چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 24 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۷۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ : ۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۵
دیباچه: معمولا بازیگرانی که به خوانندگی روی می‌آورند با واکنش تند اهالی فضای مجازی مواجه می‌شوند در حالیکه خواننده شدن ستارگان سینما در همه دنیا مرسوم است.



به گزارش خبرنگار موسیقی دیباچه، روز گذشته خبر رسید که حمید گودرزی، بازیگر سینما و تلویزیون هم قصد دارد به عالم خوانندگی وارد شود و البته این خبر هم همچون خبر بازگشت گلزار به عرصه موسیقی و همچنین خواننده شدن بهرام رادان چندان خوشایند کاربران فضای مجازی نبود و به این افراد حمله‌های زیادی شد.

فارغ از اینکه فعالیت این عزیزان در زمینه موسیقی چه ضعف‌هایی دارد و از چه نقاط قوتی برخوردار است، حمله کردن مقیمان و کاربران فضای مجازی را تنها در حد یک بهانه‌جویی می‌توان جدی گرفت و اساسا طبع‌آزمایی هیچ‌کس در هیچ رشته‌ هنری فی‌نفسه امر مضمومی نیست و در نهایت این مخاطبان هستند که با شنیدن خروجی کار و مواجهه با آن می‌توانند نسبت به کیفیت آن کار قضاوت کنند. درست است که معمولا چنین تجربیاتی کیفیت چندان بالایی نداشته و موفق نبوده‌اند اما هیچ دلیلی وجود ندارد پیش از شنیدن اثر و در حالی که از چند و چون آن کسی خبر ندارد، یکباره همگان چنان بر بازیگر بی‌نوا بتازند که دیگر سر بلند نکند.

دیباچه - خوانندگی - دیباچه

‌این حمله‌های در شرایطی رخ می‌دهد که همه به خوبی می‌دانند پس از عبور سینما از دوران صامت، اغلب بازیگران علاوه بر حرفه بازیگری در فیلم‌ها خوانندگی هم می‌کردند و حتی قطعاتی را هم می‌خواندند و حتی یکی از شروط پذیرفته شدن به عنوان یک بازیگر درجه یک در هالیوود، برخوردار بودن از مهارت خوانندگی بود چرا که از آن سالها تاکنون همواره بخش اعظمی از تولیدات سینمایی را تولیدات موزیکال تشکیل می‌دهند و بازیگران فیلم‌های موزیکال باید بتوانند خودشان قطعاتشان را اجرا کنند.

ای کاش سعه صدر بیشتری داشتیم و دست‌کم صبر می‌کردیم که بازیگر مورد نظر کارش منتشر شود و آن را بشنویم و بعد هجمه‌ها علیه او را آغاز کنیم. شاید اصلا پیش از آنکه بازیگر شده باشد، خواننده بوده باشد. گویا در آینده بازیگران باید برای ورود به عرصه خوانندگی باید تابلویی از گردن خودشان آویزان کنند که رویش نوشته شده است؛ لطفا حمله نکنید؛ بازیگر نیستم؛ خواننده هستم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳