پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۵
دیباچه: امیر غفارمنش از کمبود آثار قوی در تلویزیون گله مند است و به همین دلیل این روزها کاری در دست ندارد.



امیر غفارمنش بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه اظهار داشت: در حال حاضر مشغول کار خاصی نیستم و در روزهای گذشته پیشنهاد بازی در ۶ فیلم تلویزیونی را رد کردم و منتظر هستم تا در سریال یا اثری سینمایی ایفای نقش کنم.

غفارمنش خاطرنشان کرد: تعداد تولیدات سینمایی و تلویزیونی به حداقل رسیده و به همین دلیل زمینه کار برای بازیگران محدود شده است و بسیاری از آثاری که ساخته می شوند نیز آثاری ضعیف هستند که علاقه ای به حضور در آنها ندارم. سعی دارم شأن کار خود را حفظ کنم و در آثار ضعیف ظاهر نشوم.

دیباچه-امیرغفارمنش

این بازیگر افزود: دلیل اینکه بازی در چند تله فیلم را رد کرده ام این است که متأسفانه تله فیلم ها امروزه به سکویی برای خراب کردن بازیگر تبدیل شده اند. البته پیش از این در چند تله فیلم ایفای نقش کرده ام که آثار قابل قبولی بودند اما از این پس سعی دارم بیشتر در سریال ها و فیلم های سینمایی ظاهر شوم.

وی اظهار داشت: قرار بود که در مجموعه «دردسرهای عظیم ۳» بازی کنم که ساخت آن فعلاْ متوقف شده است و اگر این مجموعه ساخته شود حتماْ در آن حضور خواهم داشت.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خوش نشین ها» در ادامه افزود: به نظر من باید بخش خصوصی وارد کار شود و به این بخش باید بها داده شود. فیلم ها از حالت سوپرمارکتی درآیند و شبکه های خصوصی فعالیت کنند. به جرأت می توان گفت که ما از شبکه های ماهواره ای مثل «جم» و «من و تو» عقب افتاده ایم و نیاز به نوآوری داریم.

وی تصریح کرد: برنامه های خوبی چون «نود»، «خندوانه»، «دورهمی» و «شب کوک» بسیار انگشت شمار هستند و برنامه ای مثل «خندوانه» باید چند سال پیش ساخته می شد. ما اینقدر از شبکه های ماهواره ای عقب هستیم که آنها نوآوری هایی می کنند و سپس وقتی می خواهیم کاری انجام دهیم محکوم به تقلید می شویم.

غفارمنش در ادامه این بحث اظهار داشت: باید کوته فکری را کنار گذاشت و خط قرمزهایی که آسیب زننده نیستند را از بین برد تا زمینه خلاقیت و نوآوری در تولید افزایش یابد. کمی نگاه ها متحجر است و باید روشن تر نگاه کرد. به عنوان مثال موسیقی یکی از زیباترین مخلوقات خداوند است و ما شاهد این مسأله بودیم که در گذشته به پخش موسیقی سختگیری های بسیاری وجود داشت.

این بازیگر اظهار داشت: در سالهای گذشته که به حدود ۲۰ سال پیش برمی گردد عشق در سینما و تلویزیون ممنوع بوده و امروز که به این نکته توجه می کنیم برایمان خنده دار است. مطمئناْ اگر بخواهیم متحجرانه عمل کنیم ۲۰ سال دیگر به زمان حالمان خواهیم خندید.

بازیگر فیلم سینمایی «اختاپوس» در ادامه خاطرنشان کرد:‌ به عنوان مثال اگر می خواهیم سنت ازدواج را در جامعه ترویج دهیم با ساخت برنامه های مختلف که چند نفر در آن حاضر شوند و از مزایای ازدواج صحبت کنند هیچوقت موفق نخواهیم بود اما ساخت فیلمی تأثیرگذار که شاید بتوان آن را عاشقانه دانست می تواند احساسات و انگیزه یک جوان را برای ازدواج تقویت کند و تأثیرگذارتر از شعارهایی باشد که در برنامه های مختلف شاهد آن هستیم.

وی در ‍پایان اظهار داشت: باید محدودیت هایی که بی دلیل وجود دارند را حذف کرد و از طرفی دولت، شهرداری و نهادهایی که دغدغه فرهنگ دارند به صدا و سیما کمک کنند و بودجه کلانی در اختیار صدا و سیما قرار بگیرد تا این سازمان بتواند با رقبایی که برایش وجود دارند به رقابت بپردازد و ما شاهد تأثیرات اجتماعی و فرهنگی صدا و سیما در جامعه مان باشیم.
برچسب ها: امیر غفارمنش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲