جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۶۲۹۰
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۰۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
دیباچه: پورانداخت مهیمن بازیگر سینما و تلویزیون از وضعیت بیکاری های مستمر بازیگران زن در سینما و تلویزیون انتقاد کرد.

به گزارش دیباچه به نقل از پانا، پورانداخت مهیمن بازیگر سینما و تلویزیون درباره بیکاری های متوالی در عرصه سینما و تلویزیون اظهار نظر کرد: وضعیت بیکاری های طولانی مدت این روزها یکی از مهم ترین مشکلات بازیگران است. متاسفانه کم کاری و بیکاری عجیبی در سینما و تلویزیون رایج شده است. بسیاری از بازیگران دو یا سه سال و بیشتر بیکار هستند.

وی افزود: حتی در روزنامه می خواندم که یکی از نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت مهاجرت بازیگران به شبکه های ماهواره ای انتقاد کرده و هشدار داده بود که باید به فکر شرایط بازیگران بود تا دلسردی از موقعیت های کاری شان باعث نشود که مهاجرت کنند.

این بازیگر با اشاره به این تعداد پیشنهاداتش نسبت به سال هایش بسیار کم شده است، ادامه داد: اگرچه من خوشبختانه هنوز سر کار و مشغول ایفای نقش هستم اما کم کار شدن در سال های اخیر را در کار خودم کاملا حس می کنم. برای مثال از فروردین ماه امسال تاکنون که در سریال «ملکا» احمد امینی بازی کردم هنوز سر کار جدید حاضر نشده ام.

دیباچه-پوراندخت مهیمن


مهیمن با اشاره به مافیای موجود در انتخاب کست سریال ها توضیح داد: شاید نتوان به طور مطلق گفت که دلیل بیکاری بازیگران وجود مافیاست اما این قضیه در شرایط کم کاری و بیکاری آن ها بی تاثیر نیست. مثلا در مصاحبه ای از آقای جواد افشار می خواندم که خبرنگار پرسیده بود چرا در سریال «برادر» از بازیگران تیم «کیمیا» استفاده کرده اید؟! در حالی که من می گویم این مافیا نیست بلکه ممکن است کارگردانی به واسطه تجربه های قبلی همکاری با یک بازیگر از جنس بازی او خوشش بیاید و او را انتخاب مناسبی برای نقش هایش بداند. برای خود من هم پیش آمده است که در پنج اثر متوالی با آقای حمید نعمت الله همکاری کرده ام. اما نام این همکاری های مستمر مافیا نیست.

وی با اشاره به موج مهاجرت بازیگران ایرانی و نقش آفرینی شان برای سریال های ترکیه ای گفت: متاسفانه جریان مهاجرت بازیگران به شبکه های ماهواره ای دامنه دار شده است و بازیگران خوبی هم در حال رفتن هستند. باید به آن ها حق هم داد. چراکه وقتی یک بازیگر با هزینه های بالای زندگی در ایران بیکار می ماند و از طرف دیگر پیشنهاد همکاری خوبی به آن ها از سوی شبکه های ماهواره ای می شود، به تبع جایی را ترجیح خواهد داد که به نفع او باشد. اما چرا نباید همین بازیگر در کشور خود چنین حق انتخابی داشته باشد؟!

بازیگر سریال «نیاز» با اشاره به راهکارهایی برای بهبود وضعیت شغلی بازیگران خاطرنشان کرد: به نظرم باید همتی شود و دگرگونی در کارهای تولیدی تلویزیون صورت بگیرد. یادم است زمانی تله فیلم های زیادی ساخته می شد و پیشنهادهای زیادی برای بازی در این کارها به بازیگران می شد. اما اکنون این قالب در تلویزیون دیگر ساخته نمی شود.

وی همچنین ادامه داد: مسلما بسیاری از شبکه های ماهواره ای تمایل دارند با بازیگران باسابقه ایرانی همکاری کنند. اما من و همکارانم مطمئنا کشورمان را بیشتر دوست داریم و در ایران راحت تر می توانیم کار کنیم و من به شخصه هیچ وقت چنین انتخابی نخواهم داشت و آرزو می کنم شرایط کاری بازیگران در ایران به سامان شود.

این بازیگر همچنین با انتقاد از خنثی بودن نقش زنان میانسال در سینما و تلویزیون عنوان کرد: اگر به سریال های خارجی دقت کنید، نقش های میانسال رنگ و لعاب دارند و صرفا یک اسم و عنوان نیستند. اما در سریال های ایرانی حتی نقش های مادرانه ممکن است اسم خاصی هم نداشته باشند.

وی در پایان به فعالیت های اخیر خود اشاره کرد و افزود: به تازگی در سریال «ملکا» احمد امینی نقشی به نام احترام را بازی کرده ام که تجربه همکاری خوبی بود. زیرا آقای امینی به شدت کارگردان حساس و تیزربین و کاربلدی هستند. همچنین این سریال فیلمنامه ای قوی به قلم سعید مطلبی دارد که همیشه نوشته هایشان را دوست داشته ام. در فیلم سینمایی «ناردون» به کارگردانی فریدون حسن پور هم سال گذشته بازی کردم که قرار است مرداد ماه اکران شود.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲