خبر است؟
دیباچه: در هفته پیش‌رو شاهد سولد آوت شدن نمایش‌ها در مجموعه تئاتر شهر، ایرانشهر و حتی خانه نمایش اداره تئاتر هستیم

به گزارش خبرنگار تئاتر دیباچه؛ در این گزارش به رسم مالوف نمایش‌هایی که از روز شنبه 26 تیر لغایت جمعه یکم مردادماه در سالن‌های دولتی تئاتر تهران روی صحنه هستند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

دیباچه تئاترهای سالن دولتی (0)

درخشش نمایش‌های حاضر در تئاتر شهر در جذب مخاطب

 مجموعه تئاتر شهر در هقته پایانی تیرماه با سه سالن، میزبان پنج نمایش، یک کارگاه و یک نشست می‌شود. سالن اصلی که تا 23 تیرماه میزبان نمایش «مجلس ضربت زدن» نوشته بهرام بیضایی و با کارگردانی محمد رحمانیان بود، در این هفته اجرایی ندارد و دوباره از روز سوم مردادماه با نمایش «سه خواهر و دیگران» اثر حمید امجد میزبان مخاطبان می‌شود.

سالن چهارسو: این تالار، از سه‌شنبه ۲۲ تیرماه میزبان نمایش «سفر به نهایت دور» اثر محمد میرعلی‌اکبری شده است. این نمایش ساعت ۲۰ به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود.

«سفر به نهایت دور» کاری از گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان» است و خسرو شهراز، مجید آقاکریمی، آرش فلاحت‌پیشه، محمدرضا مالکی، مسیح کاظمی، مهدی نصرتی، بهناز نادری، کامبیز منصف، لادن نازی، حمید خوش‌نویس و سحر حق‌شناس در آن بازی می‌کنند. قیمت بلیت این نمایش ۲۵هزار تومان در نظر گرفته شده است. ظرفیت این نمایش تا روز دوشنبه، 28 تیرماه پر شده است.

سالن سایه: این سالن در هفته پیش‌رو میزبان دو نمایش است

این سالن که از روز ۲۷ خردادماه میزبان نمایش «روزهاى بى‌باران»، اثر امین بهروزى شده بود،ز روز یک‌شنبه، 27 لغایت روز سه‌شنبه، ۲۹ تیرماه در دو نوبت؛ ۱۹ و 20:30 روی صحنه می‌رود.

نمایش «روزهای بی باران» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی با بازی وحید آقا پور، سجاد افشاریان، نازنین احمدی، سوگل خلیق به مدت ۶۵ دقیقه در تالار سایه میزبان دوستداران تئاتر است. برای این نمایش دو نوع بلیت فروخته می‌شود؛ بهای بلیت «روزهای بی‌باران» 20هزار تومان است اما برای افرادی که تصمیم دارند از بلیت‌های خارج از ظرفیت این نمایش استفاده کنند، بلیت 15هزار تومانی در نظر گرفته شده است. بلیت‌های عادی این اثر تا روز دوشنبه؛ 28 تیرماه سولد اوت شده است و بلیت سه اجرای پایانی نمایش نیز در شرف اتمام هستند

اما از روز جمعه، یکم مردادماه ساعت 19:30 نمایش دیگری به نام «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» که برداشتی آزاد از رمان مشهور «مسخ» اثر کافکا و ترجمه صادق هدایت است و توسط مشترک نادر برهانی‌مرند و فرهاد امینی نوشته شده است، با کارگردانی آزاده انصاری به سالن سایه می‌آید و تا روز جمعه؛ 29 مرداماه در این سالن روی صحنه باقی می‌ماند. در این نمایش عروسکی فرزین محدث، فرزانه عاقلی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، مجتبی پیرزاده، مونا عباسی و مینووش رحیمیان بازی می‌کنند و سهیلا باجلان؛ طراح ماسک و عروسک «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» است. برای «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» بلیت 20هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

تالار قشقایی: پنجمین پروژه مرکز مطالعات قشقایی به گروه تئاتر «تازه» اختصاص دارد و در قالب پروژه «هملت؛ شکسپیر» از روز دوشنبه 28 تیرماه با چهار برنامه شامل کارگاه، نشست و اجرای تئاتر برگزار می‌شود و این پروژه تا 14 مردادماه ادامه می‌یابد. این پروژه روزانه از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و ساعت 22 به پایان می‌رسد.

نخستین نمایشی که در قالب پروژه «هملت؛ شکسپیر» روی صحنه می‌رود، نمایش «هم؛لت» است که از دوشنبه؛ 28 تیر لغایت 14 مردادماه ساعت 19 در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی اجرا می‌شود. چهار کارگردان با تمرکز روی شکسپیر، صحنه‌هایی از نمایشنامه هملت را به صورت جداگانه تمرین و آماده کرده‌اند و در نهایت به شکل یک اجرای واحد روی صحنه می‌رود که این کارگردان‌ها به ترتیب اجرا، مجتبی کریمی، سیاوش قائدی، آرمین جوان و بهروز سالمی هستند.

بازیگران «هم؛لت» به ترتیب اجرا، فرزانه میدانی، آیدین بهاری، آرمان حسینی، کیوان ساکت‌اف، ایلناز شعبانی، امیر احمد قزوینی، محمد رضا علی اکبری، ساناز پوردشتی، آرمان حسینی، ساجده حمیدی، امیر خلیلی، مریم رخشی، محمدمهدی رفیعی، بهار زندی، نیکا زندی، آیدا صدری، شیرین صفایی، ایمان عنایتی، میثم غنی زاده، حمیده گل محمدی، آزاده موحد بشیری، رضا نعمتیان و مریم نقیبی هستند. بهای بلیت این نمایش، 20هزار تومان است.

دومین نمایشی که در قالب این پروژه روی صحنه می‌رود، نمایش «پرده سوم؛ صحنه چهارم» با طراحی و کارگردانی مشترک یوسف باپیری و اشکان خیل‌نژاد است. این نمایش نیز از ۲۸ تير لغایت ۱۴ مردادماه روی صحنه می‌رود اما ساعت اجرای این اثر، ۲۱:۱۵ است و به مدت 50 دقیقه اجرا می‌شود. این نمایش با نگاهی به پرده سوم، صحنه چهارم نمایشنامه «هملت» که در آن هملت به دیدن مادرش در اتاق خواب وی می‌رود و با او درباره اتفاقاتی که افتاده و تصوری که نسبت به وی دارد، صحبت می‌کند، نوشته شده و اجرا می‌شود. در این اثر، ستاره پسیانی و هوتن شکیبا بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش نیز 20هزار تومان در نظر گرفته شده است

اما گروه تئاتر تازه، کارگاه «هملت؛ میزانسن رنگ‌ها» را با حضور سعید بهنام برپا می‌کند. این کارگاه با تمرکز بر روی متن «هملت» شکسپیر به عنوان محور نمایشی و «تئاتر تصویری» به عنوان شیوه اجرایی و به قصد تولید تئاتر برگزار می‌شود و ماحصل این دوره با حضور هنرجویانی که در آن شرکت می‌کنند، نمایشی است که شهریورماه در یکی از سالن‌های نمایش به صحنه می‌رود. این کارگاه نیز از 28 تیر لغایت 14 مردادماه از ساعت 9 صبح و به مدت چهار ساعت در سالن قشقایی برگزار می‌شود و هزینه آن برای مخاطبان، 300 هزار تومان است.

همچنین قرار است یک سلسله نشست با عنوان «هملت؛ سالاد فصل» به یاد استاد رادی و در مورد «هملت» در فاصله میان دو اجرای تئاتر سالن قشقایی برگزار شود. در این نشست‌ها از زوایا و ابعاد مختلف به نمایشنامه هملت در ایران نگاه می‌شود. قرار است در این جلسات، فیلم‌هایی از اجراهایی که در این زمینه شکل گرفته، همچون فیلم‌تئاترهای «هملت به روایت بایرام» اثر حمید پورآذری، «هملت» به کارگردانی رضا گوران و «هملت شاهزاده اندوه» با کارگردانی محمد عاقبتی پخش و مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین بررسی در مورد کتاب «هملت، مونالیزای ادبیات» با ترجمه مهدی امیرخانلو نیز در این نشست‌ها انچام می‌گیرد.

دیباچه- آمار تئاتر (1)

ستارگان هنوز مهمان استاد ناظرزاده و استاد سمندریان هستند

«آدامس‌خوانی» سه اجرائه شد

سالن استاد سمندریان از روز جمعه، ۲۵ تیرماه به اجرای نمایش «آدامس‌خوانی» اثر محمد رحمانیان اختصاص یافته است. این نمایش از شنبه، 26 لغایت چهارشنبه 30 تیرماه در دو نوبت؛ ساعت 19:30 و 21:30 اجرا می‌شود اما در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته یک نوبت اجرای دیگر نیز به ان نمایش اختصاص می‌یابد و «آدامس‌خوانی» ساعت 17:30، 19:30 و 21:30 رو صحنه می‌رود. اجرای این نمایش تا روز سوم مردادماه ادامه خواهد یافت.

نمایشنامه «آدامس‌خوانی» نوشته محمد رحمانیان است و خود او کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد. مهتاب نصیرپور، هومن برق‌نورد، حبیب رضایی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، بهنوش طباطبایی، سها سناجو و پرستو رحمانیان در این اثر بازی می‌کنند.

این اثر با نام اجرانگاری «آدامس خوانی» از ۲۵ دی لغایت ۵ بهمن‌ماه سال 94 در گالری آریانا اجرا شده بود. این اجرا نسبت به اجرای قدیمی «آدامس‌خوانی» دو تغییر دارد. هومن برق‌نورد و سینا رازانی، جایگزین افشین هاشمی و میلاد حمیدی شده‌اند. موسیقی این نمایش بر عهده امیر عظیمی است که به همراه علی معتمدی، سردار سرمست، مهرداد علیزاده، امیر مغانی و امیرحسین حسنی گروه نوازندگان اثر را تشکیل می‌دهند. نوشین تهرانی، سحر روزبهانی، الهه اصغری، سانیا سالاری، آلاله زارع طلب، زهرا جولایی، نیوشا مهدوی و محیا بیاتی نیز هم‌خوانان این اثر هستند. بهای بلیت «آدامس‌خوانی» ۴۰هزار تومان در نظر گرفته شده است البته برای افرادی که خارج از ظرفیت به تماشای این نمایش می‌نشینند، بلیت 35 هزار تومانی ارائه می‌شود. از بلیت‌های عادی این اجرا تا روز چهارشنبه سی‌ام تیرماه چیزی باقی نمانده است و در این مدت، تنها بلیت‌های خارج از ظرفیت این اثر قابل خریداری هستند.

نمایش «پرتقال‌های کال» نوشته سینا آذین و با کارگردانی صابر ابر که از روز نهم تیرماه اجراهای خود در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی را آغاز کرده است، تا هفتم مردادماه ساعت 19:15 روی صحنه می‌رود. مدت زمان اجرای این نمایش ۹۰ دقیقه است و مرضیه بدرقه، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، سعید چنگیزیان، لیلی رشیدی، الهام کردا، مهدی کوشکی و بهاره مصدقیان در آن بازی می‌کنند. بلیت «پرتقال‌های کال» در شرایط عادی، ۳۵ هزار تومان است اما در صورت پر شدن ظرفیت این سالن، بلیت‌های خارج از ظرفیت به قیمت 30هزار تومان به مخاطبان ارائه می‌شود.

سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی از نهم تیرماه میزبان نمایشی دیگر به نام «یادم تو را فراموش» نوشته پوریا کاکاوند و با کارگردانی ژاله صامتی شده است. این نمایش تا روز شنبه، نهم مردادماه ساعت 21:30 و به مدت ۸۰ دقیقه میزبان مخاطبان خواهد بود. پژمان جمشیدی، فاطمه گودرزی، ژاله صامتی و ایرج سنجری بازیگران این نمایش هستند. بهای بلیت «یادم تو را فراموش» 30‌هزار تومان است.

اتفاقی جدید؛ «خواهران پاپن» در سالن استاد انتظامی تمدید شد!

سالن استاد انتظامی این روزها میزبان سه نمایش است

نمایش «ترنسمیترها» اثر حمیدرضا مهنانی از روز پنج‌شنبه، دهم تیرماه ساعت ۱۸ اجراهای خود را در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز کرده است و تا روز چهارشنبه؛ ۳۰ تیرماه چهار اجرای پایانی خود را برگزار می‌کند. مدت زمان اجرای این نمایش، ۶۵ دقیقه است و سعید سالمی، شیده بیگ و حمیدرضا مهنانی گروه بازیگران «ترنسمیترها» را تشکیل می‌دهد. بهای بلیت این اثر، ۱۵هزار تومان تعیین شده است.

اما دومین نمایشی که در این سالن روی صحنه می‌رود، «سزارین» نوشته آرین لطفعلیان و با کارگردانی محمدرضا تک‌زارع است. این نمایش نیز از دهم لغایت سی‌ام تیرماه اجرا می‌شود اما زمان اجرای این اثر، ساعت 19:30 است. آرین لطفعلیان، نویسنده «سزارین»، در این نمایش که زمان اجرای آن، ۳۵ دقیقه است، بازی می‌کنند. بهای بلیت «سزارین» نیز ۱۵ هزار تومان است

سومین اثری که در سالن استاد انتظامی و در ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود، نمایش «خواهران پاپن» اثر مریم مالمیر است. دوره اجرای این نمایش نیز همچون دو اثر دیگر این سالن، دهم لغایت سی‌ام تیرماه در نظر گرفته شده بود اما این اثر تا روز جمعه یکم مردادماه تمدید شد. ساناز روشنی، رکسانا قاری و مونا سهراب‌حقیقت در این نمایش که بر اساس نمایشنامه «کلفت‌ها» اثر ژان رنه تولید شده است، بازی می‌کنند. مدت زمان اجرای «خواهران پاپن» ۴۵ دقیقه و بهای بلیت آن، ۱۵هزار تومان است.

دیباچه- سالن‌های دولتی تئاتر

سالن اصلی تالار مولوی اجرا ندارد

سالن کوچک تالار مولوی از روز ۱۶ تیرماه ساعت 19:30 میزبان نمایش «ساخته‌گی» که روایتی از گروگان‌گیری پنج مرزبان ایرانی توسط یک گروه تروریستی است، شده بود. این نمایشنامه توسط همایون حجازی‌نیا و امير اخوين نوشته شده است و کارگردانی آن بر عهده امیر اخوین است. این اثر تا پنج‌شنبه، 31 تیرماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد امیر اخوین و اسما رمضانی در این نمایش ۶۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. بهای بلیت «ساخته‌گی» ۲۰هزار تومان است.

اما از روز جمعه؛ یکم مردادماه ساعت 19:30 نمایش «فردا» اثر امین اسفندیار در سالن کوچک تالار مولوی جایگزین «ساخته‌گی» می‌شود و تا 21 مردادماه در این سالن به اجراهای خود ادامه می‌دهد. ایمان صیادبرهانی و سعید زارعی در این نمایش ۵۵ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. برای «فردا» بلیت‌های 20هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

عملکرد عالی خانه نمایش اداره تئاتر!

با پایان یافتن اجراهای نمایش «هفت‌هشتم» در روز 25 تیرماه، از یک‌شنبه 27 تیرماه ساعت 20:00 اجراهای نمایش «خرمهره» نوشته فرهاد نقدعلی و با کارگردانی محسن قصابیان اغاز می‌شود و این نمایش تا 22 مردادماه در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه باقی می‌ماند. بلیت‌های این نمایش تا روز پنج‌شنبه 31 تیرماه به صورت کامل به فروش رفته است. محسن قصابیان، پژمان عبدی، میلاد آرین و بنیامین صیادی‌نیا در این نمایش 60 دقیقه‌ای بازی می‌کنند. بلیت «خرمهره» ۱۲هزار تومان است.

دیباچه- سالن‌های دولتی تئاتر وحدت

تالار وحدت و 62 بازیگر، مصدق را روایت می‌کنند

تالار وحدت از یک‌شنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۱۸، به مدت یک ماه میزبان نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» اثر اصغر خلیلی شده است. این اثر کاری از گروه تئاتر «تجربه نو» است فرهاد آئیش، رویا میرعلمی، ایرج راد، رضا بهبودی، خسرو احمدی، مریم امینی و … در این نمایش ۱۰۰ دقیقه‌ای بازی می‌کنند. محمدرضا منصوری نیز علاوه‌بر اجرای موسیقی زنده این نمایش و خوانندگی، تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده گرفته است. برای «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» بلیت‌هایی با قیمت‌های ۲۵، ۳۰، ۳۵ و ۴۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حافظ همچون ایرانشهر در قرق چهره‌ها

تالار حافظ در هفته پیش‌رو میزبان دو نمایش است.

این تالار از ۲۱ تیرماه میزبان نمایش عروسکی «مستاجر» اثر ستاره امینیان شده است. امینیان نمایشنامه «مستاجر» را بر اساس رمانی به همین نام اثر رولان توپور نوشته است، این نمایش ۷۵ دقیقه‌ای تا ۱۸ مردادماه ساعت ۲۱ به اجراهای خود ادامه می‌دهد و امروز، شنبه ۱۲ تیرماه نیز ساعت ۱۹، اجرا خواهد داشت. در این نمایش مرتضی اسماعیل کاشی، افشین غفاریان، سارا علیا، منا شریفی، سمیرا طلوعی، برنا اعتمادی، سعید اویسی و رحیم نوروزی بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش ۳۰هزار تومان تعیین شده است.

دیگر نمایش این تالار، نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» نوشته وودی الن، با ترجمه محمدرضا اوزار و کارگردانی داود بنی‌اردلان از روز سه‌شنبه؛ ۲۲ تیرماه اجرای خود را آغاز می‌کند و تا روز دهم مردادماه روی صحنه باقی می‌ماند. برای اجرای این نمایش، ساعت ۱۹ در نظر گرفته شده است و مدت زمان اجرای آن نیز ۷۵ دقیقه است. امیرمهدی ژوله، الناز حبیبی، پژمان جمشیدی، بهاره رهنما و آندریا نوشاد در این نمایش بازی می‌کنند. بلیت نمایش «دوباره اون آهنگ رو بزن سم» نیز همچون «مستاجر» ۳۰ هزار تومان است.

محراب سه اجرائه شد

تالار محراب با دو سالن اصلی و کوچک خود، در این هفته با سه اثر نمایشی پذیرای مخاطبان می‌شود

در سالن بزرگ تالار محراب که تا روز ۲۴ تیرماه با نمایش «ترنا» میزبان مخاطبان بود، از جمعه؛ 25 تیرماه ساعت 18، اجرای نمایش «سوگواری قبل از مصیبت» اثر کهبد تاراجد شده است. این اثر تا چهارشنبه؛ 20 مردادماه در این سالن روی صحنه خواهد بود. امیر عدل‌پرور، فهمیه معین، بهداد بلیغ‌فر، شکیلا سماواتی، نسیم ناصرزارع، حمید ملاحسینی، احسان مجیدی و آنالی شکوری، بازیگران این نمایش 75 دقیقه‌ای هستند. قیمت بلیت این نمایش ۲۰هزار تومان است.

از 20 تیرماه، نمایش «بچه تابستان» نوشته حسن حامد و با کارگردانی دریا نظری اجراهای خود را در سالن کوچک تالار محراب آغاز کرده است. این نمایش ۴۵ دقیقه‌ای تا پنجم مردادماه ساعت 19 در این سالن اجرا می‌شود. البته بلیت‌های این اثر نمایشی در روز یک‌شنبه 27 تیرماه به طور کامل به فروش رفته است. مهدی شیخوند و آرمان مرادی در این اثر بازی می‌کنند و بهای بلیت این نمایش ۱۵ هزار تومان است.

البته سالن کوچک تالار محراب از یک‌شنبه 27 تیرماه، ساعت 20 میزبان نمایش «کافیه فقط چند لحظه فکر کنی...!» نوشته امیر لشکری و با کارگردانی نسیم تاجی می‌شود. این نمایش 40 دقیقه‌ای تا بیستم مردادماه ساعت 19 در این سالن اجرا می‌شود. هادی شیرمحمدی و سمیرا سلیمی در این اثر بازی می‌کنند و بهای بلیت این نمایش 12 هزار تومان است.

شیش و بش  و سالنی که پر می‌شود

نمایش «شیش و بش» نوشته محمد چرمشیر و با کارگردانی سیدجواد روشن از روز پنج‌شنبه نهم تیرماه ساعت ۱۹ به سنگلج آمده است. این اثر تا روز جمعه؛ هشتم مردادماه در این سالن باقی می‌ماند. مدت زمان اجرای این نمایش ۹۰ دقیقه است و مهسا ایرج‌پور، علی باروتی، صدف بختیاری، امیرعباس حسینی، مهدی ذاکرحسینی، محسن زرآبادی، مرتضی شاه‌کرم، حسین شفیعی، الهه شه‌پرست، مرضیه صدرایی، کامبیز طلایی، بهرنگ فرهنگ‌دوست و وحید نفر در آن بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش ۱۵ هزار تومان است.

امیر  کربلایی‌زاده به مهر آمد

تماشاخانه مهر، از روز پنج‌شنبه؛ ۲۴ تیرماه میزبان نمایش «چهل گیس و حسن کچل» نوشته ساغر خواجه‌امیری و با کارگردانی پوران مرادی‌مزرعه‌نو می‌شود. این نمایش تا ۲۰ مردادماه ساعت 19:30 روی صحنه باقی می‌ماند. بلیت‌های روز یک‌شنبه این نمایش نیز تقریبا به پایان رسیده است. حسین پورکریمی، فاطمه امینی، فرانک جلیلی و امیر بنی‌جمالی در این نمایش بازی می‌کنند. مشاور و مجری طرح این نمایش، امیر کربلایی‌زاده است. بهای بلیت این اثر ۱۵هزار تومان است.

تالار هنر و بلیت‌های هفت تا 10 هزار تومان تئاتر کودک

تالار هنر این روزها میزبان دو نمایش کودک است.

این تالار از نهم تیرماه میزبان نمایش «لاکی» نوشته امیر مشهدی‌عباس و به کارگردانی آناهیتا غنی‌زاده شده است، این اثر تا دهم مردادماه ساعت 18:30 به اجراهای خود ادامه می‌دهد. در این نمایش آرش صادقیان‌حقيقي، آزاده نوري، ملیحه مقیمی‌اسفندآبادی، عطا مقیمی و سمیرا مهدوی بازی می‌کنند. بلیت این نمایش با قیمت‌های هفت‌هزار، ۱۰هزار و پانصد و ۱۴ هزار تومان است.

دیگر نمایش ارائه شده در تالار هنر، نمایش «پدر یک دقیقه‌ای» اثر رضا فیاضی است که از روز یک‌شنبه؛ ۱۳ تیرماه اجراهای خود را آغاز می‌کند و تا روز ۱۳ مردادماه روی صحنه باقی می‌ماند. زمان اجرای این نمایش، ساعت ۲۰ است. حامد زحمت‌کش، آنالی شکوری، سید امیرعلی رادمنش، یاسمن‌سادات رادمنش و رضا فیاضی در این نمایش بازی می‌کنند. بلیت نمایش «پدر یک دقیقه‌ای» نیز با قیمت‌های هفت‌هزار، ۱۰هزار و پانصد و ۱۴ هزار تومان است.

«کلوچه‌های خدا» باز هم تمدید شد

کانون با نمایش «کلوچه‌های خدا» اثر آرش شریف‌زاده در سالن گلستان، میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنهاست. این نمایش که اجراهای خود را از ۱۱ خردادماه آغاز کرده است، برای دومین‌بار تمدید شد و مخاطان می‌توانند تا روز 31 تیرماه ساعت 19 به تماشای این اثر کودکانه بنشینند. سعید حاجی‌حیدری، سحر زینلی، مصطفی دارابی، شایان موسوی، مبینا احرار و شکیبا مولویف در «کلوچه‌های خدا» که براساس داستانی اثر کلر ژوبرت ساخته شده است، بازی می‌کنند. بهای بلیت این نمایش، پنج‌هزار و ششصد تومان در نظر گرفته شده است.

دزد قصه‌ها از گوشه می‌رود

نمایش عروسکی کودک «دزد قصه‌ها» اثر عباس قاصدزاده سه اجرای پایانی خود را در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌برد. این نمایش که اجراهای خود را از سی‌ام خردادماه آغاز کرده است، تا روز دوشنبه ۲۸ تيرماه ساعت ۱۷ میزبان مخاطبان خواهد بود. این نمایش شنبه‌ها رو صحنه می‌رود. مرضیه ابراهیمی، عباس قاصدزاده، اکرم عبدی و نیما فاضلی عروسک‌گردان‌های این نمایش هستند و امیرحسین انصافی و نیما سزاوار موسیقی این اثر را بر عهده دارند. بهای بلیت «دزد قصه‌ها» ۱۲هزار تومان است.

من و تو و رستم و شاهنامه با ابن‌سینا!

نمایش «قصه‌های من و تو و رستم و شاهنامه» نوشته حسن باستانی و با کارگردانی مریم معترف اجراهای خود را از روز یک‌شنبه ۲۰ تیرماه ساعت 19:30 در فرهنگسرای ابن‌سینا آغاز کرده است. این نمایش عروسکی ۷۵ دقیقه‌ای تا یک‌شنبه ۳۱ مردادماه در این سالن به کار خود ادامه می‌دهد. این نمایش ویژه مخاطب کودک روی صحنه می‌رود. ناصرآویژه، حسین مزینانی و مونا شمس‌الدینی بازیگران این نمایش هستند. بهای بلیت‌های این نمایش، ۱۰ و ۱۵هزار تومان در نظر گرفته شده است

کودکان اوتیسم در فرهنگسرای سرو ماندگار شدند

باز هم در فرهنگسرای سرو یک جلسه نمایشنامه‌خوانی را به نفع کودکان مبتلا به اوتیسم برگزار می‌شود. نمایشنامه «پریدن روی ماه» اثر ندا حاج‌بابایی امروز؛ شنبه 26 تیرماه ساعت 19 در این تماشاخانه خوانده می‌شود. احمد خیر آبادی، پرویز حاجی‌زاده، پرستو جعفری، حدیثه حسینی، علی میرشجاعی و ندا حاجی‌بابایی نقش‌خوانان این اثر هستند. بهای بلیت این اجرای 40 دقیقه‌ای، 10هزار تومان است که با هدف حمایت از فرشتگان اوتیسم و کمپین صدایم شو به فروش می‌رسند.

ماه پیشونی و سه اجرا در بوستان

از روز سه‌شنبه؛ 29 تیرماه ساعت 19:30، نمایش «ماه پیشونی» اثر مریم کاظمی به سالن بوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌‌آید و تا روز پنج‌شنبه، 31 تیرماه به مدت سه روز در این سالن اجرا می‌شود. مریم کاظمی، سیدجواد زیتونی، نسیم امیرخسرو، هایده حسین‌زاده، میلاد رمضانی (ورجاوند)، عرفان میدانلو، فاطمه خدابنده‌لو، حسام کلانتری، پریسا فلاح‌زاده، نازنین صفا، مسعود پورجمشید، زهرا روشن‌ضمیر، سمیه بیگی، مهراد زمانی، شیوا شریعت‌زاده و نینا فرشادی گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند بهای بلیت این اجرا، هشت‌هزار تومان است و حدود دو سوم بلیت‌های «ماه پیشونی» نیز به فروش رفته‌اند

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار