جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۱۰۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
سومین قسمت برنامه «ماه نشان» با حضور یکی از امدادرسانان دوران جنگ و مبارزان پیش از انقلاب، از شبکه افق پخش شد.


دیباچه-ماه نشان 1


دیباچه:

برنامه شب گذشته «ماه نشان» در سومین شب پخش خود مهمان کامله موسوی از امدادگران دوران دفاع مقدس و بانوی کارآفرین برتر در حوزه کشاورزی بود.
به گزارش دیباچه به نقل از روابط عمومی شبکه افق، در ابتدای برنامه حاج حسین یکتا مجری «ماه نشان» با بیان اینکه برنامه‌ای که نشان می‌دهیم روایت افرادی است که با خدمت به مردم، غم و غصه آنها را می‌خورند تا دیگران بتوانند در آسایش و آرامش زندگی کنند گفت: امشب میزبان بانوی رزمنده ای شده‌ایم که تعلق از فرزندان خود را گرفت تا راه کربلا باز شود، تعلقاتی که برای راحت زندگی کردن دیگران آن را فراموش کرده‌اند.
در ادامه خانم موسوی به معرفی خود پراخت و با بیان خاطره‌ای از دوران ستمشاهی اظهار کرد: پدرم مکتب الاسلام می‌خواند و اجازه نمی‌داد کسی دروغ بگوید و ما به دلیل اینکه تحت تربیت چنین فردی تربیت و رشد کرده بودیم و حجاب كامل داشتیم به ما راهبه می‌گفتند.
وي افزود: حدودا 10 ساله بودم، هويدا که در آن زمان نخست وزير شاه بود به منطقه هفت تپه آمده بود تا درباره ساختمان‌هایی كه قرار بود براي كارگران ساخته شود صحبت كند، تبعیض طبقاتی در آن زمان بسیار مشهود بود و آن‌ها خانه‌هايي لوكس و بزرگ و براي قشر كارگر نبودند ولی هویدا مشغول یاوه سرایی در این زمینه بود، به سویش رفتم و او را با کفش زدم. به دلیل اینکه دروغ گفته بود.
موسوي درباره فعاليت‌هاي دوران دفاع مقدس افزود: بعد از آن وارد مبارزات انقلابی و پخش اعلامیه‌های امام خميني(ره) شدم و با گروه مجاهدین خلق درگیری هایی پیدا کردم؛ در دوره راهنمایی بودم که جنگ تحميلي آغاز شد و فعالیت‌های امدادي خود را در خرمشهر و در كنار شهيد محمد جهان‌آرا و در نبردهاي خياباني آغاز کردم.
وی گفت: شهید علم الهدی پایگاهی با حضور نیروهای مردمی تشکیل داده بود که ما در آنجا مستقر بودیم و به خاطر شرف، اسلام و ایران اسلامی و ... تا پایان جنگ و اردیبهشت 67 در میدان‌های جنگ حق علیه باطل حضور داشتیم تا ذره ای از خاک ایران به دست دشمنان اسلام نیفتد.
وی تصریح کرد: پس از دوران دفاع مقدس با یکی از جانبازان اعصاب و روان به صورت داوطلبانه ازدواج کردم تا بتوانم از او پرستاری کنم و اکنون، از زندگی با همسرم بسیار راضی هستم.
این امدادگر دوران جنگ تحمیلی در خصوص فعالیت‌های پس از دوران دفاع مقدس اضافه کرد: پس از دوران جنگ وارد عرصه نهضت سوادآموزی شدم وتوانستیم در کنار تدریس، فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال زایی برای جوانان ایجاد کنیم. به سراغ خانواده‌های بی سرپرست می رفتیم و به آنها فعالیت‌های اولیه اجتماعی از قبیل خیاطی، ماهی‌گیری، پخت نان، بازاریابی و ...می آموختیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار