پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۶۳
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۲۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴
ویژه برنامه های شبانه بی کیفیت و خارج از استاندارد شبکه 3 باعث گردید سطح محبوبیت و یکه تازی این شبکه نسبت به سایر شبکه های سیما کاهش یابد .دیباچه گزارش می دهد : پس از تغییر و تحول مدیریتی در سازمان صدا و سیما و پیرو آن تغییرات گسترده مدیریتی در سطح مدیران شبکه ها و مدیران گروه های برنامه سازی باعث شده سطح کیفی برنامه ها در بعضی از شبکه ها ارتقا و بعضی دیگر کاهش چشمگیری داشته باشد . شبکه سه جزء دسته دوم این گروه بندی قرار می گیرد ، شبکه ای که از زمان تولدش تا همین ماه های پیش از لحاظ جذب مخاطب ، برنامه سازی به روز و مخاطب پسند و تعداد برنامه ها گوی سبقت را از سایر شبکه ها ربوده بود حال برنامه هایش چندان چنگی به دل نمی زند .

به غیر از ماه عسل و برنامه 90 که خود دلایل خاصی برای شاخص بودن دارند شبکه سه هنوز نتوانسته برنامه ای را در سبد تولیدات خود جای دهد تا بتواند هم سلیقه ی مخاطب را ارتقاء دهد و هم مردم در آن مشارکت داشته باشند .

موضوع کمبود بودجه و بی پولی سازمان صدا و سیما نیز اگر تا دیروز فقط برای تعدادی از مدیران و کارکنان معلوم بود امروز برای همه ی مردم ایران روشن است اما آیا تمام این بی سلیقگی ها در تولیدات تلویزیونی به علت کمبود بودجه است یا  افسار کنترل آن را شل گرفته اند ؟

به علت همین بی پولی اسپانسرهای زیادی در غالب مشارکت درون برنامه ای در تولید برنامه های مختلف به تلویزیون کمک کرده اند اما تا دیروز برای حضور همین مشارکت ها ظاهراً ساز و کارهایی وجود داشت که دیگر از آن خبری نیست !

مصداق کلام ویژه برنامه های شبانه شبکه سه که معلوم نیست با چه توجیهی تصویب ، تولید و پخش می شود ، مجریان تکراری ، بی ادبی و بی احترامی مجریان نسبت به یکدیگر بر روی آنتن زنده ، میهمانان هنرمند تکراری و سوالات کلیشه ای که مردم پاسخ آن را بهتر میدانند تنها بخشی از معایب این برنامه هاست ، حرمت آنتن زنده ی تلویزیون و ارزش آن در مقابل مردم فهیم و ارزشی ایران زمین بر کسی پوشیده نیست اما این آنتن زنده پاتق چه کسانی است ؟ ویژه برنامه  شب عید سعید قربان در حالی به روی آنتن زنده رفت که مجری برنامه  مجری پارتنر خود را  خل خطاب میکند و با ژست ها و شوخی های تاریخ گذشته صرفاً سعی در خودنمایی خود شاید برای برنامه های برون سازمانی دارند . شلوغی صحنه و رفت آمدهای بی دلیل درون صحنه هیچ دلیل منطقی ندارد حتی موسیقی زیرصدای استفاده شده در این برنامه ظاهراً تخصص عروسی کاری داشته و در آنتن زنده ی شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران موسیقی های غربی و غیر مجاز می نوازد ، آیا تهیه کننده برنامه نظارتی بر آنچه پخش میشود ندارد ؟

اوج فاجعه زمانی است که به بهانه ی بی پولی از اسپانسر درون برنامه ای استفاده میکنند اما اصلاً معلوم نیست این شخصی که به عنوان حامی مالی برنامه درون این برنامه زنده می آید از صلاحیت لازم برخوردار است یا نه ؟ شخص اسپانسر برنامه بعد از اینکه میکروفون را دریافت کرد طوری صحبت کرد که گویا مجری برنامه است و این کار بی انظباطی و عدم نظارت صحیح برنامه های زنده را نشان میدهد که این آنتن را هر کسی می تواند بچرخواند .

به راستی پشت صحنه ی این اسپانسرها چه کسی است ؟ که در اکثر برنامه های شبکه سه حضور دارند ؟ قرار ما برای حفظ ارزش ها فرهنگ اسلامی - ایرانی این بود ؟ چه خوراکی را به نسل فردا تزریق میکنیم ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲