شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 27 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۴۳ : ۱۶ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

پریا اسکندری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی«دیباچه»درخصوص کیفیت مسابقات جام فجر بدمینتون به میزبانی یزد اظهار داشت: رقابت‌های بین‌المللی بدمینتونِ جام فجر، یکی از معتبرترین رویداد‌هایی است که ایران میزبانی آن را به عهده دارد که این مسابقات هم هر ساله برگزار می‌شود. سی و دومین دوره این مسابقات، هم در شهر یزد برگزار شد و با توجه به استقبال تیم‌های خارجی از کیفیت بالایی برخوردار بود.

وی افزود: دستاورد بدمینتون‌بازان کشورمان از جام فجرِ امسال یک مدال نقره در بخش دوبل بود که توسط من وهم تیمی‌ام رومینا تاجیک به دست آمد. برای رسیدن به این مدال با تیم های قدرتمند دنیا مانند مکزیک بازی کردیم. در مجموع می توانم بگویم که کسب این مدال سخت بود، چون سال قبل از بازی‌های المپیک (۲۰۲۴ پاریس) است و تیم‌ها قدر آمده بودند تا امتیاز خود را برای المپیک حفظ و یا ارتقا دهند.

هدفم المپیک لس‌انجلس است به پاریس نمی‌رسم/ خوشحالم که دست به تاریخ سازی زدیم

عضو تیم ملی بدمینتون در ادامه درپاسخ به اینکه فکر می‌کردید این مدال تاریخی را کسب کنید؟ گفت: من به شخصه فکرش را نمی‌کردم. به هر حال نفراتی در این دوره شرکت کرده بودند که بیشتر آنها رنکینگ زیر ۱۰۰ دنیا را داشتند. با توجه به این موضوع انتظار مدال نداشتیم. اما خوشبختانه آنقدر همه چیز خوب پیش رفت که توانستیم به مدال نقره برسیم. نوع برگزاری مسابقه و حضور تماشاچیان حاضر همه جوره به ما کمک کرد تا روی سکو برویم.

وی در ادامه تاکید کرد: بازی اول و دوم‌مان با تیم عراق و هند بود که راحت پشت سر گذاشتیم. در یک هشتم نهایی مقابل هندی‌ها بازی کردیم که رقابت سختی بود. هندی‌ها با رنکینگ 97 بدمینتون خیلی قوی‌ای دارند. این در حالی بود که من و رومینا تاجیک اصلاً در دوبل رنکینگ نداشتیم چون تازه دو ماه است، که با یکدیگر همبازی شدیم. بازی با هند را سه بر یک بردیم. در نیمه نهایی با مکزیک روبه‌رو شدیم. تیم دوبل مکزیک، رنکینگ ۶۷ جهان را داشت. بازیکنان این کشور به لحاظ سنی از ما بالاتر بودند و تجربه خیلی بهتری نسبت به ما داشتند ولی آنها را هم دو بر یک شکست دادیم.

اسکندری در پاسخ به این پرسش که آیا برای کسب سهمیه المپیک هم برنامه ای دارید؟ عنوان کرد: تنها نماینده زن المپیکی ایران ثریا آقایی است. او بعد از سال‌ها تلاش و زحمت و امتیاز جمع کردن، توانست در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشته باشد. کسب سهمیه در رشته‌ای مثل بدمینتون واقعاً دشوار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای کسب سهمیه المپیک باید مدام در مسابقه باشی تا امتیاز لازم را بگیری. ما برای المپیک پیش رو هیچ نماینده‌ای نداریم، امیدوارم شرایط به گونه‌ای شود که با حمایت مالی بخش خصوصی و البته وزارت ورزش از الان برای المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس برنامه‌ریزی کنیم و بتوانیم سهمیه بگیریم.

انتهای پیام / 

گفتگو از : فریبا جلیل خانی 

برچسب ها: بدمینتون
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳