جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۱۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

دیباچه:فلور نظری: قانون بچه های بدسرپرست نیاز به اصلاحات جدی دارد.


به گزارش دیباچه به نقل از مشاور رسانه ای پویش رسانه ای «بدسرپرست تنهاتر است»، فلور نظری با عنوان «سفیر مهر» پویش بدسرپرست تنهاتر است را در حمایت از کودکان بدسرپرست همراهی می کند.


 فلور نظری هنرمند سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم از کنار زخم های جامعه بی تفاوت عبور کنیم، گفت: آسیب های اجتماعی به همه افراد یک جامعه ارتباط دارد و اگر راهی برای حل آن ها پیدا نکنیم دامن همه ما را خواهد گرفت.


وی درباره دغدغه های شخصی خود برای بچه های بدسرپرست نیز افزود: بسیاری وقت ها در سطح شهر با کودکانی روبه رو می شویم که تن به کار مشقت بار داده اند و به رغم جثه کوچک خود، بار زندگی خانواده را به دوش می کشند، این صحنه ها همیشه دلم را به درد می آورد و فکرم را مشغول می کرد و چون به تنهایی قدرت و توانی برای رویارویی با چنین آسیب هایی نداشتم، همواره به راهکاری فکر می کردم که می تواند مشکلات این بچه های بی پناه را حل کند


دیباچه-فلور نظری.


نظری در ادامه به پویش «بدسرپرست تنهاتر است» اشاره کرد و گفت: این حرکت با همت دوستان رسانه ای ، همکاران هنری و اهالی ورزش قصد دارد همه افراد دغدغه مند را به نفع بچه های معصوم زیر یک چتر جمع کند تا راهی برای رهایی آن ها بیابیم.


بازیگر فیلم های سینمایی «رویای خیس»، «تسویه حساب» و« بچه های ابدی» به اهداف پویش بدسرپرست تنهاتر است نیز اشاره کرد و ادامه داد: ما قصد داریم، از مسئولان ارشد کشور بخواهیم، رسیدگی به وضعیت بچه های بدسرپرست را در دستور کار جدی خود قرار دهند.


وی با بیان اینکه وضعیت «کودکان بدسرپرست» و «بی سرپرست» با هم تفاوت های اساسی دارد، توضیح داد: متاسفانه کودکان بدسرپرست توسط والدین بی صلاحیت خود مورد آزار و استثمار قرار می گیرند و پناهی ندارند، وظیفه ماست که حامی آن ها و پاسدار حقوقشان باشیم.


نظری افزود: قانون ما در خصوص بچه های بدسرپرست نیاز به اصلاحات جدی دارد. امیدوارم روزی فرا برسد که همه کودکان در همه نقاط جهان به دور از خشونت، آزار و کار سخت فقط بچگی کنند، آموزش ببینند و به آرزوهایشان برسند.


پویش «بدسرپرست تنهاتر است» توسط جمعی از اهالی رسانه شکل گرفته و این افراد با توجه به شرایط ناگوار کودکان بدسرپرست تصمیم گرفته اند با همراهی، اهالی هنر و رسانه، فعالان اجتماعی، ورزشکاران و متخصصان حقوق کودک، در جهت حمایت از این کودکان درخواستی را مبنی بر اصلاح قوانین مربوط به آنها و نیز نظارت دائمی بر زندگی بچه‌ها توسط دستگاه‌های مسئول، به مسئولان تقدیم کنند تا حمایت از این کودکان در شرایط بهتری قرار گیرد.


به همین منظور نامه ای خطاب به مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی به نگارش درآمده که در ایام شب های قدر و همزمان با سالروز شهادت بزرگ حامی کودکان بی پناه منتشر خواهد شد.


تاکنون ورزشکاران و هنرمندانی همچون حمید سوریان،  فاطمه معتمد آریا، مهناز افشار، رویا تیموریان، مسعود رایگان، نیوشا ضیغمی، کتایون ریاحی، علی فروتن، محمد مسلمی، حمید گلی(عموهای فیتیله ای)، ملیکا زارعی، اشکان خطیبی، حسین یاری، حبیب رضایی، آزیتا حاجیان، آزاده صمدی، مهران رنجبر، مژده لواسانی، رامین پرچمی، شهره سلطانی، مهران رجبی، کیانوش عیاری، فریدون آسرایی، عبدارضا اکبری، رضا ناجی، رضا رویگری، مسعود آب پرور، عباس رافعی، مسعود اطیابی، شهره سلطانی، رسول نجفیان، پیمان قاسمخانی، رضا فیاضی، شراره رخام، هومن سیدی، الهام پاوه نژاد، سعید آقاخانی، سیما تیرانداز، رضا کاظمی، حسین رفیعی، شهرزاد عبدالمجید، مریم نشیبا، نیما رییسی، فلور نظری، شهرام حقیقت دوست، مجید مظفری، شبنم قلی خانی، بهاره رهنما، علیرضا خمسه، امیر حسین رستمی و ... با حمایت از کودکان بدسرپرست به این پویش پیوسته اند.


علاقه مندان برای حمایت از کودکان بدسرپرست می توانند برای حمایت از کودکان بی پناه و پیگیری اخبار مربوط به این پویش، به کانال تلگرامی @badsarparast   بپیوندند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲