پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۴۸۰۰
تاریخ انتشار : ۳۸ : ۱۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
دیباچه: بیژن پورمند مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 و رئیس فرهنگ‌سرای فردوس، برنامه‌های این مراکز در فصل تابستان را تشریح کرد.

به گزارش دیباچه از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، بیژن پورمند اظهار داشت: بر اساس سند چشم‌انداز تهران 1404، منطقه پنج منطقه‌ای برخوردار از ثبات اجتماعی، مشارکت شهروندی و تعلق محله‌ای، توأم با کیفیت مطلوب محیط شهری و رفاه اجتماعی، همراه با ارتقای جایگاه منطقه به عنوان قطب گردشگری، تفرجگاهی و تفریحی غرب تهران و برخوردار از منابع درآمدی پایدار و ترافیک روان و ایمن است.

دیباچه-فرهنگسرای فردوس


وی افزود: در این منطقه جوان و مهاجرپذیر، تعداد 9 مرکز فرهنگی هنری وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شامل فرهنگ‌سراهای فردوس، معرفت و مجتمع فرهنگی هنری نور و خانه‌های فرهنگ آیه، میثاق، باصفا و محصل و کتابخانه‌های فردوس، شهدای حصارک، علامه محمدتقی جعفری، شیخ‌فضل‌الله نوری، شیخ‌هادی نجم‌آبادی، میثاق و کوثر و نگارخانه‌های پردیسان (1 و 2)، معرفت و آفرینش نور و کانون‌های قرآن فردوس و معرفت فعالیت می‌کنند که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در فصل تابستان میزبان شهروندان خواهند بود.

پورمند با اشاره به فعالیت شاخص و چشمگیر این منطقه در حوزه ادبی و به دنبال آن افزایش سطح خواسته شهروندان در زمینه برگزاری کیفی‌تر این برنامه‌ها، خاطرنشان کرد:  فرهنگ‌سرای فردوس با برگزاری سلسله محافل ادبی «انجمن شعر و ترانه فردوس»، «قند و نمک»، «شعرانه»، «مثنوی‌خوانی» و «حافظ‌خوانی» با حضور اساتیدی همچون بهروز یاسمی، سعید بیابانکی، علیرضا آذر و صابر قدیمی و قدمعلی سرامی در طول فصل تابستان میزبان علاقه‌مندان به شعر و ادب است.

وی با بیان این‌که «تعامل و همکاری هدفمند با هنرمندان و فرهیختگان متعهد و بهره‌گیری از توان و تخصص آنان در پیشبرد مامویت‌ها و وظایف» از جمله محورهای اصلی برنامه‌ای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، تصریح کرد: با توجه به این مهم سلسله برنامه‌های نکوداشت مقام مفاخر و نخبگان فرهنگی، هنری، علمی و ... کشورمان با عنوان «طلوع ماندگار» از برنامه‌های در دستور کار منطقه در حوزه هویت ملی است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 5 با اشاره به برنامه کتابخانه فردوس گفت:  تابستان امسال 7 برنامه در قالب 26 اجرا برای گروه‌های سنی مختلف اعم از خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانم به «نقطه سرخط»، «زیرگنبد کبود»، «با هم بخوانیم» و «کاغذ سفید» اشاره کرد.

پورمند پیرامون برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهروندان با هدف مهارت‌آموزی، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی این مراکز با حضور اساتید و مربیان مجرب با نگاهی نو در رشته‌های علوم قرآنی و معارف اسلامی، زبان انگلیسی، علوم رایانه، باشگاه ورزشی، هنرهای تجسمی، صناعی، سنتی و خانگی، دوره‌های علمی، دوره‌های ویژه کودکان، ادبی و نمایشی، مشاوره فردی و خانواده، آموزش  نمایشی، خانگی، موسیقی، مجری‌گری، بازیگری تئاتر، عکاسی، مهدکودک و پیش‌دبستان، خانه اسباب یازی رویای آبی و فوریت‌های پزشکی با همکاری انجمن پرستاری ایران برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگ‌سرای فردوس یادآور شد: محفل ادبی هفت ترانه، یک روز هنری، آیینه فرهنگ، عصرانه با طعم کتاب، زمزمه‌های آسمانی، آلاچیق تابستانه، حرف‌های فیروزه‌ای، صهبای حماسه و ... از دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 است که در این فصل اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شعار تحول‌آفرین «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و تحقق الزامات فرهنگی شعار سال که در شعار سازمان با عنوان «تهران، تکریم زندگی» جلوه‌گر شده است، اضافه کرد: با توجه به نقشه راه سازمان در سال جاری مجموعه برنامه‌های متنوعی را ذیل اهداف 18‌گانه و موضوعات محوری آن برای فصل تابستان پیش‌بینی کرده‌ایم که امید است حضور و بهره‌مندی بیش از پیش شهروندان و استفاده از خدمات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه را شاهد باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار